مانیتور فوق عریض تولید شرکت Acerدر راس قرار می‌گیرد

مانیتور فوق عریض تولید شرکت Acerدر راس قرار می‌گیرد

این مانیتورهای گران، با نسبت طول به عرض 21/9 تولید شده‌اند؛ به این معنی که عرض این مانیتور جدید بیش از سه برابر طول آن است. این در حالی است که یک مانیتور معمولی و رایج معمولاً نسبت طول به عرض 16/9 دارد، یعنی تقریباً دو برابر. همین موضوع باعث شده که این مانیتور در زمینه‌ی فعالیت‌هایی که به چند پنجره‌ی باز نیاز دارد، بسیار کارا باشد؛ به طور مثال میتوان در این زمینه به ویرایش ویدیو اشاره کرد


این مانیتورهای گران، با نسبت طول به عرض 21/9 تولید شده‌اند؛ به این معنی که عرض این مانیتور جدید بیش از سه برابر طول آن است. این در حالی است که یک مانیتور معمولی و رایج معمولاً نسبت طول به عرض 16/9 دارد، یعنی تقریباً دو برابر. همین موضوع باعث شده که این مانیتور در زمینه‌ی فعالیت‌هایی که به چند پنجره‌ی باز نیاز دارد، بسیار کارا باشد؛ به طور مثال میتوان در این زمینه به ویرایش ویدیو اشاره کرد.
باید به این نکته اشاره کرد که این مانیتورها برای تماشای ویدیو ایده‌آل نیستند، ویدیوهایی که معمولاً برای صفحه نمایش‌های رایج، یعنی با نسبت طول به عرض 16/9، مناسب هستند. البته این موضوع برای بازی‌های ویدیویی اهمیت کمتری پیدا می‌کنند، چرا که بازی‌هایمدرن این قابلیت را دارند که با مانیتورهای فوق عریض خود را وفق دهند.
به همین دلیل می‌توان گفت که ایسر، با این مانیتور جدید، در واقع علاقه‌مندان بازی را مورد هدف قرار داده است.نشانه و اثباتی بر این موضوع می‌تواند این نکته در طراحی این مانیتورها باشد که به محض روشن‌کردن آن در قسمت لبه‌ی پایینی مانیتور، دنباله‌ای از لامپ‌های ال‌ای‌دی روشن می‌شوند؛ یعنی مشابه چراغ‌های پشتی روی صفحه کلید بازی.
به جز ردیفی از لامپهای ال‌ای‌دی که به آن اشاره شد، می‌توان گفت از نظر ظاهری این مانیتور زرق و برقی ندارد، بلکه رنگ سیاه و نقره‌ای در ظاهر آن به کار رفته است. باید اشاره کرد که یک منبع تغذیه مشابه به منبع تغذیه لپتاپ هم برای این مانیتور در نظر گرفته شده است.
این مانیتور ضخامت چندانی ندارد، تنها یازده میلی‌متر ضخامت دارد. برای این مانیتور تعداد معقولی پورت در نظر گرفته شده است؛ مجموعه پورتهای این مانیتور شامل چهار پورت یواس‌بی 3.0 در قسمت پشتی دستگاه و یک پورت HDMI می‌شود. علاوه بر اینها، برای این مانیتور، یک پورت دیسپلی پورت هم در نظر گرفته شده است. دیسپلی‌پورت(display) در واقع نسل جدید پورت‌های ارتباطی است که در جدیدترین کامپیوترها،کارت‌های گرافیک و همچنین لپ‌تاپ‌ها،ممکن است جایگزین اچ‌دی‌ام‌آی (HDMI)شود. این پورت تحت نظراتحادیه‌ی استانداردهای الکترونیکی ویدیو توسعه ‌یافته است و توسط همین اتحادیه کنترل می‌شود. درسال 2006 دیس پلی ‌پورت(display)
به عنوان جایگزینی برای پورت آنالوگ و همچنین پورت DVI معرفی شده است. این دو پورت اصولاً برای کامپیوترها طراحی شده بودند. علاوه بر این ها برای این مانیتور بلندگوهای تو کار هم در نظر گرفته شده است.
دکمه‌های کنترلی این مانیتور کوچک هستند و روی لبه‌ی پایینی مانیتور، سمت راست، قرار گرفته‌اند. البته برخی افراد، از این دکمه‌ها و محل قرارگرفتن آنها انتقاد کرده‌اند به این معنی که در جای مناسبی واقع نشده‌اند.
برای این مانیتور این قابلیت در نظر گرفته شده است که از دستگاهی دیگر که به آن متصل است، ویدیو پخش کند.
به علاوه این مانیتور از کارت گرافیک AMD هم پشتیبانی می‌کند، همین ویژگی باعث شده که نظر علاقه‌مندان به بازی به این مانیتور بیشتر جلب شود.
در قسمت پایانی خلاصه‌ای از ویژگی‌های کلی این مانیتور ارائه شده است:
قیمت: 1499 دلار
رزلوشن: 1440 * 3440 پیکسل
نسبت طول به عرض: 21/9
زمان پاسخ‌گویی: 4 میلی ثانیه


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر