به نقل از وزیر ارتباطات : تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و قانونی

به نقل از وزیر ارتباطات : تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و قانونی

محمد جواد آذری جهرمی، اعلام کرده است که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و قانونی است.

فیلترینگ تلگرام موضوع خبرسازی بود که از ابتدای فروردین 97 به صورت جدی مطرح شد و نتیجه بررسی های دولت مردان نهایتا به فیلترینگ تلگرام از 10 اردیبهشت ماه منجر شد.

بعد از فیلتر شدن تلگرام، کاربران این پیام رسان به روش های متفاوتی سعی کردند همچنان از تلگرام استفاده کنند. بسیاری از کاربران به استفاده از فیلترشکن روی آوردند و بسیاری دیگر به نسخه های غیر رسمی و ایرانی تلگرام همچون موبوگرام و تلگرام طلایی روی آوردند.

بعد از فیلترینگ تلگرام انتظار می رفت به مرور زمان سایر نسخه های این پیام رسان از جمله همین نسخه های غیر رسمی هم فیلتر شوند اما حالا که بیش از یک ماه از فیلتر شدن این پیام رسان می گذرد، همچنان شاهد استفاده کاربران از این نسخه های غیررسمی هستیم. درواقع به نظر می رسد که ایران قصد فیلتر کردن این دست برنامه‌ها را ندارد.

حالا حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به نقل از وزیر ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی، اعلام کرده است که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و قانونی است. وی درباره سخنان وزیر چنین گفت :

وزیر ارتباطات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس عنوان کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون 25 میلیون عضو دارد و قانونی است. 

البته پیشتر هم ابوترابی، یکی از اعضای حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرده بود که نسخه های ایرانی تلگرام همچون موبوگرام و تلگرام طلایی، دارای بک آپ داخلی هستند؛ بنابراین فیلترینگ آنها در دستور کار نیست.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

منبع خبر: عصرایران

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ن

دوشنبه, 21 خرداد 1397

سلام اول از همه وزیر ارتباطات نه، وزیر اطلاعات.
2. این خبر تکذیب شده است

پاسخ

متخصص

دوشنبه, 21 خرداد 1397

این درسته.
باید پیام رسان های خارجی را با کنترل باز گذاشت و در کنارش پیام رسان های داخلی رو گسترش داد تا مردم با انتخاب و مقایسه خود آنها را انتخاب کنند.

پاسخ

ناشناس

دوشنبه, 21 خرداد 1397

درود
جالبه ! چون تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی هست ، قانونیه !
اما تلگرام اصلی چی ؟
حالا وقتی میشه متعلق به جمهوری اسلامی خودشون داخلش پروکسی گذاشتن تا فبلتر خودشونو دور بزنند ؟
تلگرام برای چی فیلتر میشه و تلگرام طلایی که متعلق به جمهوری اسلامی هست برای چی بدون فیلتر شکن و با استفاده از پروکسی داخل خودش فیلتر رو رد میکنه ؟
یکخورده فکر کنید متوجه خواهید شد ...
با سپاس

پاسخ

ثبت نظر