پیش از دریافت آپدیت پاییز ویندوز 10 این نکات را حتما مدنظر داشته باشید

پیش از دریافت آپدیت پاییز ویندوز 10 این نکات را حتما مدنظر داشته باشید

مایکروسافت از زمان عرضه ویندوز 10 در سال 2015، در هر 6 الی 8 ماه یک دسته از به‌روزرسانی‌های جزئی را ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها هنوز هم ارتقاء داده نشده‌اند و این امر باعث شده است تا کاربران به دلیل کاهش خطرات اجرای ویندوز XP بعدازآن به سراغ ویندوز 7 بروند.

مایکروسافت از زمان عرضه ویندوز 10 در سال 2015، در هر 6 الی 8 ماه یک دسته از به‌روزرسانی‌های جزئی را ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها هنوز هم ارتقاء داده نشده‌اند و این امر باعث شده است تا کاربران به دلیل کاهش خطرات اجرای ویندوز XP بعدازآن به سراغ ویندوز 7 بروند. به‌روزرسانی ویندوز ثبات ندارد، گاهی اوقات آن را اجرا می‌کند و شما متوجه به‌ روزرسانی نمی‌شوید و سیستم‌عاملتان ارتقاء می‌یابد؛ اما اغلب اوقات، به‌روزرسانی‌ها در زمان‌های نامناسب رخ داده و باعث ایجاد مشکلات غیرمنتظره‌ای می‌شوند. در این شرایط امکان دارد تا دلایل معتبری برای لذت نبردن از آپدیت ویندوز به وجود آید.بنابراین قبل از اینکه ویندوز خود را آپدیت کنید، چندین نکته وجود دارد که با انجام آن امکان دارد تا مشکلات به وجود آمده در آینده به حداقل برسد.

تا زمان مناسب به‌ روزرسانی صبر کنید

عرضه نشدن یک به‌روزرسانی جدید به این معنی نیست که شما حتماً باید به‌روزرسانی‌های قبلی را انجام دهید! اگر از ناتوانی سیستم رنج می‌برید و به‌روزرسانی جدید ادعا می‌کند که آن‌ها را رفع می‌کند، در این صورت بله پیش بروید و ویندوز خود را هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی کنید؛ اما اگر سیستم شما درست کار می‌کند، پس از خود بپرسید که آیا واقعاً نیازمند به به‌روزرسانی جدید هستید یا نه.

آپدیت ویندوز 10

اگر به‌روزرسانی ارائه‌ شده امنیتی باشد، شما باید آن را نصب کنید. اگر به‌روزرسانی با محتوای یک پیچ برای چاپگرهاست و شما اصلاً چاپگر ندارید، طبیعی است که باید این درخواست را رد کنید. همیشه تعداد کدهای پیچ را بررسی کنید (به‌عنوان‌مثال KB4041676)؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از اهداف به‌روزرسانی حتماً بررسی لازم را داشته باشید. ولی مهم‌تر از همه این است که به‌صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید که آیا به‌روزرسانی‌های قبلی ارائه‌شده دارای گزارش‌های اشتباه و ناپایداری هست یا نه.شما باید در برابر آن تصمیم‌گیری کنید؛ می‌توانید به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی را تا 4 هفته به تأخیر بیندازید.

 یک درایو بازیابی ویندوز ایجاد کنید

بدترین سناریو برای هر آپدیت ویندوز خراب کردن سیستم‌عامل و بوت نشدن آن است. اگر این اتفاق بیافتد، شما باید ویندوز خود را به‌طور کامل و مجدداً نصب کنید و برای این کار شما نیاز به یک درایو بازیابی دارید.

نحوه ایجاد درایو بازیابی در ویندوز 10

  • خبر خوب این است که ویندوز 10 با یک ابزار ساخته‌شده برای ایجاد درایوهای بازیابی همراه است:
  •  یک درایو خالی USB با حداقل 8 گیگابایت فضا را وصل کنید.
  • منوی شروع و جستجو درایو بازیابی را باز کنید.
  • ایجاد یک درایو بازیابی را انتخاب کنید.
  •  دستورالعمل جادوگر بازیابی درایو را ایجاد کنید.

همچنین شما می‌توانید از یک برنامه مثل Media Creation Tool برای ایجاد درایو بازیابی استفاده کنید که با ویندوز 10 همراه نیست و باید آن را نصب کنید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا درایو را در یک USB یا DVD ایجاد کنید. اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد رسانه نصب ویندوز 10 را در این لینک مشاهده کنید.

 Product Keys خود را پیدا و ذخیره کنید

 Product Keys

اگر شما نیازمند این باشید که از ابتدا ویندوز خود را نصب کنید، باید Product Keys ویندوز خود را داشته باشید. شما احتمالاً آن را ندارید، به‌ویژه اگر کپی ویندوز خود را به‌صورت دیجیتال خریداری کرده باشید. خوشبختانه، بازیابی Product Keys به‌سادگی با استفاده از نرم‌افزار رایگان ProduKey امکان‌پذیر است.ProduKey یک ابزار قابل‌ انتقال است که سیستم شما را برای Keys متعلق به برنامه‌های قابل‌ توجه ازجمله مایکروسافت آفیس 2000 تا 2010، محصولات Adobe و Autodesk و اکثر نسخه‌های ویندوز اسکن می‌کند. اگر شما نیاز به چیزی قوی‌تر دارید، بازیابی کلیدها را امتحان کنید. این 30 دلار هزینه دارد، اما با آن می‌تواند انواع کلیدهای مجوز دار را که متعلق به بیش از 9000 برنامه و محصولات مختلف است پیدا کند.

فعال کردن سیستم بازگردانی

قبل از اینکه ویندوز به‌روزرسانی را اجرا کند از بخش‌های مختلف سیستم ازجمله رجیستری ویندوز پشتیبان می‌گیرد. این‌یک معیار حفاظتی در برابر خطاهای کوچک است. اگر به‌روزرسانی باعث عدم ثبات جزئی در سیستم‌عاملتان شود، می‌توانید آن را به نقطه بازگردانی قبلی برگردانید؛ مگر اینکه قابلیت بازگردانی سیستم غیرفعال باشد.

چگونه یک نقطه بازیابی در ویندوز 10 ایجاد کنیم؟

چگونه یک نقطه بازیابی در ویندوز 10 ایجاد کنیم؟

کلید ترکیبی کیبورد Windows + Q را فشار دهید، restore را تایپ کنید و برای محافظت از کنترل‌های سیستم Create a restore point را انتخاب کنید. با این کار درایو حفاظت برای سیستم شما فعال‌شده است. Create را برای ایجاد یک نقطه بازگردانی جدید کلیک کنید.سیستم restore می‌تواند مقدار زیادی از فضای دیسک را اشغال کند، بنابراین غیرفعال کردن آن ممکن است در سامانه‌های بدون فضای آزاد بسیار حساس باشد. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم که قبل از هر به‌روزرسانی فقط یک مورد نقطه بازیابی داشته باشید. پس‌ازآن اگر شما از ثبات سیستم خود رضایت دارید، می‌توانید دوباره آن را غیرفعال کرده تا فضای مورداستفاده را آزاد کنید.

 تهیه پشتیبان از داده‌های حساس

سیستم restore فایل‌های شخصی شمارا ذخیره نخواهد کرد، بنابراین اگر یک به‌روزرسانی درست انجام‌نشده و اطلاعات سیستم شما پاک شود، بسیاری از داده‌های خود را از دست می‌دهید.
این مقاله حاوی تمام فایل‌هایی است که باید پشتیبان گیری کنید. حداقل، پوشه‌های اسناد و دانلود خود را، به‌علاوه هر فایل مرتبط با رسانه‌ای که ممکن است داشته باشید را پشتیبان بگیرید. آن‌ها را در یک درایو خارجی یا حتی تجهیزات بهتر مثل دستگاه NAS ذخیره کنید. در مورد اصول پشتیبان گیری داده بیشتر بدانید.در یک ‌راه حل جامع می‌توانید برای سیستم خود یک ISO image در نظر بگیرید. این به شما اجازه می‌دهد تا تمام حالت سیستم خود را بعداً در صورت نیاز برگردانید.

مقابله با مشکلات به‌روزرسانی ویندوز

رعایت همه این کارها لازم است، زیرا ممکن است به‌روزرسانی ویندوز ناقص باشد، بنابراین موارد بالا را نادیده نگیرید. چه اتفاقی می‌افتد وقتی می‌خواهید به‌روزرسانی کنید اما نمی‌توانید آن را انجام دهید: اول‌ازهمه، مطمئن شوید که تنظیمات به‌روزرسانی ویندوز به‌درستی تنظیم‌شده است. اگر Windows Update عمل نمی‌کند، چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید. اگر با مشکلات عمومی مواجه شدید، این راهنما را برای حل خطاهای به‌روزرسانی ویندوز امتحان کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر