کارت گرافیکی Nvidia GTX 980 برای نوت بوک با کارآیی کارت گرافیکی کامپیوتر رومیزی

کارت گرافیکی Nvidia GTX 980 برای نوت بوک با کارآیی کارت گرافیکی کامپیوتر رومیزی

Nvidia از آخرین کارت گرافیکی مخصوص نوت بوک بازی با نام GeForce GTX 980، خبر داده و ادعا کرده است که این اولین کارت گرافیکی است که کارآیی و ویژگی های یک کارت گرافیکی بازی در کامپیوترهای شخصی رومیزی را دارد.


ارائه سرعت حافظه 7 گیگابیت در هر ثانیه با ظرفیت 4 یا 8 گیگابایتی VRAM در یک نوت بوک برای اولین بار است که اتفاق می افتد.
این کارت گرافیکی دارای ویژگی پردازنده و کارت گرافیکی قفل نشده می باشد، به این معنی که نوت بوک های جدید که دارای این تراشه هستند، کنترل کامل بر روی تمام پردازنده های دستگاه را ارائه می دهند.
Nvidia ادعا کرده است که این کارت گرافیکی از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می کند. واقعیت مجازی نیاز به کارت گرافیکی هایی با آخرین تکنولوژی دارد و GTX 980، اولین کارت گرافیکی از این قابلیت را داراست.
اولین نوت بوکی که با این کارت گرافیکی عرضه خواهد شد، ASUS GX700VO خواهد بود که کارایی آن هم 30 تا 35 درصد افزایش را نشان می دهد. همراه با آن نوت بوک های GT72 و GT80 از MSI، P870DM و P775DM از برند Clevo و Aurus X7 DT از این کارت گرافیکی استفاده خواهند کرد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر