اختلال در شبکه همراه اول هیچ ارتباطی به طرح رجیستری ندارد

hamrahaval-reg_1524394898.jpg

از ساعات ابتدایی امروز، 2 اردیبهشت‌ماه، ارتباطات تلفنی مشترکین همراه اول در اغلب نقاط کشور با اختلال همراه بود تا جایی که امکان برقراری تماس تلفنی از طریق این اپراتور ممکن نبود و اين مسئله البته هیچ ارتباطی به طرح رجیستری نداشت.

از ساعات ابتدایی امروز، 2 اردیبهشت‌ماه، ارتباطات تلفنی مشترکین همراه اول در اغلب نقاط کشور با اختلال همراه بود تا جایی که امکان برقراری تماس تلفنی از طریق این اپراتور ممکن نبود.

از حدود یک هفته گذشته همراه اول پیامکی را برای کاربران ارسال کرده بود و در این پیامک از ارتقا سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول خبر داده بود و احتمال قطعی موقت برخی سرویس‌ها همچون خرید شارژ و تعویض بسته را پیش‌بینی کرده بود. متن این پیامک به شکل زیر بود:

مشترک گرامی به‌منظور ارائه خدمات بهتر، سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول ارتقا می‌یابد. در پی این عملیات ممکن است به‌طور موقت در برخی سرویس‌ها نظیر خرید شارژ و تعویض بسته مشکلاتی بروز کند که پیشاپیش از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.از اینکه با صبوری ما را در این عملیات ارتقا همراهی می‌کنید سپاس گذاریم.

hamrahaval_1524394448.jpg
پیامک اطلاع رسانی همراه اول برای قطع برخی سرویس‌ها -

مسئله اینجاست که طی این پیامک، به احتمال اختلال در برقراری تماس تلفنی هیچ اشاره‌ای نشده بود همین مسئله باعث تا برخی تصور کنند اختلال در برقراری تماس تلفنی ارتباطی به ارتقا سامانه خدمات همراه اول نداشته باشد بلکه مسئله اصلی طرح رجیستری باشد که دوباره و این بار برای تمامی برندهای گوشی‌های هوشمند و از اول اردیبهشت‌ماه به اجرا درآمد.

واقعیت این است که اختلال در برقراری تماس در شبکه همراه اول هیچ ارتباطی به طرح رجیستری ندارد و سامانه اطلاع‌رسانی کمیته راهبری طرح رجیستری (همتا) درباره این موضوع توضیح داده است:

این مشکل از سمت اپراتور همراه اول بوده است و مربوط به طرح رجیستری و سامانه همتا نیست.

عملیات برطرف کردن این اختلال از همان ساعات ابتدایی امروز آغاز شد و قرار بر این بود که تا ظهر امروز این مشکل حل شود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر