گوگل کیت دوربین هوش مصنوعی مخصوص رزبری پای خود را معرفی کرد

گوگل کیت دوربین هوش مصنوعی مخصوص رزبری پای خود را معرفی کرد

اخیراً گوگل بیشتر تمرکز خود را روی شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی گذاشته تا مشکلات جست‌وجو، پردازش تصویر و دیگر زمینه‌ها را رفع کنند. این شرکت همچنین در تلاش است تا هوش مصنوعی را در برنامه نویسی و پروژه‌های DIY ( خودت انجام بده) و به خصوص پروژه‌های  AIY که به معنی « artificial intelligence yourself» است گسترش دهد. گوگل اخیراً یک پروژه‌ی سخت افزاری AIY را معرفی کرده که به شما کمک می‌کند با استفاده از کامپیوتر بتوانید ببینید و اشیا را تشخیص دهید. 
این دومین محصول از پروژه‌ی AIY است. اولین مورد AIY Voice Kit یا کیت صوتی بود که بر اساس یک پروژه‌ی رزبری پای که در مجله‌ی MagPi چاپ شده بود ساخته شد. AIY Vision Kit نیز تقریباً مشابه همان است و بر اساس یک پروژه‌ی رزبری پای ساخته شده است.  این کیت در یک محفظه‌ی مقوایی ساده ساخته شده است. شاید ظاهر آن خیلی شیک نباشد اما کارهای بسیار زیادی می‌تواند انجام دهد. البته این کیت 45 دلاری همه‌ی چیزهای لازم را به تنهایی ندارد. 

google


AIY Vision Kit دارای یک محفظه‌ی مقوایی، یک دکمه، یک اسپیکر، یک جفت لنز دوربین و برد هوش مصنوعی است و یک عالمه سیم و اتصالگر است. شما باید یک رزبری پای Zero، یک دوربین Raspberry Pi، یک کارت SD به آن اضافه کرده و آن را به برق متصل کنید. در میان این محصولات دوربین رزبری پای با قیمت 96 هزار تومان از همه گران‌تر است. Zero تنها 16 هزار تومان قیمت دارد و به برق زیادی نیاز ندارد. 
برد VisionBonnet با تراشه‌ی Intel Movidius MA2450 قلب این پروژه است. این واحد پردازش تصویر می‌تواند برای شناسایی اشیا از مدل‌های شبکه‌ی عصبی استفاده کند. نرم افزار این برد سه شبکه‌ی عصبی مبتنی بر TensorFlow را اجرا می‌کند. یکی از آن‌ها مبتنی بر پلتفرم  MobileNets گوگل است و می‌تواند بیش از هزار شیء را شناسایی کند. شبکه‌ی عصبی دیگر می‌تواند صورت‌ها و حالات صورت را شناسایی کند و آخری برای تشخیص گربه، سگ و انسان‌ها طراحی شده است. گوگل همچنین یک ابزار AIY Vision ساخته که به شما امکان تعلیم مدل‌های جدید را با TensorFlow فراهم می‌کند. این کیت برای ایجاد تغییراتی مانند تغییر رنگ LED دستگاه، تنظیم صدای اسپیکرها و غیره از API پایتون استفاده می‌کند. 
گوگل چندتا از موارد استفاده از این کیت را معرفی کرده است. برای مثال می‌توانید با آن حالات صورت مهمانانتان را تشخیص دهید یا سگ خود را در خانه پیدا کنید. شاید همه‌ی این‌ها به نظر بامزه بیاید اما این پروژه به مشتاقان هوش مصنوعی که نمی‌خواهند زیاد پول خرج کنند این فرصت را می‌دهد تا با شبکه‌های عصبی کار کنند. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر