اسپاتیفای درمورد قوانین خود برای محتوای خشونت آمیز تجدید نظر می‌کند

اسپاتیفای درمورد قوانین خود برای محتوای خشونت آمیز تجدید نظر می‌کند

اوایل این ماه شرکت اسپاتیفای قوانینی را درمورد محتوای خشونت آمیز که باعث تنفرپراکنی می‌شود را وضع کرد. این شرکت همچنین هنرمندانی را از پلی‌لیست خود حذف کرد و در بیانیه‌ای گفت :« اگر ما مطلع شویم که محتوای چیزی خشونت و یا تنفرآمیز است آن را حذف می‌کنیم.» این شرکت همچنین اعلام کرد که آر.‌کلی، رپر معروف امریکایی که بارها به خاطر سوء رفتار جنسی متهم شده بود از پلی‌لیست اسپاتیفای حذف خواهد شد. اما حال پس از اعتراضات شدید هنرمندان و شرکت‌های موسیقی اسپاتیفای تصمیم گرفته که تغییراتی در قوانین خود دهد. این شرکت موزیک‌های رپر معروف XXXTentacion که به کتک زدن یک زن حامله متهم شده بود را به پلی‌لیست خود بازگرداند.

یک دلیل اعتراضات نسبت به قانون وضع شده این بود که باعث شده بود اسپاتیفای بر اساس زندگی و رفتار افراد درمورد آثار آن‌ها تصمیم گیری کند. این شرک در بیانیه‌ای علام رد که :« ما درمورد محتوایی که خودشان خشونت آمیز نیستند اما توسط هنرمندانی ساخته شده‌اند که شخصاً رفتار نادرستی دارند فکر کردیم. در نتیجه در بعضی شرایط وقتی که یک هنرمند یک جرم غیرقابل بخشش انجام می‌دهد ( مثل خشونت علیه کودکان و تجاوز) ما نیز نحوه‌ی رفتار و پشتیبانی خود را نسبت به او تغییر می‌دهیم.» اما چیزی که بسیاری از شرکت‌های موسیقی به آن اعتراض کرده‌اند این است که چرا هردو هنرمندی که از اسپاتیفای حذف شده‌اند سیاه پوست بوده و بسیاری از هنرمندان سفیدپوست که سابقه‌ی سوء رفتار دارند هنوز در این پلتفرم باقی مانده‌اند. با این حال اسپاتیفای اعلام کرده که آر.کلی به پلی‌لیست اسپاتیفای باز نخواهد گشت. البته این کار باعث شده که میزان دانلود موزیک‌های این رپر بیشتر شود.

چیزی که واضح است این است که اسپاتیفای به بازخورد عملکرد خود فکر نکرده است. کاری که انجام داده شاید از نظر اخلاقی درست باشد اما وقتی که با صنعتی به بزرگی موسیقی فعالیت می‌کند که سرمایه‌ی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده ( که شامل هنرمندان مجرم نیز می‌شود) اخلاقیات کافی نخواهد بود.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر