25 قابلیت پنهان کروم که برای کاربران سادگی و راحتی فراهم می‌کنند.

25 قابلیت پنهان کروم که برای کاربران سادگی و راحتی فراهم می‌کنند.

تمام کاربردهای مهم در اینترنت از ابزارهای ارتباطی گرفته تا مجموعه سرویس‌هایی که به فراهم‌کردن اطلاعات شخصی مربوط می‌شود، در حال حاضر در موتور جستجو فراهم شده است.همواره پیرامون این موضوع که کدام موتور جستجو از سایرین بهتر است بحث می‌شود؛ اما در ادامه‌ی این مطلب تمرکز بر روی موتور جستجوی گوگل کروم است. البته اعداد و ارقام و آمار هم نشان می‌دهد که این موتور جستجو بهترین است؛ چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 65 درصد از افراد و کاربران اینترنت از موتور جستجوی گوگل کروم استفاده می‌کنند.


تمام کاربردهای مهم در اینترنت از ابزارهای ارتباطی گرفته تا مجموعه سرویس‌هایی که به فراهم‌کردن اطلاعات شخصی مربوط می‌شود، در حال حاضر در موتور جستجو فراهم شده است.همواره پیرامون این موضوع که کدام موتور جستجو از سایرین بهتر است بحث می‌شود؛ اما در ادامه‌ی این مطلب تمرکز بر روی موتور جستجوی گوگل کروم است. البته اعداد و ارقام و آمار هم نشان می‌دهد که این موتور جستجو بهترین است؛ چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 65 درصد از افراد و کاربران اینترنت از موتور جستجوی گوگل کروم استفاده می‌کنند. حدود 20 درصد از کاربران اینترنت از موتور جستجوی فایرفاکس، 7 درصد از موتور جستجوی آی‌ای و 3 درصد باقی‌مانده از مرورگر سفاری استفاده می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این آمار و ارقام با توجه به کاربران سایت‌های W3 بدست آمده است و نشان‌دهنده‌ی جامعه‌ای بزرگ نیست. اما حتی بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام باید گفت که مرورگر گوگل کروم، موتور جستجوی محبوب و مطلوبی است و اگر از آن استفاده نمی‌کنید بهتر است حداقل ویژگی‌های آن را چک کنید.
یکی از دلایل محبوبیت و فراگیربودن این موتور جستجو، رابط گرافیکی ساده و واضح به همراه تطبیق‌پذیری آن است. البته زمانی که کتابخانه‌ی افزونه‌های گوگل کروم را در نظر بگیرید، قابلیت‌های کروم چندین برابر می‌شود.در ادامه به 25 قابلیت نهان این مرورگر اشاره شده  که توصیه می شود از آنها استفاده کنید.به کمک نوار آدرس در قسمت بالایی این موتور جستجو، می‌توانید مستقیماً به سایتی بروید بدون اینکه آدرس آن سایت را وارد کرده باشید، چرا که در قسمت نوار آدرس، تمام آدرس‌هایی که تا به آن زمان در مرورگر جستجو شده‌اند، ذخیره شده است.
می‌توان گفت که قابلیت دوم برای تمام کاربران گوگل کروم کاملاً آشناست. این قابلیت در واقع همان بازی با تب‌هاست؛ به این ترتیب که این امکان وجود دارد تب‌های مختلف در پنجره‌های مختلف در یک پنجره ادغام شود.
نوار آدرس در قسمت بالایی موتور جستجو یک ماشین حساب هم هست.علاوه بر قابلیت قبلی، نوار آدرس در قسمت بالایی مرورگر، یک واحد تبدیل هم هست؛ به این معنی که قادر است تعداد مشخص ساعت را به روز تبدیل کند.
گاهی یک فایل عکس روی کامپیوتر خود دارید، و به دنبال این موضوع هستید که این عکس از کجا آمده است، برای اطلاع از این موضوع کافی است که عکس را در پنجره‌ی مرورگر باز کنید، سپس آدرس کامل عکس در قسمت نوار آدرس موتور جستجو دیده می‌شود.
های‌لایت کردن یک کلمه در یک سایت، و کشیدن آن تا نوار آدرس، مثل این است که مستقیماً یوآرال را در نوار آدرس وارد کرده باشید.


کشیدن یک آدرس به نوار نشانه (بوک مارک)
اگر لازم است به سرعت مطلبی را روی یک تب دیگر در مرورگر بخوانید کافی است که کلید Control را نگه داشته و یک عدد از یک تا نه را همزمان فشار دهید، این عدد در واقع شماره تب مورد نظر است.به کمک کلید Space میتوانید در یک صفحه‌ی خاص به پایین صفحه بروید و با کلید Shift و کلید Space به بالای صفحه.در قسمت تنظیمات این مرورگر، میتوانید با قرار دادن یک یوآرال خاص، تعیین کنید که در هنگام باز کردن مرورگر کدام یوآرال بارگذاری شود.با تایپ یک کلمه‌ در نوار آدرس و فشاردادن کلید Alt و return به صورت همزمان، پنجره‌ای جدید باز میشود که نتایج سرچ به دنبال آن کلمه را نشان می دهد. از جمله قابلیتهای دیگر این مرورگر میتوان به دانلود اتوماتیک فایل به دسکتاپ، بازکردن تبی که به صورت اتفاقی بسته شده است، دسترسی به Google Calendar از طریق نوار آدرس، بزرگ و کوچک‌کردن، پاک‌کردن تاریخچه‌ی جستجو، در اختیارگذاشتن اطلاعات بسیار از طریق نوار آدرس، کشیدن (Drag) لینکی خاص مستقیماً تا دسکتاپ، ایجاد کلیدهای میانبر توسط کاربر، ترجمه، رنگ، پس‌زمینه، ایجاد پروفایل برای کودکان، صفحات پیشنهادی برای جستجو در مرورگر گوگل کروم و بازی اشاره کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر