فیسبوک پذیرفت که مرور صفحات فیسبوک می‌تواند حال شما را بدتر کند

فیسبوک پذیرفت که مرور صفحات فیسبوک می‌تواند حال شما را بدتر کند

آیا فیسبوک برای سلامتی ما ضرر دارد؟ این سوالی است که سال‌هاست پرسید می‌شود و حال فیسبوک نیز پذیرفته که تنها مشاهده‌ی پست‌های دیگران می‌تواند حال ما را بدتر کند چرا که باعث می‌شود زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه کنیم. 
از طرف دیگر برقراری ارتباط با دیگران روی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در سلامت روحی ما اثر مثبت داشته باشد. به گزارش فیسبوک فرستادن پست و پیام برای دوستان و صحبت درمورد خاطرات با دوستان قدیمی می‌تواند حال ما را بهتر کند.
متخصصین فیسبوک می‌گویند چیزی که در حال ما اثر دارد نحوه‌ی استفاده‌ی ما از شبکه‌های اجتماعی است. در نتیجه این پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی کاربران را تشویق به برقراری ارتباط با یکدیگر می‌کند و نه تنها مشاهده‌ی پست‌های دیگران. 

ارتقای شبکه‌های اجتماعی 

البته این موضوع فقط مختص فیسبوک نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز وضعیتی مشابه دارند و گزارش فیسبوک درمورد همه‌ی شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها صدق می‌کند. 
فیسبوک در گزارش خود همچنین به گزینه‌ی  snooze اشاره کرد که یکی از روش‌های جدید برای جذاب کردن تجربه‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و همچنین بهتر کردن حال ما هنگام مشاهده‌ی پست دیگران است. این قابلیت به شما امکان نادیده گرفتن پست بعضی از افراد و یا گروه‌های مشخص را می‌دهد، بدون این که افراد دیگر متوجه شوند . با استفاده از این قابلیت شما دیگر ناچار به حذف بعضی از افراد از لیست دوستان نیستید. 
فیسبوک همچنین اعلام کرد که در حال سرمایه گذاری روی تحقیقات درمورد تاثیر این شبکه‌ی اجتماعی روی کودکان است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر