ایرانسل اولین قربانی خروج آمریکا از برجام

ایرانسل اولین قربانی خروج آمریکا از برجام

شرکت ایرانسل اولین قربانی خروج آمریکا از برجام است. یکی از اصلی‌ترین سهامداران ایرانسل، شرکت MTN از محدودیت در فعالیت‌های خود در ایران خبر داد.

همان‌طور که می‌دانید دو روز پیش رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به صورت یک طرفه از قرارداد برجام خارج شد. ترامپ به شدت با این قرارداد مخالف بود و در نظر دارد با خروج آمریکا از برجام، مجددا تحریم‌های شدیدی را علیه ایران به راه بیاندازد.

مسلما خروج آمریکا از برجام بر شرایط اقتصادی، سیاسی و... در کشور تاثیرگذار است اما باید بگوییم اولین قربانی خروج آمریکا از برجام ایرانسل است.

به گزارش رویترز با توجه به خروج آمریکا از برجام شرکت MTN در آفریقای شمالی اعلام کرده است که امکان دریافت و بازپرداخت پول نقد از شرکت ایرانسل با محدودیت رو به رو است که این مسئله باعث کاهش ارزش سهام شرکت MTN خواهد شد تا جایی که سهام شرکت MTN بعد از این اتفاق حدود 2.6 درصد کاهش داشته است. با این اوصاف اصلا بعید نیست که این شرکت فعالیت خود با ایرانسل را محدود کند.

گروه MTN یک شرکت ارتباطات بین‌المللی است که در 21 کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد. جالب اینجاست که این شرکت 49 درصد از سهام شرکت ایرانسل (چیزی حدود 2 میلیارد دلار) را در دست دارد.

این کمپانی در سال جاری میلادی توانسته است حدود 88 میلیون یورو (104 میلیون دلار) از شرکت ایرانسل درآمد داشته باشد. 61 میلیون یورو از این درآمد، حاصل از سود سهام این شرکت در سال 2017 بوده است.

در نهایت شرکت MTN اعلام کرده است که به سرمایه‌گذاری در ایرانسل و بازگرداندن پول‌های قبلی پایبند است این درحالی است که همه چیز به یک قانون‌گذاری مناسب نیازمند است.

 

پیشنهاد فیسیت : واکنش وزیر ارتباطات نسبت به خروج آمریکا از برجام

 

به نظر شما خروج آمریکا از برجام چه تاثیراتی بر شرایط حوزه کامیپوتر و فناوری اطلاعات در کشور خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ و كانال سروش ما با آيدي faceit_mag@ همراه باشید. 

منبع خبر: رویترز

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

احسان

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

آخی کاش این ایرانسل دزد کلا از بین بره کاش میشد

پاسخ

داسنتایعد عهشساع

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

همیشه همه چیز بر دوش ملت بوده و است ما که می دانیم قیمت دلار در دست دولت است برجام اوکی نشد که نشد قبلا که پولهای هنگفتو می خوردن مگه به ملت چیزی می رسید الان که برجام نشده دلار شده خدا تومن

پاسخ

Zakaria

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

تنها ایرانسل بدرد می خورد همراه اول اینجا خیلی ضعیفه

پاسخ

مهدی

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

وقتی بلد نیستی از چیزی استفاده کنی الکی علیه ش نشو ... همین ایرانسل اگه نبود چیزی بنام اینترنت 4G و 100 مگابیت برثانیه اصلا نداشتیم باید میرفتی همین پیامو با دایل آپ میدادی ....

پاسخ

reza

جمعه, 21 اردیبهشت 1397

ایرانسل دزد است هر چی شارز میخری خورده میشود انتن دهی افتضاح است

پاسخ

سعید

پنج‌شنبه, 27 اردیبهشت 1397

ادمین فقط خبر رو اعلام کردن
دوست عزیز بنده در شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد ایرانسل کار میکردم شرکت ام تی ان ایرانسل برای ایجاد و نصب تجهیزات و دکل های مخابراتی قراردادی با شرکت اریکسون و هواوی دارد و با تحریم به وجود آمده ایرانسل دو مشکل بزرگ سر راه دارد قراردادش با اریکسون و هواوی که شبکه موبایل را در ایران توسعه و راه انداری میکنند به حالت تعلیق در میاد و دوم اینکه 49 درصد سهام ایرانسل مربوط به شرکت mtn هست که منافعش به خطر خواهد افتاد و به زودی ایرانسل ورشکست می شود البته همراه اول و رابتل سهامشان داخلی هست و کمتر آسیب می بینند

پاسخ

ثبت نظر