سامسونگ در حال ساخت تراشه‌ی ASIC برای استخراج ارز رمزی

سامسونگ در حال ساخت تراشه‌ی ASIC برای استخراج ارز رمزی

سامسونگ تایید کرد که در حال ساخت تراشه‌های جدید ASIC خود برای استخراج ارز رمزی است.

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه در دنیاست و در حال حاضر در حال گسترش تجارت خود به سمت استخراج ارز رمزی است. البته سامسونگ خودش ارز را استخراج نمی‌کند اما از ظرفیت سازندگی بسیار بالای خود برای تولید مدار مجتمع با کاربرد خاص یا تراشه‌های ASIC استفاده خواهد کرد. این تراشه‌ها طوری طراحی شده‌اند که ارز را استخراج کنند و بسیار کارآمدتر از چندین GPU عمل می‌کنتد. 
ارز رمزی قابلیت‌ها، ارزش‌ها و قابلیت‌های مدیریتی مختلفی دارند اما همه‌ی آن‌ها قابل استخراج هستند. برای استخراج ارز دستگاه شما باید قادر باشد محاسبات پیچیده‌ی ریاضی را انجام دهد. این کامپیوترهای قدرت‌مند معاملات را در شبکه‌ی رمزگذاری شده پردازش می‌کنند و در جایزه به شما مقدار کمی ارز می‌دهند. با این حال محاسبات در طول زمان سخت‌تر شده و در نتیجه شما نیاز به روش‌های کارآمدتری برای استخراج آن دارید. 
برای مثال بیت کوین از حدی که شما بتوانید آن را در خانه استخراج کنید گذشته است و حتی GPUهای خیلی قوی نیز قادر نیستند میزانی که برق مصرف می‌کنند سودآور باشند. این اتفاق به هر حال برای هر ارز رمزی می‌افتد اما تراشه‌های ASIC می‌توانند این عملیات را سودآور نگاه دارند. پیش از این بیشتر تراشه‌های ASIC توسط شرکت‌های چینی Bitmain و Canaan Creative ساخته شده بودند که هردو با شرکت تایوانی TSMC کار می‌کنند. ورود سامسونگ به این صنعت با ظرفیت بالای تولید آن می‌تواند بازار را ارتقا دهد. 
سامسونگ ساخت تراشه‌ی استخراج ارز رمزی را تایید کرد اما حاضر نیست که درمورد شرکایش صحبت کند. پیش‌تر گزارش شده بود که شریک سامسونگ یک شرکت چینی است. هزینه‌ی پایین برق در این کشور آن را به قطبی برای استخراج ارز تبدیل کرده است. سال پیش شرکت سامسونگ 69 میلیارد دلار در فروش تراشه درآمد داشت که بیشتر آن برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده بود. دراصل فروش تراشه بالاترین درآمد سامسونگ، حتی بیشتر از فروش گوشی‌های هوشمند بود. 
ورود سخت افزار ASIC بیشتر به نفع همه است. قیمت GPU در حال حاضر بسیار بالاست چرا که استخراج گران آن‌ها را می‌خرند تا بتوانند ارز رمزی بیشتری را استخراج کنند. هنوز معلوم نیست که شریک ناشناس سامسونگ قصد دارد سخت افزار ASIC را بفروشد و یا آن را برای عملیات استخراج خصوصی نگاه دارد. تا به حال بیشتر دستگاه‌های ASIC با شکست مواجه شدند اما با افزایش ارزش ارز رمزی ممکن است اوضاع بهتر شود. شاید زمانی برسد که شما بتوانید یک GPU را با قیمت پایین از یک خرده فروش خریداری کنید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر