با استفاده از ویکیپدیا دایره لغات خود را در زبان‌های مختلف بالا ببرید

با استفاده از ویکیپدیا دایره لغات خود را در زبان‌های مختلف بالا ببرید

با استفاده از ویکیپدیا می‌توانید دایره لغات خود را در هر زبانی که در حال یادگیری آن هستید بالا ببرید.

اگر ویکیپدیا روی کاغذ نوشته شده بود باید یک کتابخانه کامل را به آن اختصاص می‌دادید. ویکیپدیای انگلیسی به تنهایی به اندازه‌ی 2570 جلد دایرةالمعارف بریتانیکا است. 

شما به راحتی می‌توانید از 3.5 میلیارد لغتی که در آن استفاده شده برای ارتقای دایره لغات خود نه تنها به زبان فارسی و انگلیسی، بلکه هر زبان دیگر استفاده کنید. 

 

به سه روش ویکیپدیا می‌تواند به شما در ارتقای دایره لغاتتان کمک کند 

به جای این که هرروز به ویکیپدیا سر بزنید و میلیون‌ها صفحه را جست و جو کنید به سه روش می‌توانید هرروز لغات جدید یاد بگیرید. 

1- برای یاد گرفتن لغات جدید از IFTTT استفاده کنید. با استفاده از برنامک IFTTT خلاصه‌ای از همه‌ی پست‌های جدید که در هفته‌ی پیش منتشر شده‌اند دریافت می‌کنید. این برنامک همچنین واژه‌های جدید را برای شما ایمیل می‌کند. 

ویکیپدیا

 

2- با IFTTT از ویکیاتوری استفاده کنید. برای ارتقای دایره لغات خود حساب کاربری Pocket خود را روی برنامک IFTTT تنظیم کنید تا ویکیاتوری کلمات جدید را برای شما بفرستد. شما به راحتی می‌توانید دایره لغات خود را به زبانی که در حال یاد گرفتن آن هستید افزایش دهید. 

 

3- استفاده از ویکیپدیا روی کیندل. شما می‌توانید اپلیکیشن Paperwhite یا Kindle را روی گوشی خود نصب کنید. وقتی که به یک کلمه‌ی جدید رسیدید کیندل این امکان را به شما می‌دهد که از گوگل، ویکیپدیا یا ترنسلیت استفاده کنید. البته ویکیپدیا به شما اجازه می‌دهد که علاوه بر معنی یک کلمه چیزهای بیشتری درمورد آن دریابید. این روش در یادگیری زبان‌های دیگر بسیار موثر است چرا که باعث می‌شود دیگر آن کلمه را فراموش نکنید. 

ویکیپدیا

 

برای مثال از کلمه‌ی «mundane» می‌توانید کلمه‌ی «Mundane science fiction» را بیاموزید که یک سبک از ادبیات و سینمای علمی تخیلی است. به این روش نه تنها دایره لغات بلکه اطلاعات عمومی شما نیز بالا می‌رود. 

هرگاه که به یک کلمه‌ی جدید خوردید بهترین کار این است که همان لحظه معنی ان را جست‌وجو کنید چرا که با توجه به متنی که می‌خوانید معنی کلمه را بهتر درک کرده و دیگر آن را فراموش نخواهید کرد. ویکیپدیا یک دیکشنری نیست اما بزرگ‌ترین دایرةالمعارف مرجع در حال حاضر بهترین روش برای یادگیری لغات جدید است. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر