وزیر ارتباطات موافق فیلترینگ تلگرام است یا مخالف

وزیر ارتباطات موافق فیلترینگ تلگرام است یا مخالف

به دستور دادستانی تهران تلگرام در ایران فیلتر شد. جالب اینجاست که وزیر ارتباطات به این اقدام واکنش منفی نشان داد اما از طرف دیگر گفته می‌شود که وزیر موافق فیلترینگ است اما تنها یک رأی دارد.

تلگرام و موضوع فعالیت این پیام رسان در کشور طی یک ماه اخیر بسیار خبرساز شده است. این موضوع به حدی رسید که روز گذشته دستور قضایی فیلتر تلگرام از سوی دادستانی تهران صادر شد و از ساعاتی آغازین امروز، 11 اردیبهشت 97 اعمال فیلترینگ تلگرام شروع شد.

این مسئله باعث شد تا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به فیلترینگ تلگرام واکنش نشان داده و چندین توییت را در صفحه شخصی توییتر خود ارسال کند که اولین توییت با این جمله آغاز شده بود:

دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف‌ناپذیر است؛ هرچند استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود.

پيشنهاد فيسيت : واکنش وزیر ارتباطات نسبت به فیلترینگ تلگرام

این موضوع به حدی رسید که صبح امروز شایعاتی درباره استعفای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای رسانه منتشر شد اما وی در مورد استعفایش گفت نباید اعلام نظر کارشناسی را استعفا اعلام کنیم. وی در مورد فیلترینگ توضیح داد:

در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه‌حل نیست و در مورد چالش‌های آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم.

 

اگرچه با توجه به توییت های وزیر ارتباطات و همچنین توضیحاتش درباره شایعه استعفایش به نظر می‌رسد که وی مخالف اعمال فیلترینگ است اما به گزارش مهر وزیر ارتباطات در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با اعضای شاخه جوانان برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا نشستی داشته است که طی این نشست سید علی سیدجوادی، مدیریت جوانان حزب مؤتلفه اسلامی، درباره مدیریت فضای مجازی کشور از وزیر ارتباطات 7 سؤال زیر را پرسید:

  • علیرغم اینکه همه افکار عمومی آماده فیلترینگ تلگرام در انتهای فروردین‌ماه بودند و حتی برخی اعضای دولت صفحات تلگرام خود را بستند، چرا تلگرام بسته نشد؟
  • آیا با توجه به منویات مقام معظم رهبری، این شیوه درست حمایت از تولید ملی است؟
  • امروز چندین پیام رسان داخلی در کشور فعال است. به نظر شما راه حمایت از آن‌ها این است که کماکان به تلگرام میدان داده شود؟
  • مواضع و فعالیت‌های علنی پاول دوروف علیه ایران مانند حمایت از فیلم 300 باعث به جوش آمدن غیرت ملی دولت و شما نشده است که تلگرام را مسدود کنید؟
  • آیا خیانت‌های علنی تلگرام در حوادث دی‌ماه گذشته و فاش شدن دخالت این پیام رسان در امور داخلی کشورهای دیگر، کافی نبوده تا راه نفوذ این پیام رسان که طبق آمار 40 میلیون ایرانی از آن استفاده می‌کنند، به کشور ما بسته شود؟
  • آیا این عملکرد منفعل دولت به عزت، غرور و کرامت ایرانی لطمه نمی‌زند؟
  • توافق شما با تلگرام در چه سطحی بوده که امروز مجبور شده‌ایم یک‌طرفه آن را لغو کنیم؟ چرا این توافق محرمانه است و مفاد آن علنی نشده است؟

 

گویا وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤالات گفته است که من با فیلترینگ موافقم اما در شورای ملی فضای مجازی فقط یک حق رأی دارم.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و کانال سروش ما به آی دی faceit_mag@ همراه باشید.

منبع خبر: مهر

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر