مایکروسافت دیگر قصد پشتیبانی VR را روی ایکس‌باکس ندارد

مایکروسافت دیگر قصد پشتیبانی VR را روی ایکس‌باکس ندارد

مایکروسافت اعلام کرده که دیگر قصد ندارد از هدست‌های واقعیت مجازی روی ایکس‌باکس پشتیبانی کند. در یک مصاحبه با Gamesindustry.biz، رئیس بخش بازاریابی بخش گیمینگ، مایک نیکولاس اعلام کرد که ما هیچ برنامه‌ی خاصی برای واقعیت مجازی یا واقعیت مخلوط برای کنسول‌های ایکس‌باکس نداریم. نیکولاس گفت که کامپیوتر بهترین پلتفرم برای واقعیت افزوده و مخلوط است و الویت اصلی برای ایکس‌باکس این است که با تلویزیون خود بازی کنید. 
در سال 2016، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس گفت که پروژه‌ی کسنول اسکورپیو واقعیت مجازی کیفیت بالا را پشتیبانی خواهد کرد. از آن زمان تا به حال مایکروسافت با اکولوس برای پشتیبانی کنترلگر ایکس‌باکس روی اکولوس ریفت همکاری کرد. صحبت‌هایی نیز درمورد همکاری اسکورپیو با ریفت نیز شده بود. 
البته این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد اما اواخر همان سال مایکروسافت یک خط تولید هدست واقعیت مجازی را معرفی کرد و چند ماه بعد اعلام کرد که محتوای واقعیت مخلوط تا سال 2018 به دستگاه‌های ایکس‌باکس خواهد آمد. اما در فستیوال E3 پارسال اسپنسر گفت که برنامه‌ی واقعیت مجازی این شرکت یک برنامه‌ی بلند مدت است اما حال نیکولاس می‌گوید که به طور کلی علاقه‌ای به چنین برنامه‌ای ندارند. 
اسپنسر گفت که مایکروسافت قصد دارد درمورد برنامه‌ی واقعیت مجازی خود انعطاف پذیر باشد و سرعت پیشرفت این بازار کمی از چیزی که تصور می‌شد آهسته‌تر شده است. با این حال رقیب مایکروسافت، شرکت سونی در پروژه‌ی هدست پلی‌استیشن وی‌آر خود بسیار موفق عمل کرده است. مایکروسافت نیز هدست‌های واقعیت مجازی کامپیوتری بسیار خوبی را با همکاری شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ایسر ساخته است. این موضوع که مایکروسافت برنامه‎ی ایکس‌باکس وی‌آر را به طور کامل کنار گذاشته چیز عجیبی نیست، به خصوص که این شرکت بیشتر تمرکز خود را روی استفاده تجاری از هدست‌های واقعیت مخلوط قرار داده است.  

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همراهی کنید:

کانال تلگرام با آیدی faceitmag@

توییتر با آیدی faceit_ir@

اینستاگرام با آیدی faceit_mag@

کانال سروش با آیدی faceit_mag@

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر