درخواست اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مسافران امریکا از طرف دولت برای صدور ویزا

درخواست اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مسافران امریکا از طرف دولت برای صدور ویزا

وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده درخواست کرده که همه‌ی کسانی که درخواست ویزای امریکا را می‌دهند نام حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی، آدرس‌های ایمیل قبلی و شماره تلفن‌های خود را وارد کنند. 
حال سازمان ثبت فدار امریکا از مردم خواسته تا نظر خود را درمورد این ملزومات جدید که روی حدود پانزده میلیون خارجی که هر ساله برای ورود به امریکا درخواست ویزا می‌کنند اثر می‌گذارد را بیان کنند. تا به حال شبکه‌ی اجتماعی، ایمیل و شماره تلفن فقط از کسانی خواسته می‌شد که سابقه‌ی سفر به بعضی از کشورهای خاص را داشته‌اند.  حدود 65000 نفر در سال شامل این دسته می‌شوند. 
اما قانون جدید شامل همه‌ی کسانی می‌شود که درخواست ویزا را برای مهاجرت و یا سفر دارند. این سازمان اعلام کرد که این قانون روی 710 هزار درخواست ویزا برای مهاجرت و 14 میلیون ویزا برای سفر اثر می‌گذارد که شامل کسانی می‌شود که برای تجارت و یا تحصیلات قصد سفر به امریکا را دارند. 
این اسناد روز پنج شنبه روی وب‌سایت ثبت فدرال منتشر شده اما زمان نظردهی عمومی از روز جمعه (امروز) امکان پذیر خواهد بود. 
اگر این قانون توسط سازمان مدیریت و بودجه تصویب شود تمام درخواست‌ها برای همه‌ی ویزاها شامل لیست حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی در طی پنج سال گذشته خواهد شد. همچنین از متقاضیان خواسته می‌شود که به صورت داوطلبانه حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را روی پلتفرم‌هایی که در فرم نیامده وارد کنند. 
علاوه بر تاریخچه‌ی حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی از کاربران تاریخچه‌ی پنج سال شماره تلفن، آدرس ایمیل، سفرهای بین‌المللی و وضعیت دیپورت نیز پرسیده می‌شود و البته از همه‌ی متقاضیان پرسیده می‌شود که آیا خانواده‌ی آن‌ها در فعالیت‌های تروریستی نقش داشته‌اند یا خیر. 
تنها متقاضیان بعضی از ویزاهای خاص و دیپلماتیک از این سوالات مستثنی خواهند بود. 

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

 

منبع خبر: bloomberg

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر