یوتیوب به شما کمک می‌کند این پلتفرم را کنار بگذارید

یوتیوب به شما کمک می‌کند این پلتفرم را کنار بگذارید

قابلیت Take a Break یوتیوب به شما می‌گوید که باید از این پلتفرم بیرون بیایید و وقت خود را صرف کار مفیدتری بکنید.

یوتیوب یکی از بزرگ‌ترین منابع تلف کردن زمان است. همه‌ی ما با هدف دیدن تنها یک ویدئو یوتیوب را باز می‌کنیم و وقتی به خودمان می‌آییم می‌بینیم نزدیک به سه ساعت در حال دیدن ویدئو گربه‌ها و سگ‌های بامزه بوده‌ایم. 
پس از سال‌ها تلاش برای ترغیب شما به دیدن ویدئوهای بیشتر یوتیوب به این نتیجه رسیده که زیاد بودن هرچیزی خوب نیست، از جمله یوتیوب. حال برای حفظ سلامت روانی کاربران یوتیوب تصمیم گرفته که کاری کند  پیش از دیدن ویدئو جدید کمی فکر کنید. 
به همین هدف، یوتیوب یک قابلیت جدید به نام Take a Break را به پلتفرم خود اضافه کرده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که به اپلیکیشن یوتیوب بگویید که پس از دیدن چند ویدئو به شما یادآوری کند که زمان زیادی را روی این پلتفرم صرف کرده‌اید. البته این قابلیت به صورت پیش‌فرض روی حالت «هیچ وقت» قرار دارد. 
برای استفاده از این قابلیت اپلیکیشن یوتیوب را روی اندروید و آی‌او‌اس باز کنید. روی پروفایل خود در گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کرده و تنظیمات ر ا انتخاب کنید. Remind me to take a break را یافته و یک زمان را انتخاب کنید (برای مثال 15 دقیقه و 180 دقیقه). 
حال یوتیوب پس از گذشت این مدت زمان به شما هشدار می‌دهد که زمان شما تمام شده است. شما می‌توانید به هشدار توجه کرده و یوتیوب را کنار گذاشته و یا آن را نادیده بگیرید و به تلف کردن زندگی خود ادامه دهید. 
Take a Break تنها یکی از قابلیت‌های جدید یوتیوب است. شما همچنین می‌توانید در زمان مقرر نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنید. درضمن این پلتفرم به شما می‌گوید که چه مدت در حال تماشای یوتیوب بوده‌اید تا زمان آن را کوتاه کنید. 
در حالی که عجیب است که یوتیوب می‌خواهد شما کمتر ویدئو تماشا کنید اما به نظر می‌‎رسد که این شرکت تکنولوژی فهمیده که کاربرانشان در خطر اعتیاد به سرویس‌های آن‌ها وجود دارد. 
شاید برایتان سوال باشد که یوتیوب دیدن تمام روز برای سلامتی مضر است. متاسفانه کودکان روز به روز بیشتر به تکنولوژی معتاد می‌شوند. خوشبختانه راه‌هایی برای ترک این اعتیاد وجود دارد و استفاده از قابلیت Take a Break یکی از همین روش‌هاست. 

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر