مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در دومین روز نمایشگاه CES 2018

مروری بر 10 گجت برتر معرفی شده در دومین روز نمایشگاه CES 2018

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، بدون شک در جریان هستید که بزرگ‌ترین گرده همایی غول‌های تکنولوژی جهان هم‌اکنون در لاس‌وگاس ایالات‌متحده در حال برگزار شدن است. اگر فرصت مرور تمام منتشر شده از CES2018 را ندارید، غم به دل راه ندهید چراکه ما به‌طور خلاصه بهترین محصولات معرفی شده در روز دوم این نمایشگاه را در ادامه گردآوری کرده‌ایم.اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، بدون شک در جریان هستید که بزرگ‌ترین گرده همایی غول‌های تکنولوژی جهان هم‌اکنون در لاس‌وگاس ایالات‌متحده در حال برگزار شدن است. اگر فرصت مرور تمام منتشر شده از CES2018 را ندارید، غم به دل راه ندهید چراکه ما به‌طور خلاصه بهترین محصولات معرفی شده در روز دوم این نمایشگاه را در ادامه گردآوری کرده‌ایم.

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری باشید، بدون شک در جریان هستید که بزرگ‌ترین گرده همایی غول‌های تکنولوژی جهان هم‌اکنون در لاس‌وگاس ایالات‌متحده در حال برگزار شدن است. اگر فرصت مرور تمام منتشر شده از CES2018 را ندارید، غم به دل راه ندهید چراکه ما به‌طور خلاصه بهترین محصولات معرفی شده در روز دوم این نمایشگاه را در ادامه گردآوری کرده‌ایم.

هدفون جادویی کلیک پلاس

هدفون جادویی کلیک پلاس

این هدفون به صورت ترکیبی با اپلیکیشن و فضای ابری اقدام به ترجمه به 37 زبان زنده دنیا می‌کند و وقتی کلیک درگیر پردازش می‌شود، یک پردازنده داخلی به کار می‌افتد تا عملیات ترجمه بهتر انجام شود. حتی مکالمات گروهی نیز از بین چند کاربر با این هدفون ممکن است. فراتر از قابلیت‌های ترجمه، شما می‌توانید از کلیک به‌عنوان یک هدفون عادی نیز استفاده کنید. درست همانند هدفون Bragi، بادهای هدفون بی‌سیم کلیک پلاس توسط NFMI به یکدیگر متصل می‌شوند که به‌مراتب پایدارتر از بلوتوث است. برای کار با این هدفون‌ها نیاز به انجام هیچ کاری جز گوش کردن به سخنان و ترجمه هدفون نیست. این هدفون قرار است با قیمت 300 دلاری به بازار عرضه شود.

هدست واقعیت مجازی Vive Pro

هدست واقعیت مجازی Vive Pro

مهم‌ترین بهینه‌سازی اعمال شده در این هدست VR نسبت به مدل قبلی افزایش 78 درصدی وضوح تصویر به کمک دو صفحه‌نمایش OLED جدید است که رزولوشن خیره کننده 1600*2880 را ارائه می‌دهند. این به منزله افزایش 37 درصدی تراکم پیکسلی 615ppi در این هدست جدید است که تصویر شفاف‌تر و متون خواناتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف HTC Vive Pro از این حیث حتی از محصولات Sony و Oculus نیز برتر است. علاوه بر این‌ها HTC Vive Pro به دو دوربین نیز مجهز شده که یاری گر توسعه دهندگان برای خلق و ارائه‌ی تجربه VR به کاربران خواهند بود. دو میکروفون با قابلیت حذف نویز و هدفون‌های مجهز به آمپلی‌فایر داخلی از دیگر متعلقات این هدست VR هستند. همچنین دو حالت اعلان و مکالمه این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کنند که بدون نیاز به برداشتن هدست با دنیای واقعی در تعامل باشند.

پد تشخیص کیفیت خواب Nokia Sleep

پد تشخیص کیفیت خواب Nokia Sleep

این پد پیشرفته و مجهز به وای‌فای، زیر تشک خواب قرار می‌گیرد و نه تنها تحلیل‌های خود از وضعیت خواب شما را در اختیارتان می‌گذارد، بلکه قادر به کنترل وسایل هوشمند خانگی از طریق سرویس IFTTT نیز هست. اپلیکیشن Health Mate نوکیا هم حالا با دستیار صوتی الکسا سازگار دارد و بنابراین، اطلاعات مربوط به خواب، فعالیت‌ها و سایر موضوعات سلامت-محور این اپلیکیشن را می‌توان از زبان دستیار صوتی محبوب آمازون شنید. Nokia Sleep اطلاعات مهمی درباره عادت‌ها و شرایط خواب در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. سنسورهای موجود در دستگاه، چرخه خواب شخص را بررسی و اطلاعاتی نظیر مدت زمان خواب، وقفه‌های به وجود آمده، خروپف، شرایط نوری، عمق خواب و حرکات سریع چشمان را به دست می‌آورد. پس‌ازاین، Nokia Sleep امتیازی به کیفیت خواب شما داده و در ادامه، راهکارهایی برای بهبود هرچه بیشتر آن ارائه می‌دهد.

ساعت خورشیدی GPR B-1000 کاسیو

ساعت خورشیدی GPR B-1000 کاسیو

ساعت خورشیدی جی‌شاک کاسیو هرچند هوشمند نیست، اما یک GPS داخلی داشته و در یک بار شارژ کامل، می‌تواند به مدت 33 ساعت مداوم راهنمای شما در سفرهای خارج از شهر و کویر باشد؛ البته همان‌طور که گفته شد، در صورت اتمام شارژ باتری می‌توان از طریق پنل خورشیدی تعبیه شده بر روی کمک گرفت. طبق اعلام شرکت سازنده، این ساعت خورشیدی که GPR B-1000 نامیده می‌شود، با شارژر‌های بی‌سیم QI سازگاری داشته و حداکثر 5 ساعت به طول خواهد انجامید تا به شارژ کامل برسد. علاوه بر این بایستی ساعت را به مدت 3 ساعت در برابر نور مستقیم خورشید قرار داد تا بتوان به مدت یک ساعت از امکانات GPS استفاده کرد. این ساعت مچی که در دمای منفی 20 درجه سلسیوس و عمق 200 متری آب شیرین بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد، از بهار سال آینده با قیمت 800 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین نسخه‌های معدودی از سری Pro Trek WSD-F20WEs را با بند سفید فلوریتی و نمایشگری از جنس کریستال مقاوم را در ماه‌های آینده عرضه خواهد کرد.

مدل مفهومی خودروی e-Palette

مدل مفهومی خودروی e-Palette

کانسپت مورد بحث به‌طور ساده یک جعبه روی چرخ‌ها بوده و تویوتا این بدنه را در سه طول متفاوت 4 تا 7 متر ارائه می‌کند. درحالی‌که e-Palette از نظر بصری خودرویی جالب نیست اما به اهداف خود که همان تطبیق‌پذیری فوق‌العاده است دست پیدا می‌کند. ارتفاع خودرو و نبود انحنا در بدنه باعث شده تا ظرفیت داخل کابین به حداکثر برسد. تویوتا در تلاش است با همکاران خود به منظور خلق یک اکوسیستم تجاری در حول‌وحوش این کانسپت کار کند. خودروی مورد بحث به‌عنوان بلوک پایه عمل خواهد کرد اما مقیاس‌پذیری بسیار بالایی خواهد داشت. شرکت‌های دیگر کاملاً آزاد خواهند بود تا نرم‌افزار و سخت‌افزار خود را با توجه به نیازهای خود در این پلتفرم نصب کنند. این شرکت‌ها حتی نیازی به استفاده از تکنولوژی خودران تویوتا نخواهند داشت و خواهند توانست سیستم‌های خود را روی e-Palette پیاده کنند.

دستبند هوشمند Sgnl

دستبند هوشمند Sgnl

دستبند هوشمند Sgnl نوک انگشت شما را به یک تلفن همراه تبدیل خواهد کرد و برای برقراری مکالمه‌ی تلفنی، کافی است گوش خود را با انگشت‌ لمس کنید. عملکرد آن بدین شکل است که با تولید ارتعاش و انتقال آن از طریق دست به نوک انگشت، قادر به مکالمه‌ خواهید بود. فناوری القای بدنی از ارتعاشات برای انتقال صدا استفاده می‌کند. بدنه دستبند، جنس پلاستیکی دارد و دربرگیرنده فناوری‌های لازم برای تولید ارتعاش‌های صوتی است؛ بندهای دستبند، جنس فلزی دارد. این فناوری برای مکالمه‌ تلفنی کاربرد خواهد داشت؛ هرچند کارایی‌های دیگر آن مشخص نشده است. باید اشاره کرد که دستبند Sgnl به‌عنوان یک ردیاب سلامت نیز قابل استفاده است.

چمدان هوشمند ForwardX

چمدان هوشمند ForwardX

شرکت چینی ForwardX، فناوری موجود روی اتومبیل‌های خودران را با قابلیت شناسایی و تشخیص چهره و هوش مصنوعی درون یک چمدان قرار داده و CX-1 پدید آمده است. چمدانی که مثل یک یار باوفا پیوسته شما را دنبال می‌کند. دوربین جلوی چمدان نقش چشم اصلی را دارد و تمام حرکات صاحب خود را دنبال می‌کند و در صورت حرکت او، با حداکثر سرعت ۳ متر بر ثانیه می‌تواند دنبال او حرکت کند. یک دستبند نیز به دست حامل چمدان بسته می‌شود که در صورت اقدام به سرقت، این دستبند به لرزه درمی‌آید و صاحب بار را مطلع می‌سازد.

کمربند هوشمند Hip’Air

کمربند هوشمند Hip’Air

این کمربند 800 دلاری که ساخت شرکتی انگلیسی هلیت بوده، به سنسورهایی مجهز شده که مواقع حساس زمین خوردن عمل کرده و موجب باز شدن ایربگ‌های کمربند می‌شوند. شرکت سازنده مدعیست که این ویژگی می‌تواند صدمات ناشی از زمین خوردن را تا 90 درصد کاهش می‌دهد و رقیبی جدی برای پدهای معمولی لگن که ضربه‌گیری 10 درصدی هستند به شما می‌آید. شرکت هلیت تا پیش‌ازاین در زمینه ساخت جلیقه‌های موتورسواری دارای کیسه هوا مشغول به فعالیت بود و همان‌طور که مدیران شرکت اعلام کرده‌اند، ساخت این کمربند ایربگ‌دار برای مقابله با مشکل شکستن استخوان لگن،‌ به خصوص در سالمندان، انجام شده است.

دانگل لامپی MyLiFi

دانگل لامپی MyLiFi

لپ‌تاپ‌های مجهز به دانگل لای-فای درصورتی‌که زیر این لامپ LED قرار بگیرند بدون نیاز به اتصال هرگونه سیم یا کابل شبکه، به اینترنت پرسرعت وصل خواهند شد. درواقع امواج اینترنت از طریق فرستنده‌ فروسرخ موجود بر روی لامپ، ارسال و توسط گیرنده‌ی موجود روی دانگل دریافت می‌شود و بدین ترتیب دسترسی به شبکه اینترنت برای کاربر فراهم می‌گردد؛ همچنین از آنجایی که این فرایند بدون دخالت نور مرئی صورت می‌گیرد حتی در صورت خاموش بودن لامپ LED هم اختلالی در اتصال به اینترنت بروز پیدا نمی‌کند. دستیابی به سرعت 224 گیگابیت بر ثانیه از طریق اینترنت لای فای امکان‌پذیر خواهد بود اما تکنولوژی معرفی شده توسط کمپانی Oledcomm سرعت 23 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

نمایشگر پروژکتور MirraViz

نمایشگر پروژکتور MirraViz

استارتاپ MirraViz، در نمایشگاه CES2018 از نمایشگر پروژکتور جدید خود رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دو پروژکتور DLP، تصاویری را در کنار یکدیگر پخش کنند. به‌این‌ترتیب دو کاربر خواهند توانست مناظری متفاوت از بازی را درآن‌واحد بدون نیاز به استفاده از عینکی خاص مشاهده کنند. صفحه‌نمایش پروژکتور MirraViz یک تصویر را گرفته و آن را در همان جهت منبع باز پس می‌فرستد، به‌این‌ترتیب فردی بیننده‌ای که در زاویه راست نشسته است، چیز دیگری در مقایسه با آنچه دیگر منابع نوری بر روی صفحه‌نمایش پروژکتور پخش می‌کنند خواهد دید. تکنولوژی به کاررفته در صفحه‌نمایش MirraViz، اکنون به صورت محصولی جداگانه به قیمت 499 دلار به فروش می‌رسد.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر:


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر