مروری بر Xbox OneX

مروری بر Xbox OneX

مایکروسافت از مدت‌ها پیش قول قوی‌ترین کنسول دنیا را با قابلیت پخش 4K و پشتیبانی HDR10 داده بود و حال اعلام کرده که کنسول Xbox OneX همان کنسول موعود است.

مایکروسافت ادعا کرده که Xbox OneX بازی‌های مولتی‌پلف‌فرم را بسیار عالی اجرا کرده و کیفیت بازی‌های قدیمی‌تر را نیز ارتقا می‌بخشد. اگر تلویزیون 4K ندارید هیچ مشکلی نیست. مایکروسافت می‌گوید Xbox One X می‌تواند 4K را به 1080p تبدیل کند تا کسانی که تلویزیون 4K ندارند نیز بتوانند از کیفیت بالای آن لذت ببرند.

زمانی که Xbox One X به دستتان می‌رسد و با آن بازی می‌کنید می‌بینید که ادعای مایکروسافت کاملاً راست بوده اما هنوز هم با خود فکر می‌کنید که آیا این کنسول گران قیمت ارزش پول پرداختی را دارد یا خیر. این مقاله را تا پایان بخوانید تا به جواب برسید. 

xbox

 

آیا تفاوت آن با Xbox One و One S چشمگیر است؟

Xbox One S به خاطر قابلیت پشتیبانی HDR و خروجی سیگنال 4K کمی از Xbox One بهتر است، اما تفاوت چندانی با آن ندارد اما از نظر پردازنده به نظر می‌رسد که Xbox One X بسیار ازXbox One و همچنین S قوی‌تر است.

ما با بازی Gears of War 4 هردو Xbox One X و Xbox One S را با دو تلویزیون 4K مشابه امتحان کردیم. همانطور که در تصویر می‌بینید تفاوت بسیار چشمگیر است. در بعضی از مواقع تفاوت بین دو کنسول از زمین تا آسمان است.

xbox

 

بزرگ‌ترین تفاوت در نور HDR است که هنگام انفجارها در بازی Gears 4 خودش را نشان می‌دهد. البته وقتی که HDR را روی Xbox One S روشن کردیم این تفاوت بسیار کم‌تر شد.

Gears of War 4 یک گزینه دارد که به شما اجازه می‌دهد که بین عملکرد بهتر و کیفیت بهتر یکی را انتخاب کنید. Xbox One X نیز چنین گزینه‌ای را مشابه بیشتر بازی‌هایی که PS4 Pro را پشتیبانی می‌کنند دارد.

وقتی که ما گزینه‌ی عملکرد را انتخاب کردیم هنگامی که تصویر ثابت بود تفاوت چندانی بین کیفیت گرافیکی در هردو دیده نمی‌شد. اما وقتی که تصویر متحرک شد X بازی را با 60 قاب در ثانیه اجرا می‌کرد درحالی که S همان صحنه را با 30 قاب اجرا می‌کرد.

xbox

یک Xbox خیلی پیشرفته

Xbox One X می‌تواند همه‌ی بازی‌های Xbox One را به صورت پیشرفته‌تر اجرا کند. همه‌ی بازی‌های مایکروسافت روی این کنسول ارتقا خواهند یافت اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که این اتفاق برای بازی‌های شخص ثالث نیز بیوفتد. البته خیلی هم مشکل بزرگی نیست چرا که تا دو ماه آینده بازی‌های تریپل ای زیادی عرضه خواهد شد ( مانند Star Wars Battlefront II, Wolfenstein II, Call of Duty: WWII) . اگر می‌خواهید ببینید که بازی مورد علاقه‌ی شما پشتیبانی می‌شود یا خیر اینجا را کلیک کنید.

درست مانند PS4 Pro بیشتر بازی‌ها در نسخه‌‌های جدید خود از نظر سرعت قاب بیشتر و ثابت‌تر، پشتیبانی برای HDR10، خروجی 4K ارتقا خواهند یافت. به نظر می‌رسد که هیچ قانون خاصی وجود ندارد که بگوید کدام بازی چه چیزی را ارائه می‌دهد اما امیدواریم که در بازی‌ها قابلیت انتخاب داشته باشیم و خودمان مشخص کنیم که چه چیزی ارتقا یابد.

xbox

 

اگر تلویزیون 4K نداشته باشیم چه؟ ما بازی‎های Gears of War 4 وQuantum Break را روی یک تلویزیون 1080p با Xbox One X و Xbox One S امتحان کردیم. تفاوت آن‌ها بسیار ناچیز بود.اگر یک Xbox One S دارید احتمالاً ارزشش را ندارد که آن را ارتقا دهید.

 

کدام بهتر است؟ Xbox One X یا PS4 Pro؟

xbox

 

به طور کلی نمی‌توان گفت که کدام یک بهتر هستند چرا که با وجود قابلیت‌های منحصر به فرد هرکدام بسیار مشابه هستند.

برای مثال Xbox One X قابلیت‌هایی مثل پخش Ultra HD Blu-ray و تکنولوژی فراگیر Dolby Atmos را دارد که در PS4 Pro موجود نیست اما PS4 Pro پردازنده‌ای قوی‌تر دارد.

برای آزمایش این دو کنسول Assassin's Creed Origins را روی هردو Xbox One X و PS4 Pro امتحان کردیم تا ببینیم که کیفیت کدام یک بهتر است اما هیچ کدام نسبت به دیگری برتری نداشت. البته این تنها یک بازی بود و تنها بازی است که هم اکنون مایکروسافت آن را با برچسب «ارتقا داده شده» منتشر کرده و روی هردو کنسول موجود است. باید کمی زمان بگذرد تا بفهمیم این تفاوت در دیگر بازی‌ها به چه صورت است.

 

کدام Xbox را بخریم؟

xbox

 

اگر یک Xbox One یا S دارید نیازی نیست که آن را به X ارتقا دهید. پیشرفت‌های آن چشمگیر هستند اما ارزش هزینه‌ی بسیار بالای آن را ندارند.

حتی اگر اولین Xbox است که می‌خرید باز هم تنها در صورتی به شما پیشنهاد می‌کنیم X را به S ترجیح دهید که یک تلویزیون 4K داشته باشید و بخواهید کنسول شما حتماً آخرین مدل باشد.

 

آیا خرید Xbox ایده‌ی خوبی است؟

بسیاری از قابلیت‌های Xbox One X مشابه PS4 Pro است و نمی‌توان گفت که کدام یک حقیقتاً از دیگری بهتر است. یک دلیل اصلی که نمی‌توان Xbox One X را به PS4 Pro ترجیح داد این است که 320 هزار تومان گران‌تر است. درضمن روی کنسول سونی بازی‌های بسیار بیشتری را می‌توانید انجام دهید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر