پنج روش برای تبدیل رزبری‌پای به لپ‎‌تاپ

پنج روش برای تبدیل رزبری‌پای به لپ‎‌تاپ

رزبری‌پای کوچک، کم مصرف و قابل حمل است. این قابلیت‌ها آن را تبدیل به دستگاهی عالی برای ساخت یک لپ‌تاپ خانگی می‌کند. 

در این مقاله ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه به پنج روش رزبری‌پای خود را با استفاده از پرینتر سه بعدی و چند کیت به یک لپ‌تاپ تبدیل کنید. 

 

چرا رزبری‌پای خود را به لپ‌تاپ تبدیل کنیم؟ 

زیرا فشرده است، تنظیم آن ساده است و به راحتی می‌توان آن را به عنوان سخت‌افزارها متصل کرد. سوال اصلی این است که چرا افراد زیادی این کار را انجام نمی‌دهند؟ 

دو گزینه برای شما موجود است: رزبری‌پای 3B+ و رزبری‌پای زیرو که بسیار ارزان قیمت است. 

با یک لپ‌تاپ رزبری‌پای شما نه تنها می‌توانید کارهای معمول را انجام دهید همچنین می‌توانید از آن برای کدنویسی استفاده کنید. درضمن بسیاری از پروژه‌های پای امکان دسترسی به GPIO را فراهم می‌کنند و در نتیجه شما می‌توانید به راحتی آن را به دستگاه‌های دیگر متصل کنید. 

در این مقاله چند مثال برای شما می‌زنیم که چگونه می‌توانید رزبری‌پای خود را به یک لپ‌تاپ تبدیل کنید. 

 

1- Pi-top

یک لپ‌تاپ ماژول که با رزبری‌پای مدل 3B+ ساخته شده است ( البته شما می‌توانید آن را بدون رزبری‌پای خریداری کنید). pi-top بی‌نظیر است. به طور خلاصه این دستگاه یک کیس لپ‌تاپ با صفحه کلیدی است که می‎توانید آن را خارج کنید. این دستگاه چیز خاصی جز یک PCB برای اتصال به رزبری‌پای ندارد. 

این بورد متصل روی یک کیس کشویی نصب شده است که می‌توانید در آن بوردهای دیگر را نصب کنید. شما می‌توانید با استفاده از صفحه کلید از لپ‌تاپ رزبری‌پای خود لذت ببرید و هروقت که خواستید آن را بیرون آورده و با اتصال دستگاه خود به دیگر دستگاه‌ها آن را به یک پروژه‌ی ابتکاری تبدیل کنید. 

برای مثال، می‌توانید کیس لپ‌تاپ را به عنوان یک کیت اختراعات که شامل فیبر آزمایش، مقاومت و ال‌ای‌دی برای کارهای الکترونیکی ساده است خریداری کنید. 

درضمن شاید برایتان جالب باشد که بدانید pi-top سیستم عامل خودش را دارد که پولاریس ( یا  pi-topOS) نام دارد. 

 

2- لپ‌تاپ رزبری‌پای و آردوینو 

با یک صفحه کلید کامل، یک تاچ‌پد DIY و یک تلویزیون 7 اینچی می‌توانید لپ‌تاپ رزبری‌پای خود را بسازید. در این پروژه از یک رزبری‌پای3 استفاده می‌شود اما می‌توانید از یک رزبری‌پای مدل 3B+ استفاده کنید. 

برای این کار ویدئوهای خوبی روی یوتوب وجود دارد. 

آردوینو برای نشان دادن وضعیت باتری و همچنین اتصال برای ماژول سنسور به کار می‎برد. 

با استفاده از یک صفحه کلید مخصوص یک تبلت 7 اینچی، می‌توانید یک لپ‌تاپ مقوایی بسازید. 

 

3- کیت لپ‌تاپ کانو 

رزبری پای

 

آخرین نسخه کیت لپ‌تاپ دست ساز کانو برای کودکان ساخته شده است اما قابلیت‎های آن شما را شگفت زده می‌کند. این دستگاه دارای یک رزبری‌پای3، یک صفحه نمایش ده اینچی، اسپیکر و اجزای دیگر کیت رزبری‌پای و صفحه کلید فشرده است. 

سرهم کردن این کامپیوتر بسیار ساده است. شما می‌توانید رزبری‌پای3 را به پشت صفحه نمایش در کنار آداپتور صفحه متصل کنید. با استفاده از کابل‌های رنگی می‌توانید اتصال باتری و دیگر اجزا را برای خود ساده‌تر کنید. درضمن صفحه کلید در پشت کیس قرار می‌گیرد. 

این دستگاه از سیستم عامل  Kano OS استفاده می‌کند که دارای بهترین قابلیت‌های رزبین و چند اپلیکیشن محبوب است. درحالی که این دستگاه بیشتر شبیه به یک تبلت با صفحه کلید است اما می‌تواند مثال مناسبی برای لپ‌تاپ پای محسوب شود. 

 

4- لپ‌تاپ جیبی رزبری‌پای  

با وجود یک صفحه کلید، یک صفحه نمایش IPS، شارژر باتری قابل حمل و یک رزبری‌پای3 ساخت این لپ‌تاپ بسیار ساده است. یک سوئیچ به باتری متصل است که به راحتی توسط آن می‌توانید دستگاه را روشن و یا خاموش کنید. 

جالب است بدانید که امکان اتصال صفحه کلید بلوتوثی نیز به این دستگاه وجود دارد. 

درضمن این پروژه کاملاً مینیمال است و تنها اجزای ضروری در آن وجود دارند. 

 

5- لپ‌تاپ رزبری‌پای دست‌ساز با پرینت سه بعدی 

رزبری پای

 

چه چیزی می‌تواند دست‌سازتر از یک لپ‌تاپ پرینت سه بعدی ساخته شده با رزبری‌پای باشد؟ 

اجزای ساخت این دستگاه یک رزبری‌پای2 و یک صفحه نمایش 3.5 اینچی TFT و یک صفحه کلید مینیاتوری است. همچنین می‌توانید از یک باتری لیتیوم یونی و دانگل وای‌فای نیز استفاده کنید. اما اگر از یک رزبری‌پای مدل جدیدتر استفاده کنید دیگر نیازی به این چیزها نیست. همه چیز در این مدل لپ‌تاپ کوچک است اما نتیجه یک لپ‌تاپ رزبری‌پای جیبی می‌شود. 

درحالی که اندازه‌ی این دستگاه بیشتر به یک گوشی هوشمند نزدیک است تا یک نوت‎بوک، اما به خاطر اندازه‌ی صفحه کلید که هم اندازه چهارچوب پرینتر سه بعدی است استفاده از آن راحت است. بیشتر اجزای پرینت شده توسط پرینتر سه بعدی قاب صفحه نمایش و رزبری‌پای را تشکیل می‌دهند و دو لولای پرینت شده نیز همه‌ی اجزا را به هم متصل می‌کنند. اگر می‌خواهید در زمینه‌ی ساخت این لپ‌تاپ بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

  

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر