پچ رفع باگ CPUهای اینتل سرعت کامپیوتر شما را پایین می‌آورد

پچ رفع باگ CPUهای اینتل سرعت کامپیوتر شما را پایین می‌آورد

یک باگ بسیار بزرگ در پردازنده‌های اینتل با آپدیت سفت افزاری رفع نشده و نیازمند پچ سیستم عامل برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و مک است. اما خبر بد اینجاست که این پچ نرم‌افزاری ممکن است سرعت کامپیوتر شما را تا سی درصد کاهش دهد. 
به گزارش The Register نقص امنیتی همه‌ی پردازنده‌های مدرن اینتل را که در یک دهه‌‌ی گذشته ساخته شده تحت تاثیر قرار داده است. این نقص باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها بتوانند درون داده‌های حافظه‌ی کرنل حفاظت شده جاسوسی کنند. 
این قسمت از حافظه به هیچ وجه نباید قابل دسترسی داشته باشد چرا که شامل اطلاعاتی مانند جزئیات ورود و رمزها و دیگر اطلاعات امنیتی است. به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری درمورد این نقص فاش نشده است. 
چیزی که واضح است این است که این مشکل باید هرچه زودتر حل شود. کرنل سیستم عامل‌ها باید دوباره و طوری طراحی شوند که حافظه‌ی کرنل از برنامه‌‎ها و پردازش کاربر جدا شود. مشکل این طراحی دوباره این است که سرعت پردازنده بسیار پایین خواهد آمد. 

 

پایین آمدن سرعت چقدر جدی است؟


با توجه به مدل پردازنده این کاهش سرعت ممکن است از 5 تا 30 درصد باشد. 
انواع پردازنده‌ها بسیار متنوع است و پچ کرنل ممکن است روی تجربه‌ی یک کاربر معمولی تاثیری نگذارد. حتی این احتمال وجود دارد که سرعت بازی و کیفیت آن و به طور کلی روی سرعت سیستم اثری نداشته باشد.
البته همه‌ی این حرف‌ها در حد حدس و گمان است و تا زمانی که آپدیت‌ها ارائه نشوند از چیزی مطمئن نخواهیم بود. 
جدا از دریافت پچ راه دیگری که پیش روی شماست این است که یک پردازنده‌ی جدید خریداری کنید که با طراحی جدید شرکت اینتل  ساخته شده و دیگر مشکل باگ در آن وجود ندارد. البته بیشتر کاربران این روش را انتخاب نمی‌کنند. ( مگر این که از قبل قصد ارتقای پردازنده‌ی خود را داشته باشید.) 
مایکروسافت قصد دارد این آپدیت را در طی یکی از پچ‌های سه شنبه در آینده نزدیک منتشر کند در حالی که توسعه دهندگان لینوکس در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند. شرکت اپل نیز در حال تلاش برای رفع مشکل در سیستم عامل مک 64 بیتی است. 
بسیاری از سرویس‌های فضای ابری مانند  Amazon EC2 وMicrosoft Azure نیز درگیر شده‌اند که مشکل در آن‌ها نیز باید حل شود. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر