شرکت بلک‌بری از فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ شکایت کرد

شرکت بلک‌بری از فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ شکایت کرد

شرکت بلک‌بری به خاطر دزدی حق اختراع اپلیکیشن پیام رسان بلک‎بری از فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ شکایت کرد. 
در این شکایت‌نامه بلک‌بری ادعا کرده که مبدع در ارتباطات از طریق موبایل در طی سی سال گذشته از طریق پیام رسانی امن، ساده و نقطه به نقطه است. 
بلک‎بری فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام ( که همه زیرمجموعه‌ی فیسبوک هستند) را متهم به دزدی این نوآوری‌ها کرده چرا که در این پلتفرم‌ها از سیستم امنیتی، سادگی و عملکرد پیشرفته استفاده شده که باعث موفقیت و فروش بالای محصولات بلک‌بری شده بود. 
در این شکایت نامه از قابلیت تگ کردن افراد در تصاویر، ترکیب بازی و پیام رسانی، استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری برای حفظ امنیت و روش‌های ارتقای طول عمر باتری نیز یاد شده است. 
در بیانیه‌ای بلک‌بری گفته است که « به عنوان پیشرو در زمینه‌ی امنیت مجازی و نرم‌افزارهای جاسازی شده، فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ می‌توانند شرکای خوبی برای ارتقای امنیت در آینده شوند و ما این در را برای آن‌ها باز نگاه خواهیم داشت.» 
پاسخ فیسبوک در این زمینه خیلی دیپلماتیک نبوده است. در یک توییت، معاون رئیس شرکت فیسبوک، پاول گروال گفته است که « این اقدام بلک‌بری روی صنعت پیام رسانی این شرکت اثر منفی خواهد گذاشت. این شرکت که دیگر اقدام‌های نوآورانه انجام نمی‌دهد قصد دارد دیگران را مورد هدف قرار دهد. ما خواهیم جنگید.» 
با وجود افراد بسیار قوی که در زمینه‎ی امنیت و همچنین وکلای قدری که در هردو طرف دعوا وجود دارد این دعوا ممکن است بیش از این نیز شدت گیرد. 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر