این افزونه‌ی فایرفاکس نمی‌گذارد که فیسبوک شما را ردیابی کند

این افزونه‌ی فایرفاکس نمی‌گذارد که فیسبوک شما را ردیابی کند

فیسبوک اخیراً به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا دچار دردسر بزرگی شده است. در این ماجرا به طور خلاصه اطلاعات میلیون‌ها نفر بدون اطلاع آن‌ها به یک شرکت شخص ثالث فروخته شده و علیه آن‌ها استفاده شده است. 
بسیاری از کاربران حساب‌های فیسبوک خود را بسته‌اند. با این حال موزیلا، شرکت سازنده‌ی فایرفاکس یک افزونه به نام  Facebook Container ساخته که نمی‌گذارد فیسبوک شما را ردیابی کند. 
بیشتر از آن که این موضوع که اطلاعات در فیسبوک برای برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات استفاده شده است کاربران را عصبانی کند این که فیسبوک اطلاعات کاربران را می‌دزدد نگران کننده است. به خصوص که در بسیاری از مواقع ما خودمان به فیسبوک اجازه‌ی این دسترسی را می‌دهیم. 
موزیلا امیدوار است بتواند میزان اطلاعاتی را که ما با رضایت با فیسبوک به اشتراک می‌گذاریم را محدود کند. این افزونه با جدا کردن فیسبوک از دیگر اپلیکیشن‌ها نمی‌گذارد که فیسبوک شما را در فضای وب ردیابی کند. 
تنها کاری که باید بکنید این است که افزونه‌ی Facebook Container را نصب کنید. وقتی که این کار را کردید از فیسبوک خارج شده و کوکی‌های شما پاک می‌شود. پس از آن هرگاه که به فیسبوک سر بزنید یک کانتینر تب باز شده و آن را از تب‌های دیگر جدا می‌کند. 
درحالی که این افزونه نمی‌تواند کاری کند که فیسبوک دیگر هیچ چیز را درمورد شما نداند اما دیگر نمی‌گذارد که این شبکه‌ی اجتماعی از طریق کوکی‌های شخص ثالث شما را ردیابی کند. موزیلا خودش اطلاعات افزونه‌ی Facebook Container را ردیابی نمی‌کند. 
این که بسیاری از کاربران بخواهند فیسبوک خود را حذف کنند کاملاً قابل درک است و چیزی است که شرکت زاکربرگ لیاقت آن را دارد. اما اگر به هر دلیلی قصد ندارید فیسبوک خود را حذف کنید افزونه‌ی  Facebook Container یک راه حل خوب را پیش پای شما می‌گذارد. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر