اولین ارز دیجیتال در ایران پیاده‌سازی می‌شود

cryptocurrency-810x458_1519213524.jpg

اگرچه ارز دیجیتال در کشور ما و از نظر بانک مرکزی تاکنون به رسمیت شناخته نشده بود اما کمتر از یک ساعت پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در اینستاگرام خود از پیاده‌سازی آزمایشگاهی اولین ارز دیجیتال در ایران خبر داد.

با ارزش گرفتن چشمگیر انواع ارز دیجیتال و در راس آن‌ها بیت کوین، در سال 2017، افراد زیادی در سراسر دنیا به حوزه ارز دیجیتال علاقه‌مند شده و اقدام به خرید و فروش، سرمایه‌گذاری و یا استخراج این ارزها کردند.

اگرچه انواع ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته می‌شد اما در برخی کشورها مانند ایران و چین، بانک مرکزی این ارزها را رسمی معرفی نکرده بود.

اگرچه ارز دیجیتال در کشور ما و از نظر بانک مرکزی تاکنون به رسمیت شناخته نشده بود اما کمتر از یک ساعت پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در اینستاگرام خود از پیاده‌سازی آزمایشگاهی اولین ارز دیجیتال در ایران خبر داد. وی در این باره چنین نوشت:

دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات، "ارزهای دیجیتال" هستند. رویکرد انفعالی در خصوص فن‌آوری و انتظار دستگاه‌ها از یکدیگر طبیعتاً باعث عقب‌ماندگی و در نهایت انفعال حاکمیت خواهد شد.
بر این اساس و با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و نیز ظرفیت بالای جوانان کشور، در جلسه‌ای که با هیئت مدیره پست بانک ایران داشتم، مقرر شد این بانک با اعلام فراخوان و شناسایی نخبگان کشور در این عرصه، اولین ارز دیجیتال طراحی‌شده در کشور را به‌صورت آزمایشگاهی پیاده‌سازی و این مدل را برای بررسی و تائید به نظام بانکی کشور عرضه نماید.

در نهایت وزیر ارتباطات از متخصصان این حوزه دعوت به همکاری کرد:

از همه عزیزانی که در این حوزه تخصص دارند دعوت می‌کنم در فراخوان پست بانک حضور فعالانه داشته باشند.

azari_1519213239.jpg
پست وزیر ارتباطات در خصوص پیاده سازی اولین ارز دیجیتال در کشور -

پیش از این هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از موافقت خود با ورود به تکنولوژی‌های جدید روز دنیا همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، بلاک چین و ... سخن گفته بود. به اعتقاد محمد جواد آذری جهرمی گارد گرفتن در برابر تکنولوژی‌های جدید چیزی جز عقب ماندن کشور به دنبال ندارد. وی معتقد است ایستادگی در برابر موج تغییرات منطقی نیست بلکه باید از این تکنولوژی حداکثر استفاده را برای پیشرفت ببریم.

پیشنهاد فیسیت: بلاک چین و اهمیت ورود به این حوزه از زبان وزیر ارتباطات

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمدصفا

پنج‌شنبه, 03 اسفند 1396

بشینین با همکیشاتون مبادله کنین بعدش
ما همون بیت کوین رو استفاده میکنیم =)

پاسخ

خدایا شکرت

پنج‌شنبه, 03 اسفند 1396

درود
وزیر جان زحمت نکش
شما ارز دیجیتال درست کن برای خودت ولی ما همون بیت کویین رو ترجیح میدیم

ما کماکان از بیت کوین استفاده خواهیم کرد

پاسخ

farhad

جمعه, 04 اسفند 1396

شب و روز بی وقفه نشستیم پای سیستم ، ترجمه کردیم ، خطا کردیم ، جمع کردیم ، از دست دادیم ، دوباره جمع کردیم ، یکصد نقطه ضعف برطرف کردیم ، از آمار آی پی و لوکیشنمون وحشت داشتیم . تازه یاد گرفتیم رو به مسلط شدنیم . حالا مفت و مجانی و دریغ از یک لایک ساده می خوان هرچی یاد گرفتیم رو تقدیمشون کنیم.

پاسخ

farhad

جمعه, 04 اسفند 1396

یک حرکت استخدامی برای جوانهایی که الان پشت سیستم هستن انجام بدن که عمرشون تلف نشه . پول برقشون و کلیک هاشون در بیاد . دل گرم شن تا با اونچه بلدن به کار ببرن برنامه نویسامون روحیه بگیرن بدونن یک پشتوانه دارن . اونوقت انصاف دولت هم گل کنه ارتباط با بانک جهانی را به هر قیمتی هست میسر کنه وقتی شد من یکی هرچی میدونم را خلاصه و مفید تقدیم می کنم .بانک جهانی همان طور که از اسمش پیداس بانک جهانیه نه بانک امریکا مثل سازمان ملل . تحریم بانک جهانی میتونه برداشته شه . یه جاهایی باید حل اختلاف شه . اصلا معنی نداره که من بیام ارز دیجیتال مجازی خرید و فروش کنم با یک حساب خارجی و نشانی غیرایرانی . چون اگر لو بره همه اش مسدود میشه .

پاسخ

ثبت نظر