5 قابلیت خوب را که گوگل حذف کرده بازگردانید

5 قابلیت خوب را که گوگل حذف کرده بازگردانید

گوگل بسیاری از قابلیت‌های خوبش را حذف کرده است. اما می‌توانید به راحتی آن‌ها را بازگردانید.

جست‌وجوی گوگل حدود 20 سال پیش ساخته شد و از آن زمان تا کنون قابلیت‌های بسیار زیادی حذف و یا اضافه شدند. بعضی از این قابلیت‌ها چیزهایی بودند که بین کاربران بسیار محبوب بودند. حال چگونه قابلیت‌های حذف شده‌ی گوگل را بازگردانیم؟ 

از قابلیت Instant Preview یا پیش مشاهده‌ی سریع گرفته تا دکمه‌ی View Image یا مشاهده‌ی تصویر بسیاری از این قابلیت‌ها در میان کاربران بسیار محبوب بودند اما گوگل همیشه کاری که به نفع کاربرانش باشد را انجام نمی‌دهند. اما شما می‌توانید هرکدام از این قابلیت‌ها را که دوست داشتید بازگردانید. 

با آن که روش رسمی برای بازگرداندن این قابلیت‌ها وجود ندارد اما چند افزونه‌ی گوگل این کار را برای شما انجام می‌دهند. البته هیچ کدام از این قابلیت‌ها توسط خود گوگل ساخته نشده است. 

1- باز گرداندن قابلیت "View Image" و "Search by Image" 

گوگل اخیراً این قابلیت‌ها را حذف کرده است که بسیار محبوب و مفید بودند: View Image یا «مشاهده‌ی تصویر» و Search By Image یا «مشاهده بر اساس تصویر». البته توسعه گران خیلی سریع برای رفع این مشکل افزونه ساختند. 

تنها کاری که باید بکنید این است که افزونه را نصب کنید. درضمن نسخه‎ی فایرفاکس این افزونه‌ها نیز موجود است. 

Search by Image یکی از بهترین قابلیت‌های جست‌وجوی تصویر است در نتیجه همه دوست دارند آن را بازگردانند. متاسفانه‌ نسخه‌ی فایرفاکس این افزونه هنوز این قابلیت را پشتیبانی نمی‌کند. 

دانلود View Image برای کروم

دانلود View Image برای فایرفاکس

2- بازگرداندن دکمه‌ی I’m Feeling Lucky در کروم 

google

 

وقتی که گوگل شروع به کار کرد دکمه‌ی «یا بخت و یا اقبال» یا I’m Feeling Lucky یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن بود. وقتی که روی آن کلیک می‌کردید نتایج جست‌وجوی بسیار جالبی دریافت می‌کردید. درحالی که این دکمه هنوز در سایت اصلی گوگل وجود دارد اما دیگر در Chrome Omnibox نیست. 

پس ما چطور آن را به Omnibox بازگردانیم؟ یک افزونه برای این کار وجود دارد. آن را نصب کنید. سپس \ و Tab را لمس کنید تا قابلیت I’m Feeling Lucky را فعال کنید. 

یک نسخه‌ی فایرفاکس نیز برای این افزونه وجود دارد اما خیلی خوب عمل نمی‌کند. 

دانلود I’m Feeling Lucky برای کروم

دانلود I’m Feeling Lucky برای فایرفاکس

3- با Google Discussions تالارهای گفت‌وگو را بیابید 

گوگل به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس پارامترهای بسیار زیادی مثل تصویر، ویدئو، خرید، اپلیکیشن و غیره جست‌وجوی خود را فیلتر کنید. یکی از این گزینه‌ها Discussions است که توسط آن می‌توانید تالارهای گفت‌وگو را جست‌وجو کنید. این قابلیت دیگر وجود ندارد اما می‌توانید آن را بازگردانید. 

google

 

این افزونه دکمه‌ی Discussions را به جست‌وجوی خود بازگردانید. تنها کاری که باید بکنید این است که تب Discussions را بیابید تا نتایج را ببینید. 

متاسفانه گوگل نه تنها این دکمه را حذف کرده بلکه الگوریتم آن را نیز به طور کامل پاک کرده است. اما توسعه‌گر این افزونه خیلی خوب توانسته کاری که گوگل می‌کرده را شبیه سازی کند. 

دانلود I’m Feeling Lucky برای کروم

4- با میانبرهای صفحه کلید Google Instant تایپ کنید 

google

 

Google Instant مرده است. این قابلیت که به شما اجازه می‌داد با تایپ کردن در نوار گوگل نتایج جست‌وجوی خود را ببینید سال پیش حذف شد. شما دیگر نمی‌توانید این قابلیت را بازگردانید اما می‌توانید یکی از قابلیت‌هایی را که Instant اضافه کرده بازگردانید: keyboard shortcuts.

اولین نتیجه‌ی جست‌وجو به صورت خودکار انتخاب می‌شود و با یک فلش کوچک کنار آن علامت گذاری می‌شود. شما می‌توانید با Tab و Shift+Tab یا با بالا پایین کردن صفحه با کلیدهای j و k صفحه را جلو و یا عقب کنید. برای دیدن یک صفحه کلید Enter را فشار دهید. 

دانلود Google Search Keyboard Shortcuts برای کروم

5- با Instant Preview نگاهی کوتاه به صفحات بیندازید 

google

 

Instant Preview قابلیت بسیار خوبی بود. این قابلیت یک تامبنیل (thumbnail) به نتیجه‌ی جست‌وجو اضافه می‌کرد و شما می‌توانستید ببینید که صفحه‌ای که می‌بینید چه شکلی است. البته گوگل این قابلیت جذاب را نیز از بین برده است. 

اما اگر این قابلیت را دوست داشتید افزونه‌هایی برای بازگرداندن آن وجود دارد وSearch Preview بهترین آن‌هاست. این افزونه برای کروم، فایرفاکس و سافاری کار می‌کند. 

تامبنیل‌ها از سرور گوگل نمی‌آیند در نتیجه ممکن است کمی دیر بارگذاری شوند. اما اگر سرعت اینترنت شما خوب باشد مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. 

دانلود Search Preview برای کروم / فایرفاکسسافاری

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

arash

چهارشنبه, 16 اسفند 1396

مرسی بسیار مفید بود...

پاسخ

aryan

پنج‌شنبه, 18 دی 1399

خیلییییییییییییی عالییییییییییییییییی بودددددددددددددددددددددددد

پاسخ

ثبت نظر