پس از رسوایی اخیر فیسبوک تیم کوک خواستار سخت‌گیری در قوانین مربوط به حریم شخصی شد

پس از رسوایی اخیر فیسبوک تیم کوک خواستار سخت‌گیری در قوانین مربوط به حریم شخصی شد

مدیر عامل اپل، تیم کوک که از مدافعان حریم شخصی کاربران است می‌گوید که باید قوانین سختی مبنی بر نحوه‌ی استفاده‌ی شرکت‌ها از اطلاعات برای حفظ حریم شخصی کاربران وضع شود. کوک که در روز شنبه در انجمن توسعه گران چین در پکن سخنرانی کرد درمورد عواقب رسوایی سوء استفاده‎ی فیسبوک از اطلاعات مردم نظر داد. او گفت: 
« من فکر می‌کنم که این اوضاع بسیار وخیم است و آنقدر بزرگ شده که احتمالاً لازم است قوانین سختی در این زمینه وضع شود. این که کسی سال‌ها هرچه را که در اینترنت جست‌وجو می‌کنید، مخاطبان شما، این که با چه کسی تماس می‌گیرید، چیزهایی که دوست دارید و همه‌ی جزئیات زندگی شما را تحت نظر داشته باشد چیزی است که نباید وجود داشته باشد.» او دقیقاً نگفت که منظورش از این قوانین چیست اما گفت که این کار وظیفه‌ی قانون گذاران است. 
جنجال و رسوایی کمبریج آنالیتیکا باعث شده که توجه مردم به تنظیمات فیسبوکشان جلب شود و بسیاری متوجه شده‌اند که اپلیکیشن‌های شخص ثالث بسیار زیادی به اطلاعات شخصی و حساب کاربری آن‌ها دسترسی دارند. این کاربران تا به حال نمی‌دانستند که فیسبوک از علایق و جزئیات زندگی آن‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده چه استفاده‌هایی می‌کند. 
کوک در ادامه گفت: « ما نگران سال‌هایی هستیم که مردم کشورهای مختلف بدون این که بدانند چه کار می‌کنند و اطلاعاتی که به این سایت‌ها می‌دهند چه پرونده‌ای برای آن‌ها می‌سازد. همیشه می‌گفتم که روزی فرا خواهد رسید که مردم به شدت از اتفاقاتی که در پشت پرده افتاده عصبانی خواهند شوند. متاسفانه این پیشبینی‌ها درست از آب درآمده است.» 
اعلام چنین بیانیه‌ای در چین شاید کمی عجیب به نظر برسد چرا که اپل اخیراً کنترل حساب‌های آی کلود چینی را به سرورهای اطلاعاتی در چین داده است که بر اساس قوانین محلی اداره می‌شوند. هنوز هم آیفون‌هایی که در چین استفاده می‌شوند از کدگذاری خیلی قوی استفاده می‌کنند اما این نگرانی وجود دارد که دولت چین از اطلاعات آیکلود کاربران استفاده‌ی سیاسی کند. 
کوک در سخنرانی خود در انجمن توسعه گران چیزی در این مورد نگفت. 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر