فعالان حقوق بشر از فیسبوک خواستند تا میانه روی را بیشتر رواج دهد

فعالان حقوق بشر از فیسبوک خواستند تا میانه روی را بیشتر رواج دهد

فعالان حقوق بشر در چند کشور از جمله میانمار از رویکرد فیسبوک ناراضی هستند.

در یک کنفرانس خبری امروز تعدادی از فعالان حقوق بشر میانمار، سوریه و شش کشور دیگر از فیسبوک خواستند که شفاف سازی و میانه روی را بیشتر رعایت کند. اخیراً فیسبوک به تحریک نسل کشی در میانمار و مسائل دیگر متهم شده است. 
تنموزی سونداراراجان، مدیر اجرایی Equality Labs گفت: « کشورهای بسیار زیادی سال‌هاست که در فیسبوک تلاش می‌کنند عدالت را در جوامع خود رواج دهند. اما چیزی که ما می‌بینیم این است که فیسبوک استانداردهای متفاوتی برای بازارهای متفاوت دارد. » 
فعالان حقوق بشر از کشورهای بنگلادش، ویتنام، سری‌لانکا، هند، فیلیپین، اتیوپی نیز در این ائتلاف هستند. این شش کشور جزء کشورهایی هستند که فیسبوک تلاش کرده کاربران خود را در آن‌ها افزایش دهد. سونداراراجان در ادامه گفت :« ما نیمی از کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهیم و قصد داریم از قدرت خود استفاده کنیم.» 
این ائتلاف در کمتر از دوماه پس از انتشار نامه‌ای تشکیل شد که در آن که گروهی از فعالان حقوق بشر در میانمار شخصاً برای مارک زاکربرگ فرستادند و از او درخواست کردند که درمورد این موضوع بیشتر شفاف سازی کند. زاکربرگ نسبت به این نامه واکنش نشان داد و در نشست خود در کنگره گفت: « اتفاقاتی که در میانمار می‌افتد وحشتناک است و ما باید بیشتر در این مورد فعال باشیم.» 
چیزی که درمورد این ائتلاف جالب است این است که رویکرد فیسبوک را مقابله با مشکلات یک کشور را بر اساس آن کشور بررسی می‌کند هدف قرار داده‌اند. 
این ائتلاف سه درخواست دارد: ایجاد شفافیت، بازرسی عمومی جهانی و مستقل و تعهد عمومی به اجرای استانداردها در تمام کشورهایی که فیسبوک در آن‌ها موجود است. به طور خلاصه این ائتلاف از فیسبوک خواست تا قوانین تعدیل سازی را مشابه آنچه در ایالات متحده صورت می‌گیرد انجام دهند. 
این موضوع به خصوص شامل حال فعالان افریقایی می‌شود چرا که به زودی در توگو و جمهوری دموکراتیک کونگو انتخابات برقرار می‎شود. برهان تایه، یک فعال و محقق در اتیوپی گفت هیچ چیز در این مورد از فیسبوک نشنیده است. او گفت : « ما می‌دانیم که از فیسبوک به عنوان یک سلاح استفاده خواهد شد. ما هیچ پاسخ روشنی از فیسبوک برای آنچه در انتخابات کنیا افتاد و هیچ چیز درمورد انتخابات پیش رو نشنیده‌ایم.» 
در سری لانکا فعالان می‌گویند که نبود تعدیل سازی محلی، به خصوص افراد میانه رو‌یی که به زبان سینالس که در این کشور با اکثریت بودایی صحبت می‌شود باعث شده که سخنرانی‌های تندرو تنفرآمیز در این پلتفرم زیاد شوند. این گروه به طور خاص از فیسبوک خواستند که فیسبوک لیست افراد تندرو را که رفتارهای غیرقابل قبول در این پلتفرم دارند به طور عمومی معرفی کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر