لپ‌تاپ‌های HP بار دیگر به کی‌لاگر آلوده شدند

لپ‌تاپ‌های HP بار دیگر به کی‌لاگر آلوده شدند

وجود کی‌لاگر روی لپ‌تاپ‌های HP بار دیگر رسوایی آفرید. این بار اعلام شده که روی حدود پانصد دستگاه HP کی‌لاگر نصب شده است و احتمال می‌رود که دیگر دستگاه‌های این شرکت نیز آلوده شده باشند.
کی‌لاگر می‌تواند هرچیزی را که کاربر با صفحه کلید تایپ می‌کند ( از جمله رمزهای ورود) ضبط کرده و بدزدد. 
این کی‌لاگر به صورت پیش فرض خاموش است اما می‌توان آن را فعال کرد. به نظر می‌رسد که این نرم افزار به عنوان ابزاری برای رفع باگ ساخته شده اما هنگام تولید انبوه این لپ‌تاپ‌ها نرم افزار کی‌لاگر از روی آن‌ها پاک نشده است.
HP خیلی سریع اقدام کرده و لیست لپ‌تاپ‌های آلوده را منتشر کرد که شامل حدود 460 مدل می‌شود. این مدل‌ها شامل مدل‌های HP Envy, Omen, Pavilion, Spectre, Stream, EliteBook, ProBook, ZBook می‌شود. برای دیدن همه‌ی مدل‌ها و دانلود و نصب درایوهای مربوطه اینجا را کلیک کنید. 

آیا لپ‌تاپ‌های بیشتری آلوده شده‌اند؟ 
HP اعلام کرد که:" یک ضعف امنیتی بالقوه در بعضی از نسخه‌های درایورهای صفحه لمسی Synaptics شناسایی شده که ممکن است همه‌ی شرکت‌های Synaptics OEM را تحت تاثیر قرار داده باشد. 
این شرکت همچنین اعلام کرد که اگر کسی بخواهد از این نقطه ضعف سوء استفاده کند باید امتیازات یک ادمین را داشته باشد و شرکت‌های Synaptics و HP به اطلاعات مشتری هیچ‌گونه دسترسی ندارند. 
این مشکل ممکن است لپ‌تاپ‌های ساخت دیگر شرکت‌های سازنده را نیز که از درایور صفحه لمسی Synaptics استفاده کرده‌اند درگیر کرده باشد. اگر شما هم از صفحه لمسی Synaptics روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، حتی اگر دستگاه شما HP نباشد باید مواظب این مشکل باشید. 
 امسال سال خوبی برای شرکت HP نبوده است. در اردیبهشت ماه بار دیگر روی درایور صوتی Conexant لپ‌تاپ‌های این شرکت کی‌لاگر نصب شده بود. ماه پیش نیز وجود جاسوس افزار روی لپ‌تاپ‌های HP رسوایی بزرگی به بار آورد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر