اولین شکایات قانونی از اپل به خاطر پایین آوردن سرعت آیفون

اولین شکایات قانونی از اپل به خاطر پایین آوردن سرعت آیفون

سال‌هاست این سوال برای کاربران آیفون پیش آمده که آیا شرکت اپل سرعت این گوشی‌ها را به عمد پایین می‌آورد یا خیر. حال می‌دانیم که جواب به این سوال بلی است. چند روز پس از این که اپل رسماً اعتراف کرد که سرعت آیفون‌هایی که باتری آن‌ها قدیمی است را پایین می‌آورد علیه این شرکت به خاطر کلاه برداری و فریب کاربران شکایت شده است. 
از چند وقت پیش کاربران آیفون شک کرده بودند که هنگام آپدیت نسخه‌های iOS قدیمی سرعت گوشی‌هایشان پایین آمده است. پس از این که سایت Geekbench مقایسه‌ای بین چند نسخه‌ی iOS انجام داد اپل مجبور شد طی بیانیه‌ای اعلام کند که سرعت آیفون را به عمد پایین آورده است. از جهاتی این اقدام اپل کار درستی بوده اما از طرفی اصلاً این موقعیت را به درستی مدیریت نکرده است. 
دلیل این اقدام اپل طول عمر باتری‌های لیتیوم-یونی است. همه‌ی ما می‌دانیم که این باتری‌ها به مرور زمان خراب می‌شوند و البته ولتاژ پایین‌تری دارند. مشکل اینجاست که اپل برای باتری‌هایش فضای کافی نگذاشته و ولتاژ آن ممکن است پایین‌تر از حد لازم بیاید. بدون ولتاژ کافی ممکن است گوشی به ناگهان خاموش شود. راه حل اپل رای حل این مشکل این است که عملکرد گوشی را برای مصرف کمتر پایین بیاورد. در نتیجه هرچه باتری شما کمتر شود سرعت گوشی شما نیز پایین‌تر می‌آید. 

iphone


حال در ایالت ایلینویز به خاطر تخلف از قوانین مبارزه با کلاه برداری پرونده‌ای قضایی برای اپل باز شده است. ایالت ایلینویز به خصوص در شکایت خود به این موضوع اعتراض کرده‌اند که شرکت اپل پیش از این اقدام به کاربران خود هیچ اطلاعی نداده بود. چرا که افراد بسیار کمی دلیل عملکرد دستگاه خود را باتری دانسته و آن را به این نسبت داده بودند که اپل سعی دارد کاربران را مجبور به خرید آیفون‌های جدید کند.
در شهر لس‌آنجلس نیز علیه شرکت اپل شکایت شده است. شاکیان این پرونده گفته‌اند که پایین آوردن سرعت گوشی‌هایشان چیزی نبوده که با آن موافقت کرده باشند. این پرونده نیز اپل را متهم به پایین آوردن سرعت گوشی‌های قدیمی برای مجبور کردن کاربران به خرید گوشی‌های جدید کرده است. 
حتی اگر هدف اپل از این کار پلیدانه نبوده باشد انجام این تغییرات در خفا کمی شک برانگیز است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر