گوگل از لینوکس اجتناب می کند

گوگل از لینوکس اجتناب می کند

cloud گوگل از لینوکس اجتناب می کند در حالی که Gnome مشغول یکپارچه سازی درایو بومی خود

برخی از برنامه های ثالث ساپورت هایی را برای سرویس ذخیره سازی کلود گوگل ارائه داده اند ، اما این مسئله کم کم برای کاربران لینوکس بخصوص برای ان دسته از افرادی که از Gnome استفاده می کنند مفید واقعا می شود.
Gnome 3.18 که در 23 سپتامبر معرفی خواهد شد ، امکان یکپارچه سازی گوگل درایو برای فایل منیجر و برخی دیگر از اپلیکیشن های Gnome را در بر خواهد داشت.

چه میتوان انتظار داشت

متاسفانه  این نسخه ی کامل client گوگل درایو برای کاربران لینوکس نیست. یکی از مشکلات بزرگی که وجود دارد در اختیار نبودن همگون سازی افلاین است.بنابر این برای دسترسی به فایلهای خود بایستی انلاین بشوید.در عوض هنگامی که حساب گوگل را به حساب اینترنت Gnome افزودید ، گوگل درایو به طور خودکاردر نوار کناری به عنوان فایل سیستم از راه دور ظاهر خواهد شد. گوگل اکانت شما همچنین موضوعاتی مانند ایمیل ، عکس ، تقویم ، چت ، مخاطب ها و حتی پرینتر را بهبود خواهد بخشید.Gnome یکپارچه سازی عمیقی را برای سرویس های انلاین ارائه می دهد.در nautilus بر روی گوگل درایو کلیک کنید ، تمامی فایل هایی که در گوگل درایو را دارید را با ریز عکس ها مشاهده خواهید کرد.زمانی که یکی از فایل هارا باز کنید ، با برنامه ی پیش فرض باز خواهد شد.عکسها در Eye ، فایل های پی دی اف در Evince ، فیلم ها در Totem بار گزاری خواهند شد.فایل های گوگل Docs نیز بر روی مرورگر اینترنتتان با گوگل Docs باز باز خواهند شد.مجبور نیستید خودتان برنامه ها را دانلود بکنید کافیس باز کنید.
اپلود فایل ها نیز به امری میسر بدل شده است. فایل ها را به فایل سیستم گوگل درایو دهید و Gnome انهارا به حساب درایو گوگل شما اپلود خواهد کرد. فایلی را در گوگل درایو ذخیره کنید تا خودبخود اپلود شود.توسعه دهندگان همچنین به دنبال افزودن ساپورت folder creation هستند.
علاوه برهمگون سازی افلاین گوگل درایو در Gnome به صورت بومی کار می کند به این صورت که فایل منیجر و دیگر برنامه ها مستقیما از APIsGnome بهره می گیرند.

add google account to gnome 100614139 large


سیستم توزیع لینوکس در نزدیکی شما
این ویژگی مختص Gnome است ، بنابراین برای بهره گیری از ان نیاز به دسکتاپ Gnome دارید.Fedora ، Debian ، و بقیه ی توزیعات لینوکنس توسط Gnome هدایت می شوند.در Gnome 3.18 هم همینطور خواهد بود. برای مثال Fedora workstation 23 ویژگی های Gnome 3.18 را خواهد داشت.
Gnome در ارائه ی ویژگی هایی از این دست ، Ubuntus unity را پیش میکشد.برای مثال اپلیکیشن عکس Gnome میتواند برای عکسای گوگل نیز بکار رود.نسخه ی اخیر Unity بخش هایی از Gnome را بکار گرفته است اما همچنان از نسخه ی قدیمی فایل منیجر Natilus استفاده می کند.

gnome online accounts 100614138 large


میخواهید از گوگل درایو بر روی دسکتاپ لینوکس خود استفاده کنید؟ به طرف Gnome بیایید.صرف نظر از روزهای سخت ابتدائی ، Gnome 3 به طرز چشمگیری پیشرفت داشته است. پس امتحانش کنید و متحیر شوید!


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر