با این 6 بازی سرمایه گذاری را یاد بگیرید

با این 6 بازی سرمایه گذاری را یاد بگیرید

قدم گذاشتن در دنیای بازار سهام برای اولین بار حتی برای کسانی که با علم اقتصاد آشنایی دارند کار دشواری است. اگر میخواهید بدانید بجز پرداخت هزینه برای مشاوره با یک اقتصاد دان، چه راه حل دیگری دارید در ادامه این متن همراه ما باشید.

خوشبختانه بازی‌ها و شبیه‌سازهای بازار بورس زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری سرمایه گذاری استفاده کنید. 

از بازی‌ برای آموزش به کودکان استفاده می‌شود. اما بعضی بازی‌ها نیز چیزهایی به بزرگسالان می‌آموزند. از شبیه سازهایی که کاملاً واقعی به نظر می‌رسند تا بازی‌های سرگرم کننده، در این مقاله چندتا از بهترین بازی های بازار سهام را به شما معرفی میکنیم که میتوانند شما را برای ورود به دنیای سرمایه گذاری آماده کنند. 

1- Wall Street Survivor

این بازی که بهترین شبیه‌ساز بازار سهام نام گرفته با استفاده از پول غیرواقعی و ردیابی قیمت سهام واقعی به بازیکن آموزش می‌دهد چگونه سرمایه گذاری کنند. از آنجایی که این بازی روی مرورگر انجام می‌شود نیازی نیست که هیچ اپلیکیشن یا نرم‌افزاری را برای بازی آن دانلود کنید و فقط کافی است در آن ثبت نام کرده و بازی کنید. 

stock

 

علاوه بر شبیه سازی، Wall Street Survivor به شما توصیه، واژه‌نامه و حتی درس ارائه می‌دهد تا بازار بورس را بهتر درک کنید. وقتی که می‌خواهید این بازی را شروع کنید می‌توانید در یک لیگ شرکت کرده و یا خودتان یکی بسازید. یک لیگ تمرینی برای تازه‌کاران وجود دارد تا مجبور نشوید  به ناگهان با حرفه‌ای‌ها رقابت کنید. 

stock

 

شما با بالانس 100 هزار دلاری شروع می‌کنید و می‌توانید هرچقدر که دوست دارید سرمایه گذاری کنید. از آنجایی که این لیگ تمرینی است لازم نیست که نگران پول‌های خود باشید. 

بازی کردن با Wall Street Survivor برای کسانی که می‌خواهند همه‌چیز را درمورد بازار بورس بدانند بسیار مفید است. درضمن شما با پولی که در بازی استفاده می‌کنید می‌توانید مزایا خریداری کنید که شامل درس‌های واقعی درمورد بازار بورس می‌شود. 

 بازی کنید

 

2- تالار مجازی بورس ایران (irvex)

این وب‌سایت توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران ساخته شده و هدف آن آموزش و آشنایی تازه‌کاران با دنیای بازار بورس ایران است. مانند Wall Street Survivor در تالار مجازی بورس ایران همه‌ی قیمت‎ها، شاخص‎ها و سایر اطلاعات در تالار مجازی واقعی و منطبق با وضعیت واقعی بازار است، اما کاربر در این بازی نیاز به پول نداشته و ضرر نمی‌کند. 

ساز و کار این وب‌سایت به این صورت است که کاربر پس از ثبت‌نام به صفحه‌ی اصلی هدایت می‌شود و در آنجا می‌تواند تابلوی اصلی بورس، صندوق‎های سرمایه گذاری، نمودار شاخص‎ها و غیره را ببیند. 

stock

 

درضمن شما می‌توانید اقدام به خرید و یا فروش سهام در بازاری کاملاً مشابه بازار واقعی کرده و وضعیت خود را با دیگر کاربران مقایسه کنید تا مهارت‌های لازم را درمورد بازار بورس به دست آورید. 

تالار مجازی بورس ایران یک وب‌سایت رسمی و رایگان است که شما را با وضعیت بازار ایران و سرمایه‌گذاری در آن آشنا می‌کند. 

بازی کنید

3- Best Brokers: Stock Simulator

در بین بازی‌هایی که به شما معرفی می‎کنیم Best Brokers: Stock Simulator وسیع‌ترین محدوده از بازار بورس را به شما ارائه می‌دهد. این شبیه ساز یک تب جداگانه برای رمزنگاری ارزهایی مانند بیت کوین و اتروم دارد. 

این سایت در قابلیت‌هایب مثل اخبار بورس، لیست دوستان و قابلیت پیام رسانی دارد. 

برای آموزش Best Brokers به شما ویدئوهایی برای تماشا ارائه می‌دهد. در قسمت FAQ این اپلیکیشن نیز اطلاعاتی مانند ساعاتی که معاملات صورت می‌گیرد، عملکرد سفارش و دیگر اطلاعات مفید به شما داده می‌شود. 

stock

 

وقتی که در ساعاتی خارج از ساعات معاملات سهام سفارش می‌دهید این اپلیکیشن به شما می‌گوید که چه زمانی بازار باز می‌شود. اگر با ساعاتی که بازار سهام باز هستند آشنایی ندارند این قابلیت برای شما کارآمد است. 

