سرانجام تلگرام فیلتر خواهد شد یا نه

telegram-0_1511360588.jpg

دقیقاً 27 آبان ماه بود که شاهد خبر احتمال فیلتر شدن تلگرام بودیم؛ خبری که در فضای مجازی و در بین کاربران این پیام‌رسان بازخورد فوق‌العاده زیادی داشت و تعداد زیادی از آن‌ها، نسبت به تصمیمات گرفته شده به شدت مخالفت نشان دادند و خواهان ادامه دسترسی به این پیام‌رسان بودند.

حالا پس از گذشت تقریباً سه روز دبیر شورای عالی فضای مجازی، سید ابوالفضل فیروز آبادی ضمن تصریح اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست‌گذاری ­و­ تصمیم‌گیری‌های کلان و ­فرا قوه‌ای در زمینه فضای مجازی به عهده شورای عالی فضای مجازی است، اعلام کرد که فعلاً فیلتر کردن پیام‌رسان‌های خارجی در دستور کار نیست.

اما با این حال وی به کاربران نرم‌افزارهای خارجی پیشنهاد کرد که حتماً در کنار فعالیت خود در این شبکه‌های خارجی مانند تلگرام، از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز استفاده کنند تا در صورت اعمال هر گونه محدودیتی برای شبکه‌های اجتماعی خارجی، فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی مختل نشود.

در انتها فیروزآبادی درباره فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها چنین گفت:

به طور مثال در حادثه زلزله غرب کشور هم جوسازی‌هایی علیه دولت و هم حرکت در جهت ایجاد­ وحدت ملی و جمع‌آوری کمک را­ از طریق فضای مجازی شاهد هستیم.

استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در مدارس

دبیر شورای عالی فضای مجازی برای کاهش اثرات منفی که فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی به دنبال دارد هم برنامه‌هایی در نظر گرفته است. سید ابوالفضل فیروز آبادی و وزیر آموزش و پرورش به تازگی به توافق رسیده‌اند که به طور جدی پیگیر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در مدارس باشند.

دیدگاه‌های خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر