اگر در جست‌وجوی تصویری گوگل کلمه‌ی «idiot» را تایپ کنید تصویر دونالد ترامپ را دریافت خواهید کرد

اگر در جست‌وجوی تصویری گوگل کلمه‌ی «idiot» را تایپ کنید تصویر دونالد ترامپ را دریافت خواهید کرد

اگر در جست‌وجوی تصویر گوگل کلمه‌ی «idiot» به معنی احمق را جست‌وجو کنید تصاویری از دونالد ترامپ را دریافت خواهید کرد. به گزارش گاردین، فعالان آنلاین در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ درمورد قوانین منع مهاجرتی و دیگر مسائل با حقه زدن به الگوریتم رتبه بندی موتور جست‌وجو، تصاویر رئیس جمهور امریکا را در سطر جست‌وجوها قرار داده‌اند. 
رابطه‌ی بین ترامپ و کلمه‌ی «احمق» ریشه در اعتراضات لندن به سفر دونالد ترامپ به انگلستان دارد که در آن از دونالد ترامپ به عنوان «احمق امریکایی» که نام یک ترانه است یاد کرده بودند. کاربران ردیت پست‌های مربوط به ترامپ را با تگ «احمق» منتشر کرده بودند که باعث شده بود الگوریتم جست‌وجوی گوگل این دو کلمه را با هم مرتبط در نظر بگیرد. 
گوگل خیلی درمورد نتیجه‌ی جست‌وجو دخالت نمی‌کند و در گذشته نیز اعلام کرده بود که نقشی در نتایج منتشر شده ندارد. این موضوع باعث می‌شود که بعضی از تصاویر ناخواسته به صورت آنلاین باقی بمانند. در سال 2004 وقتی که با جست‌وجوی کلمه‌ی «jew» عکس‌های ضد یهود باز می‌شد گوگل عکس‌ها را حذف نکرد و در عوض به جای آن‌ها تبلیغ نشان می‌داد. رتبه بندی یک سایت به هزاران عامل بستگی دارد در نتیجه گاهی اوقات ظرافت‌های یک زبان باعث می‌شود ناهنجاری‌هایی نشان داده شود که قابل پیش‌بینی نیست. 
در کتابی به نام الگوریتم سرکوب، سوفیا اوماها نوبل نوشته که چگونه وقتی که می‌خواست کلمه «دختر سیاه» را جست‌وجو کند تصاویری نژادپرستانه و با محتوای مستهجن درمورد سیاه‌پوستان به او نمایش داده شده بود. نوبل می‌گوید که نبود رابطه انسانی در تصمیم‌گیری برای این الگوریتم‌ها باعث می‌شود گاهی محتوای نامناسبی نشان داده شود. در سال 2009 نیز با جست‌وجوی تصویر میشل اوباما عکس گوریل نشان داده می‌شد. پاسخ گوگل به این مشکل نشان دادن تبلیغات در کنار نتایج است تا نشان دهد که درحالی که چنین رفتاری را تایید نمی‌کند اما به طور مستقیم نیز در نتایج دست نمی‌برد. 
گوگل هنوز هیچ پاسخی به مشکل اخیر نداده است و به نظر می‌رسد که فعالان حقوق بشر هنوز هم می‌توانند با این سیستم بازی کنند چرا که جست‌وجوی گوگل درمقابل چنین کارهایی به طور گسترده در سایت‌هایی مثل ردیت ضعیف است. اگر گوگل در این زمینه کار خاصی انجام ندهد شاید فعلاً تا مدتی در پاسخ به «احمق» تصویر دونالد ترامپ را دریافت کنید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

شعبونعلی

شنبه, 30 تیر 1397

فعلا که همین idiot همه سیاستمدارای جهان ر آچمز کرده و نرخ بیکاری در کشورش ر به پایین‌ترین حد در قرن حاضر یعنی کمتر از 4 درصد رسونده.
دموکراتها و عاشقان حاج آقا اوباما هم فعلا با همین اخبار زرد و مسائل رخت‌خوابی پرزیدنت ترامپ ... کنند.

پاسخ

رامکال

شنبه, 30 تیر 1397

ایران که پر از احمقه. مارال خانم کمی تأمل کن بعد مطلب منتشر کن. الان فشار مردم ایران خیلی بالا است ممکنه از دستت حسابی ناراحت بشن

پاسخ

ثبت نظر