بهترین پردازنده برای کامپیوتر گیم

بهترین پردازنده برای کامپیوتر گیم

انتخاب یک پردازنده برای کامپیوتر گیم پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد چرا که بهترین بودن یک معیار ساده نیست. نکته اینجاست که گران‌ترین و یا سریع‌ترین پردازنده‌ای که یک شرکت ساخته است، بدون درنظر گرفتن معیارهای دیگر معمولاً بهترین گزینه نیست. 
اینتل و AMD پردازنده‌های بسیار مختلفی با قیمت‌های متفاوت، سرعت ساعت و قابلیت‌های متفاوت منتشر کرده‌اند. از نظر ما بهترین گزینه لزوماً سریع‌ترین نیست، بلکه پرکارآمدترین با توجه به قیمت آن است. این موضوع به خصوص برای بازی صدق می‌کند. پرا که برای بازی هیچ گاه از قابلیت فراریسمانی (Hyper-Threading) استفاده نخواهید کرد. 

 

اینتل: Core i5-8400


Core i5-8400 اینتل یک تراشه‌ی شش هسته‌ای با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 4 گیگاهرتز است که با قیمت پانصد هزار تومان می‌توانید آن را تهیه کنید. عملکرد این پردازنده در بازی به خصوص برای رزلوشن‌ p1440 به بالا بسیار خوب است. این پردازنده حتی از Core i7-8700K نیز بهتر عمل می‌کند که احتمالاً دلیل آن قابلیت فراریسمانی روی K8700 است که می‌تواند باعث پایین آمدن سرعت کامپیوتر شود. 
Core i5-8400 قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. بازی‌های کمی به بیش از چهار هسته و چهار رسیمان نیاز دارند، چرا که در شش سال اخیر کامپیوترهای معمولی از این استاندارد استفاده کرده‌اند. حال که اینتل تراشه‌های شش هسته‌ای را با قیمت پایین‌تر روانه‌ی بازار کرده است این استاندارد نیز تغییر خواهد کرد. 

intel

 

AMD: Ryzen 5 1600 یا  1600X


موضوع برای تراشه‌های AMD کمی متفاوت است. دو تراشه‌ای که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم Ryzen 5 1600X (800 هزار تومان) و Ryzen 5 1600 (700 هزار تومان) است. تنها تفاوت این دو سرعت ریزپردازنده‌ی آن‎هاست. فرکانس Ryzen 5 1600 3.2 گیگاهرتز تا 3.6 گیگاهرتز و X1600 3.6 گیگاهرتز تا 4 گیگاهرتز است. 
همانطور که بین Core i5-8400 و i7-8700K تفاوت زیادی وجود ندارد تراشه‌های AMD نیز به همین صورت هستند. تفاوت اینجاست که اگر با کیفیت p1080 بازی می‌کنید پردازنده‌های Ryzen در زمینه‌ی عملکرد از پردازنده‌های اینتل عقب می‌مانند. سرعت ریزپردازنده‌ی بسیار بالای X1600 می‌تواند عملکرد را در بازی‌ها بهبود بخشد. در شکل زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به  X1600 را ببینید. سرعت ریزپردازنده‌ی بالای آن عملکرد بسیار خوبی دارد و از پردازنده‌ی گران قیمت‌تر Ryzen 7 1800X بهتر است. 

cpu


هردو تراشه شش هسته‌ای و 12 ریسمانی هستند و قیمت آن‌ها نسبت به عملکردش بسیار خوب و مناسب است. 
اگر فقط بخواهیم بهترین پردازنده را برای بازی درنظر بگیریم  Core i5-8400 از تراشه‌های AMD ارزان‌تر است و قابلیت‌های آن به اندازه‌ی کافی خوب هستند. اما اگر طرفدارAMD  هستید خبرهای خوبی برای شما داریم: برعکس پردازنده‌های قدیمی ساخت AMD ، این شرکت در حال رقابت سخت با اینتل است . شاید قیمت آن‌ها پایین نباشد اما این پردازنده‌ها نسبت به محصولات قبلی AMD بسیار بهتر عمل می‌کنند. درضمن اگر با کیفیت p1440 یا K4 بازی می‌کنید اصلاً تفاوت را حس نخواهید کرد. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

یک‌شنبه, 19 آذر 1396

"Core i5-8400 اینتل یک تراشه‌ی شش هسته‌ای با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 4 گیگاهرتز است که با قیمت پانصد هزار تومان می‌توانید آن را تهیه کنید. "
قیمتش 1250 هست
مطلبی که بر اساس اطلاعات غلط گذاشته بشه فقط باعث گمراهی میشه دقت کنید

پاسخ

ثبت نظر