به خاطر رابط کاربری دوستانه، ظاهر زیبا و گزینه‌های زیاد برای سرمایه‌گذاری Best Brokers گزینه‌ی مناسبی برای تازه‌کارانی است که ممکن است با دیگر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بازار بورس کلافه شوند. 

دانلود iOSاندروید

4- Investopedia Stock Simulator

سایت Investopedia شبیه‌ساز بورس خودش را دارد. شما با ثبت نام در این سایت می‌توانید به تحقیقات درمورد بورس، تحلیل بورس، خلاصه نمونه‌کارهای پیشرفته و غیره دسترسی داتشه باشید. 

Investopedia یکی از کاربرپسندترین و واقع‌گرایانه‌ترین شبیه‌سازهای بورس در این لیست است. اخبار واقعی و نقد آن‌ها درون این شبیه‌ساز این حس را به شما می‌دهد که در حال استفاده از با یک اپلیکیشن بازار بورس واقعی هستید. 

علاوه بر شبیه سازی، Investopedia بسیار سرگرم‌کننده و رقابتی است. 

stock

 

شما می‌توانید در رقابت‌های فصلی شرکت کنید که بر اساس میزان رشد سرمایه‌گذاری سهام شما را رده‌بندی می‌کند.

stock

 

درضمن دریافت جایزه نیز بیشتر به شما انگیزه می‌دهد. این جوایز دستاوردهایی است که پس از رسیدن به مراحل خاصی باز می‌شوند و هرکدام امتیازهایی دارند که به « Street Cred» شما می‌افزایند. 

بازی کنید

5- Stock Trainer: Virtual Trading

درحالی که Stock Trainer: Virtual Trading جذاب‌ترین اپلیکیشن این لیست نیست ولی برای کسانی که می‌خواهند درمورد بازار بورس بدانند همه‌ی چیزهای لازم را آموزش می‌دهد.

برعکس دیگر بازی‌های بازار بورس این اپلیکیشن مختص بازار بورس نیویورک نیست و شما می‌توانید منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود بیشتر حس کنید که می‌توانید بازار بورس مربوط به منطقه‌ی خود را بیابید. 

stock

 

درحالی که رابط کاربری این اپلیکیشن خیلی زیبا نیست اما Stock Trainer بسیار ساده است و اطلاعات بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهد. 

stock

 

یک قابلیت خوب دیگر بخش اخبار هر شرکت است که در زیر گزینه‌ی‌های معامله نوشته میشود، در نتیجه شما می‌توانید اخبار مربوط به هر سهام را پیش از هر اقدامی بخوانید. 

درضمن این اپلیکیشن بهترین کاربران را شناسایی می‌کند، به شما سهام پیشنهاد می‌کند و وضعیت شما را به صورت خلاصه به شما ارائه می‌دهد. تنها نکته منفی درمورد این اپلیکیشن این است که فقط برای اندروید موجود است. 

دانلود اندروید

6- MarketWatch

MarketWatch یک شبیه‌ساز بازار سهام مبتنی بر مرورگر است. مانند شبیه‌ساز Investopedia این اپلیکیشن درون یک وب‌سایت اقتصاد رسمی برای نظارت بر بازار قرار گرفته است. درضمن این وب‌سایت توسط داو جونز ساخته شده است. در این اپلیکیشن صفحه‌ی خانه‌ی شما شامل خلاصه‌ای از شاخص‌های مختلف، آخرین اخبار مرتبط با سهام و همچنین خلاصه‌ی روند پانصد سرمایه‌گذار برتر است. 

stock

 

در این پلتفرم شما می‌توانید یک بازی مجازی سهام را انتخاب کنید و یا خودتان یک بازی بسازید. 

stock

 

شما می‌توانید یک بازی عمومی و یا خصوصی ساخته و حتی با دیگران در آن چت کنید. این قابلیت برای کسانی که می‌خواهند با دیگر بازی‌کن‌ها در ارتباط باشند بسیار خوب است. در این بازی رتبه‌بندی نیز موجود است که حس رقابت را در شما افزایش می‌دهد. 

این بازی برای کسانی که در دنیای بورس تازه‌کار هستند بسیار خوب است. MarketWatch

 تعادل بسیار خوبی را میان رقابت‌های دوستانه و آموزش برقرار کرده است. 

بازی کنید

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


7 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

هرام

شنبه, 03 خرداد 1399

عشق منه

پاسخ

alireza

شنبه, 28 تیر 1399

تالار مجازی بورس ایران (irvex) بالا نمیاد

پاسخ

iliya

یک‌شنبه, 12 مرداد 1399

به صورت دستی وارد کنین
irvex.ir

علی

یک‌شنبه, 26 مرداد 1399

سایت https://game.fanoospfm.com هم هست. محیط خیلی خوبی داره و با داده های واقعی بورس ایران کار میکنه

پاسخ

اال

شنبه, 25 بهمن 1399

نظرتون راجع به expeort ootion چیه؟

پاسخ

Pillow

چهارشنبه, 18 فروردین 1400

خیلی ممنون

پاسخ

محمد

دوشنبه, 07 تیر 1400

برای من که 11 سالمه عالیه

پاسخ

ثبت نظر