پچ آپدیت مخصوص تعمیر رخنه‌ی Spectre چه اثری روی کامپیوتر شخصی خواهد داشت؟

پچ آپدیت مخصوص تعمیر رخنه‌ی Spectre چه اثری روی کامپیوتر شخصی خواهد داشت؟

آپدیت Meltdown و Spectre ویندوز ممکن است سرعت آن را پایین آورد. جزییات را در فیسیتف چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

تاثیر پچ آپدیت مخصوص تعمیر رخنه‌ی Spectre

حتماٌ درمورد دو رخنه‌ی امنیتی پردازنده‌ی Meltdown و Spectre شنیده‌اید. اگر تا به حال اسم این دو به گوشتان هم نخورده اینجا را کلیک کنید. اگر شما هم دارای یک کامپیوتر شخصی هستید و سیستم شما نیز دچار این رخنه امنیتی است حتماً آپدیت ویندوز جدیدی را که مایکروسافت منتشر کرده را دانلود و نصب کنید. 
اما سوالی که پیش می‌آید این است که آپدیت‌های سفت افزاری که مایکروسافت برای ویندوز فرستاده چه اثری روی کامپیوتر شما خواهد داشت؟ در اینجا خبرهای خوب و خبرهای بدی برای شما داریم. 
در بیانیه‌ای، تری میرسون، معاون اجرایی رئیس مایکروسافت درمورد اثر آپدیت مخصوص تعمیر رخنه‌ی امنیتی بر روی کامپیوترهای شخصی خبر داده است. 
به طور کلی اگر یک کامپیوتر قدیمی‌تر ( قبل از 2015) دارید که ویندوز7 و یا ویندوز8 را اجرا می‌کند به احتمال زیاد متوجه پایین آمدن عملکرد کامپیوتر خود خواهید شد. اما اگر یک کامپیوتر جدیدتر (2016 به بعد) دارید که ویندوز10 را اجرا می‌کند به احتمال زیاد متوجه هیچ تغییری در عملکرد دستگاه خود نخواهید شد. 
دستگاه‌های ویندوز10 با پردازنده‌های Skylake، Kaby Lake و چیزهای جدیدتر تنها چند میلی ثانیه افت سرعت خواهند داشت. کامپیوترهای ویندوز10 قدیمی‌تر با پردازنده‌های Haswell و یا مدل‌های قدیمی‌تر کمی افت سرعت خواهند داشت اما یک کاربر عادی متوجه آن نخواهد شد، اما کامپیوترهای ویندوز7 و ویندوز8 افت سرعت چشمگیری خواهند داشت. 
مایکروسافت همچنین اعلام کرد که سرورهای ویندوز نیز با افت عملکرد روبه‌رو خواهند شد. در نتیجه‌ همه‌ی ادمین‌های فناوری اطلاعاتی که این مقاله را می‌خواهنند باید خطر کدهای نا امن را برای سرور ویندوز درنظر بگیرند و بین عملکرد و عملکرد محیط تعادل برقرار کنند. 

آیا Spectre و Meltdown از بین رفته‌اند؟ 

دلیل این که مایکروسافت این اطلاعات را منتشر کرده است این است که تلاش دارد تا حد ممکن صادق باشد تا مشتریانش بتوانند بهترین تصمیم را برای دستگاه خود بگیرند. امیدواریم که با اقداماتی که مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها انجام داده‌اند مشکل بزرگ رخنه‌های امنیتی Spectre و Meltdown حل شوند. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر