پنج نکته در مورد پردازنده‌های نسل ششم اینتل، Skylake

پنج نکته در مورد پردازنده‌های نسل ششم اینتل، Skylake

پنج نکته در مورد پردازنده‌های نسل ششم اینتل، Skylake

این پردازنده کارایی بسیار بالایی دارد به ویژه در مورد دستگاه‌های موبایل
وقتی صحبت از یک پردازنده‌ی جدید به میان می‌آید، از نظر کارایی حتماً پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. این موضوع در مورد این پردازنده‌ی جدید اینتل هم صادق است. این پردازنده می‌تواند با دو یا چهار هسته در قطعات به کار رود و همین باعث شده است که قابلیت پردازش چند نخی افزایش یابد.
ارتقای کارایی این پردازنده به چند دلیل حاصل شده است. یکی از این دلایل به کارگیری تکنولوژی‌هایی است که به صورت طبیعی باعث بهبود سرعت شده است. دلیل دیگر این امر می‌تواند معماری جدیدی برای حافظه‌ی نهان باشد؛ که تبادل و انتقال اطلاعات را سریع‌تر محقق می‌سازد. با در نظر گرفتن پردازنده‌ها از پنج سال پیش تا به امروز، می‌توان به وضوح روند صعودی پردازنده‌های اینتل را در بهبود کارایی دید. و اما در زمینه‌ی دستگاه‌های موبایل می‌توان بیشترین پیشرفت را در مورد کارایی دید. به گفته‌ی اینتل در این زمینه این پردازنده نسبت به قبل دو و نیم برابر سریعتر عمل میکند. از نظر کارایی گرافیکی، تقریباً سی برابر بهتر از قبل شده است. به علاوه عمر باتری سه برابر بلندتر شده است. به عبارتی با استفاده از این پردازنده‌ها به طور گسترده‌ای در مصرف انرژی صرفه جویی شده و عمر باتری رایانه‌ها دو برابر می‌شود. همچنین عملکرد برنامه‌های تحت وب هم در مقایسه با رایانه‌های شخصی سه سال قبل تا پنجاه درصد بهتر می‌شود. در مورد سیستم‌های دسکتاپ، چنین ارتقایی، مشابه با ارتقا در زمینه‌ی موبایل رخ نداده است. در این زمینه نسبت به مدل‌های قبلی، کارایی شصت درصد بهبود داده شده است و از نظر کارایی گرافیک یازده بار بهتر از پیش عمل می کند. در مورد این پردازنده جدیدترین تکنولوژی‌های گرافیک به کار رفته است. در این زمینه از جمله ویژگی‌هایی که از نظر کاربران مطلوب است می‌توان به سرعت فریم بهتر، حافظه‌ی نهان بیشتر و فشرده‌سازی همراه با کیفیت بهتر رنگ اشاره کرد.

این پردازنده از نظر توان بازدهی فوق‌العاده‌ای دارد.
هر پردازنده‌ای که برای دستگاه‌های کوچک مثل تبلت و یا دستگاه‌های قوی مثل سیستم‌های دسکتاپ قوی برای بازی ساخته میشود، باید این قابلیت را داشته باشد که توانهای متفاوتی را سازماندهی کند. این دقیقاً یکی از قابلیت‌هایی است که اینتل برای این پردازنده در نظر گرفته است. قطعاتی هستند که تنها به چهار و نیم وات توان نیاز دارند و در قسمت پایینی طیف قرار می‌گیرند و اما در انتهای دیگر گاهی به 91 وات هم توان نیاز است. در واقع برای این پردازنده سیستم مدیریتی جدیدی برای توان در نظر گرفته شده است. همین سیستم باعث شده است که نسبت به پیش کنترل بیشتری روی توان و جابه‌جایی بین توان‌های مختلف برای سخت‌افزار ممکن شود.


این پردازنده به این ترتیب طراحی شده است تا با ویندوز ده سازگار باشد.
این قابلیت در واقع خیلی مورد درخواست کاربران نیست و شاید آخرین چیزی باشد که از طرف کاربران مورد توجه قرار بگیرد. در واقع این قابلیت مورد توجه کسانی است که به سازگاری و همکاری سخت‌افزار و نرم‌ا‌فزار اهمیت می دهند.


این پردازنده در حال حاضر در دسترس است اما هنوز زمان لازم است تا پخش و همه‌گیر شود.
کمپانی‌های بسیاری قطعاتی را به بازار معرفی کرده‌اند که از این پردازنده استفاده می‌کند؛ با این حال این تمام آن چیزی نیست که بازار خواهد آمد.

نکته جالب دیگر این است که لاگین‌کردن و ورود به رایانه‌های مجهز به تراشه‌های با این پردازنده تنها با نگاه‌کردن به آنها امکان‌پذیر خواهد بود.

به عنوان نکته‌ی آخر باید گفت که در حال حاضر اینتل تمام قطعاتی که از این پردازنده استفاده کرده‌اند را اعلام نکرده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر