متخصصین از فیسبوک خواستند مسنجر کیدز را منحل کند

متخصصین از فیسبوک خواستند مسنجر کیدز را منحل کند

متخصصین از فیسبوک خواسته‌اند که مسنجر کیدز را که یک شبکه اجتماعی برای کودکان است منحل کند.

یک گروه از وکلا، متخصصین سلامتی و مدرسین از فیسبوک خواستند تا اپلیکیشن مسنجر کیدز را منحل کند. این افراد طی ارسال یک نامه به مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، از این شرکت خواستند اپلیکیشن مسنجر کیدز را منحل کنند تا کودکان بتوانند از کودکی خود لذت ببرند. 
مسنجر کیدز یک نسخه از مسنجر فیسبوک است که برای کودکان شش تا دوازده سال ساخته شده است. در حالی که والدین کنترل کامل روی کودک خود دارند، دوستان کودکانشان را انتخاب می‌کنند و فعالیتشان را زیر نظر دارند اما باز هم این اپلیکیشن یک شبکه‌ی اجتماعی برای کودکان است. 


تشکیل کمپین برای منحل کردن مسنجر کیدز

از همان زمانی که این اپلیکیشن منتشر شد والدین درمورد این که فیسبوک کودکان را هدف قرار داده ابراز نگرانی کردند. حال به گزارش واشنگتن پست از طرف کمپین «کودکی بدون تبلیغ» (CCFC) و پشتیبانی دیگر سازمان‌ها یک نامه به فیسبوک ارسال شده است. 
در این نامه کمپین کودکی بدون تبلیغ و طرفدارانشان از فیسبوک خواسته‌اند که مسنجر کیدز را منحل کند و ادعا کرده‌اند که استفاده‌ی بی رویه از دستگاه‌های دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان خطر آفرین است و این اپلیکیشن جدید در سلامت کودکان اثر منفی خواهد گذاشت. 
در این نامه نوشته شده که کودکان آنقدر بزرگ نشده‌اند که بتوانند روابط پیچیده‌ی دنیای اینترنتی را درک کنند و درک درستی از حریم شخصی ندارند. تحقیقات نشان داده که شبکه‌های اجتماعی از روش‌های مختلفی می‌تواند روی سلامت کودکان اثر منفی بگذارد. 
نامه به این صورت تمام می‌شود که « بزرگ کردن کودکان در دنیای دیجیتالی امروز به اندازه‌ی کافی دشوار است. لطفاً با استفاده از تاثیرگذاری وسیع فیسبوک آن را سخت‌تر نکنید.» البته فیسبوک به این نامه پاسخ داده و گفته که برنامه‌ای برای بستن مسنجر کیدز ندارد. 
فیسبوک همه‌ی تلاشش را کرده که تا حد ممکن والدین را از این اپلیکیشن راضی نگاه دارد. با این حال این اپلیکیشین طوری طراحی شده که از سن پایین کودکان را به سمت فضای مجازی سوق دهد.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر