یوتیوب درصورت دزدیده شدن محتوا به سازندگان ویدئو خبر می‌دهد

یوتیوب درصورت دزدیده شدن محتوا به سازندگان ویدئو خبر می‌دهد

یوتیوب یک ابزار جدید ساخته که در صورت دزدیده شدن ویدئو به سازنده‌ی آن خبر می‌دهد. حال هرگاه که یک ویدئو روی یوتیوب آپلود شود این سرویس چک می‌کند تا ببیند که آیا این محتوا از قبل روی سایت قرار داشته و یا شبیه به ویدئو دیگری هست یا خیر. این سرویس تنها ویدئوهای کامل و نه کلیپ‌ها را شناسایی می‌کند. 
این ابزار که یوتیوب نام آن را ابزار Copyright Match نام گذاشته از هفته‌ی آینده برای کسانی که بیش از صدهزار فالوور دارند منتشر خواهد شد و تا چند ماه دیگر برای کاربران بیشتری منتشر خواهد شد. کاربرانی که از این ابزار استفاده می‌کنند در صورتی که کپی ویدئوشان در یوتیوب منتشر شود مطلع می‌شوند. آن‌ها می‌توانند هیچ اقدامی نکنند، با فرد متخلف تماس بگیرند و یا از یوتیوب بخواهند که آن کپی را حذف کند. 
برای این که از طرف این ابزار سازنده‌ی اصلی ویدئو شناخته شوید باید اولین کسی باشید که این ویدئو را روی یوتیوب آپلود می‌کنید در نتیجه ممکن است کسی از قبل ویدئو شما را روی ویمو و یا فیسبوک کپی کرده و پیش از شما در یوتیوب آپلود کند. 
یوتیوب هم اکنون یک برنامه‌ی مشابه به نام Content ID دارد که به کاربران کمک می‌کند تا ویدئوهای خود را که بدون اجازه توسط دیگران روی یوتیوب آپلود شده را بیابند. دسترسی به Content ID محدودتر است و برعکس ابزار جدید به صاحبان محتوا اجازه می‌دهد تا کاربران رسمی از محتوای خود کسب درآمد کنند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پرویز

شنبه, 23 تیر 1397

این همان مشکلی است که من در زیرنویس کردن فارسیِ ویدیوهای بعضی از کمپانی‌ها داشتم و متأسفانه نتوانستم به خاطر این قانون، ویدیوهای زیرنویس شده را در یوتیوب منتشر کنم. البته در قسمت Copyright می‌توان فرمی برای همین منظور تکمیل و اعتراض نمود. در مدت 30 روز، کمپانی سازنده ویدیو نسبت به انتشار یا عدم انتشار آن اقدام می‌کند.

پاسخ

ثبت نظر