روشی برای حل مشکلات باتری در دستگاه‌های اپل و ویندوز

روشی برای حل مشکلات باتری در دستگاه‌های اپل و ویندوز

همه‌ی باتری‌ها شبیه به هم نیستند و هرکدام شاخصه‌ی خاص خودش را دارد ، به همین دلیل برای مدیریت طول عمر باتری نوع آن مهم‌ترین عامل است. برای مثال دو مورد از باتری‌هایی که این روز‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند باتری لیتیوم-یون و لیتیوم-پلیمر هستند و دیگر از باتری‌های قدیمی‌تر نیکل-کادمیوم استفاده نمی‌شود. 
یک باتری پیش از آن که به طور کامل خراب شود در چند مرحله‌ی چرخه تخیله قرار می‌گیرد. شما می‌توانید وقتی که برای مدت طولانی از لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید باتری آن را خارج کنید. اما برای استفاده‌ی روزانه این کار لازم نیست. 
روش بهتر این است که بتوانید باتری خود را مدیریت کنید. دو روش برای بهبود بخشیدن به باتری روی دستگاه‌های اپل و ویندوز وجود دارد. 

 

روش‎های مناسب برای افزایش طول عمر باتری روی مایکروسافت 

ویندوز10 قابلیتی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری با نام Battery Saver دارد که وقتی شارژ به زیر 20% می‌رسد آن را به صورت خودکار مدیریت می‌کند. 

battery


Battery Saver با محدود کردن فعالیت‌های پیش‌زمینه‌ و کاهش نور صفحه طول عمر باتری را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت طول عمر باتری کامپیوتر خود را افزایش دهید. 

 

روش‌ مناسب برای افزایش طول عمر باتری روی اپل

در صفحه پشتیبانی اپل توضیحات بسیار بهتری درمورد باتری روی دستگاه‌هایش داده است. برای مثال به دما و رطوبت اتاقی که در آن کار می‌کنید توجه کنید. این دو مورد از مواردی هستند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. 
شاید کنترل این موضوع در دنیای واقعی کار ساده‌ای نباشد اما به لطف یک آیکون کوچک در نوار منوی بالا می‌توانید از وضعیت باتری خود مطلع شوید. برای دریافتن وضعیت باتری روی آیکون باتری کلیک کنید. 

battery


در این قسمت می‎توانید لیست اپلیکیشن‌هایی را ببینید که بیشترین میزان مصرف باتری را دارند. اگر چند تب باز داشته باشید به احتمال زیاد گوگل کروم نیز در این لیست قرار دارد. 
برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن‌هایی که باتری را بیشتر از بقیه مصرف می‌کنند به   Activity Monitor بروید. برای دسترسی به این بخش به  Applications > Utilities رفته و روی Activity Monitor دوبار کلیک کنید. 
حال روی تب‌های CPU، Memory، Energy، Disk و Network کلیک کنید تا ببینید کدام یک از برنامه‌ها بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کنند. آن‌هایی را که لازم ندارید ببندید. 

 

دستگاه خود را به‌روز نگاه دارید

شرکت‌های مختلف درحال یافتن راه‌های بهتر برای بهبود میزان مصرف باتری هستند. صفحه پشتیبانی مایکروسافت و اپل مراجع خوبی برای دریافت اطلاعات درمورد باتری دستگاه‌هایشان هستند، اگر وقت کردید حتماً به آن‎ها سر بزنید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر