مروری بر بازی Super Mario Odyssey

مروری بر بازی Super Mario Odyssey

Super Mario Odyssey یکی از بهترین بازی‌های ماریو است که تا به حال ساخته شده است. بازی  Zelda: Breath of the Wild و حال Odyssey بیانگر تلاش شرکت نینتندو برای برقراری تعادل میان کاراکترهای قدیمی نینتندو و بازی‌های مدرن این شرکت هستند. 
شرکت نینتندو بازی ماریو جدید را در فضایی وسیع طراحی کرده که علاوه بر المان‌های قدیمی و نوستالژیک فضایی جدید و جذاب دارد. 
دلیل جذابیت سوپر ماریو هیجان آن است. باز بودن فضا در Mario 64 به همراه خلاقیت و چیزهای غافلگیر کننده درSuper Mario Galaxy باعث شده که بازی با Super Mario Odyssey حسابی حال شما را خوب کند. 

mario


تقریباً هرچیزی درمورد Odyssey، از حالات چهره‌ی ماریو گرفته تا موزیک معروف در طول بازی آن را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. این بازی جزئیات بسیار زیادی دارد که یا جلوی چشم شما قرار دارند و یا باید حس ماجراجویی داشته باشید تا آن‌ها را پیدا کنید. 
در این بازی گیمرها کنترل ماریو را به دست گرفته و باید از یک پادشاهی به پادشاهی دیگر به دنبال Bowser بگردند و سعی کنند ماه‌های نیرو (Power Moons) را بیابند. ماه‌ نیرو سوختی است که ماریو توسط آن کشتی خود، اودیسه (Odyssey) را به حرکت درمی‌آورد. پس از برخورد اولیه کلاه ماریو نابود شده و دوباره توسط Cappy که یک موجود شبیه به کلاه است و می‌تواند درون کلاه‌های ماریو حلول کند زنده می‌شود. 
Cappy کاری می‌کند که ماریو بتواند کلاهش را به سمت اشیا و دشمنان پرتاب کند و توسط آن بعضی چیزها را بگیرد. در Odyssey کارهایی با ماریو می‌توانید انجام دهید که هیچ‌گاه حتی تصورش را هم نمی‌کردید. می‌توانید توسط آن به یک دایناسور، زیپ، یک تانک و خیلی چیزهای دیگر تبدیل شوید. 
قابلیت گرفتن اشیا باعث شده که بتوانید کارهای خلاقانه‌ی و غافلگیر کننده‌ی زیادی با این بازی انجام دهید. هر پادشاهی تم و داستان خاص خودش را دارد. درضمن شما می‌توانید سکه‌ی طلا و یا پول رایج آن سرزمین را خریداری کنید. علاوه بر لباس و کلاه‌های زیاد، غنائم و سوغاتی‌های زیادی برای بازیکن‌ها وجود دارد که در صورت تکمیل یک مرحله به آن‌ها دست پیدا می‌کنید. 
Odyssey هدایا و سورپرایزهای زیادی برای طرفدارانش دارد، اما عناصر 8NES بیتی دو بعدی آن بسیار جذاب هستند که در بین بازی خیلی زیبا نشان داده می‌شوند. تغییر بعد در Odyssey خیلی زیبا صورت می‌گیرد و اصلاً شما را خسته نمی‌کند. 

mario


در کنار معرفی قابلیت پرتاب کلاه که بیانگر سیر تکاملی در این بازی است Odyssey نوآوری‌هایی دارد که در بازی‌های دیگر دیده نمی‌شود. هر پادشاهی یک نقشه دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید . شما می‌توانید در نقاط بازرسی که به صورت تصادفی در بازی قرار گرفته‌اند چیزهای زیادی بیابید. این قابلیت برای زمان‌هایی که مرحله را تمام کرده‌اید و به دنبال ماه قدرت هستید بسیار به دردتان می‌خورد. 
یک گزینه‌ی دیگر حالت عکس است که به شما اجازه می‌دهد بازی را متوقف کرده و در گزینه‌ها، اطراف و فیلترها بچرخید و چیزهای جدید بیابید. 

mario


آنقدر چیزهای زیادی در بازی Super Mario Odyssey مخفی شده اند که نمی‌توان گفت چه مدت این بازی وقت شما را می‌گیرد. حتی وقتی که بازی را به طور کامل تمام کردید هنوز هم کارهای زیادی هست که می‌توانید در این بازی انجام دهید. می‌توان یافتن بخش‌های مخفی و گشت‌وگذار را جذاب‌ترین قسمت بازی دانست. گذراندن مراحل بازی بسیار جذاب هستند اما گشت و گذار برای یافتن ماه نیرو در اطراف چیزی است که از آن خسته نمی‌شوید. 

mario


تنها مشکل در بازی Odyssey کنترل است. بیشتر کارها را می‌توانید با فشار دکمه و یا ترکیب آن‌ها انجام دهید اما چندتا از آن‌ها حرکتی هستند که کمی آزار دهنده است. درضمن انجام کارهای حرکتی در حالت دستی حس زیاد خوبی ندارد. 
شاید بعداً نینتندو به این نتیجه برسد که طی به‌روزرسانی‌های آینده بعضی از حرکات را به دکمه‌ها منتقل کند. 
 Super Mario Odyssey نقطعه عطف در بازی‌های ماریو است و هر بازی دیگری که نینتندو در آینده منتشر کند با آن مقایسه خواهد شد. اگر یک نینتندو سوئیچ دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این بازی را از دست ندهید و همین امروز آن را تهیه کنید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دیfaceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر