فیسبوک به خاطر ویدئوهای پیشنهادی با محتوای مستهجن عذرخواهی کرد

فیسبوک به خاطر ویدئوهای پیشنهادی با محتوای مستهجن عذرخواهی کرد

فیسبوک از این که سیستم جست‌وجوی این پلتفرم پیشنهادهای مستهجنی را به کاربران به صورت خودکار می‌دهد عذرخواهی کرد.

پس از این که کاربران اعلام کردند که کادر جست‌وجوی پلتفرم فیسبوک محتوای مستهجنی را پیشنهاد می‌دهد، فیسبوک به صورت رسمی عذرخواهی کرد. 
چند شب پیش یکی از کاربران متوجه شد که وقتی که در کادر جست‌وجو «ویدئو...» جست‌وجو می‌شود نتیجه با جمله‌هایی بسیار غیراخلاقی تکمیل می‌شود. زمانی که این نتایج بارها توسط کاربران دیده شده و به فیسبوک اعلام شد،این شرکت آن‌ها را مسدود کرد. 
در بیانیه‌ای در روزنامه‌ی گاردین فیسبوک گفت که « به محض اطلاع از چنین محتوای غیراخلاقی ما آن‌ها را حذف کردیم. پیش‌بینی جست‌وجوی فیسبوک بر اساس چیزی است که بیشتر از همه توسط مردم جست‌وجو شده است و نه لزوماً محتوایی که روی این پلتفرم وجود دارد. 
از آنجایی که محتوای غیراخلاقی روی پلتفرم فیسبوک ممنوع است در صورت جست‌وجو نیز چیزی یافت نمی‌شود اما این شبکه‌ی اجتماعی پیش از این نیز با الگوریتم پیشنهادهای غیراخلاقی مشکل داشته است. شهریور پارسال فیسبوک دریافت که بسیاری از مبلغان مسائل نژادپرستانه به راحتی توانسته بودند روی این پلتفرم کاربرانی را که با آن‌ها هم عقیده بودند یافته و تبلیغ کنند. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر