دلیل حذف ناگهانی فایل‌ها در آپدیت اکتبر 2018 اکتبر ویندوز 10 چیست

دلیل حذف ناگهانی فایل‌ها در آپدیت اکتبر 2018 اکتبر ویندوز 10 چیست

مایکروسافت ضمن مشخص کردن دلیل حذف ناگهانی فایل‌ها بعد از نصب آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10، انتشار این آپدیت مجددا از سر گرفته شد.

مایکروسافت هفته گذشته همراه با مراسم رونمایی از سرفیس‌های خود، آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را هم منتشر کرد. این آپدیت قرار بود که رسماً و از دیروز (17 مهرماه) به صورت خودکار روی سیستم‌ها نصب شود. در این بین افرادی که علاقه‌ دارند تا قبل از همه از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده کنند، به صورت دستی ویندوز 10 خود را آپدیت کرده بودند.

تعداد زیادی از این افراد متوجه شدند که برخی از فایل‌های آن‌ها ناپدید شده است و حتی با نرم افزارهای بازگردانی هم قابل بازیابی نیستند. این مسئله باعث شد تا مایکروسافت موضوع را بررسی کرده و نهایتاً انتشار آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را به تعویق بیاندازد. این کمپانی بعد از بررسی ادعا کرده است که کمتر از یک درصد از کاربران ویندوز 10 با مشکل حذف شدن فایل‌ها مواجه شده‌اند.

حالا امروز مایکروسافت اعلام کرده است که این باگ برطرف شده است و انتشار این آپدیت مجدداً از سر گرفته شده است.

به گفته جان کیبل، مدیر برنامه Windows Servicing and Delivery در مایکروسافت، تمامی گزارش‌های مبنی بر حذف فایل‌ها بررسی شده است و تمامی مشکلات موجود در آپدیت جدید ویندوز 10 شناسایی و برطرف شده است.

مایکروسافت اگرچه انتشار آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را مجدداً آغاز کرده است اما این بار با احتیاط بیشتری پیش می‌رود. درواقع ابتدا این آپدیت برای سیستم عامل ویندوز 10 اینسایدر منتشر شده است و مایکروسافت قبل از انتشار گسترده این آپدیت، ابتدا بازخوردهای کاربران را به دقت بررسی خواهد کرد.

 

چرا فایل‌ها در آپدیت اکتبر ویندوز 10 حذف می‌شدند

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم تنها عده خاصی از کاربران بعد از آپدیت کردن ویندوز 10 خود با مشکل حذف شدن فایل‌ها مواجه شده بودند. بررسی‌های مایکروسافت نشان می‌دهد که این باگ به دلیل قابلیت Known Folder Redirection بوده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا پوشه‌های شناخته شده که مکان پیش‌فرض دارند را به جای دیگری منتقل کنید. برای نمونه می‌توانید پوشه دانلودها در مسیر C:\Users\Name\Downloads را به مسیر D:\Downloads انتقال دهید. پوشه‌های دیگری همچون دسکتاپ،Documents، Pictures و Videos هم همین وضعیت را دارند.

در آپدیت آوریل 2018 برخی از کاربرانی که این قابلیت را فعال کرده بودند، ادعا داشتند که پوشه‌هایی خالی از مسیر اصلی (مثلاً C:\Users\Name\Downloads) برای آن‌ها ایجاد شده است. از این رو مایکروسافت با قرار دادن کدی، این پوشه‌های اضافی را به کلی حذف کرده است اما جالب اینجاست که همه این پوشه‌ها خالی نبوده‌اند. همین مسئله باعث پاک شدن برخی از فایل‌های کاربران شده بود.

 

مقالات مرتبط:

مهمترین قابلیت‌های موجود در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10

چطور آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را همین حالا دریافت کنیم

انتشار آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 به دلیل یک باگ به تعویق افتاد

چگونه فایل‌های حذف شده در آپدیت اکتبر2018 ویندوز10 را بازیابی کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: howtogeek و theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

آرش

یک‌شنبه, 12 بهمن 1399

فایلهای من هم بعد از آپدیت ناپدید شده با تمامی نرم افزارهای موجود در بازار ریکاوری کردم ولی نشد.
آیا راه حلی وجود داره که بشه فایلها رو برگردوند. کلی عکس و موزیک و فیلم داشتم. از دست رفت.
لطفاً جواب رو به ایمیل ارسال کنید. شاید مجبور بشم ویندوز رو عوض کنم . این سایت رو گم میکنم .
با تشکر از شما.

پاسخ

ثبت نظر