مواظب این 5 باگ در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز10 باشید

مواظب این 5 باگ در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز10 باشید

آپدیت‌های ویندوز همیشه پر از مشکل هستند اما آپدیت ویندوز10 بیشتر از بقیه دردسر ساز است. حتی تا به حال یک بار هم نشده که مایکروسافت یک آپدیت مهم برای ویندوز10 منتشر کند که پر از مشکل نباشد. 

اما با وجود نسخه 1809 ویندوز10 (اکتبر 2018) اوضاع از همیشه بدتر است. در این مقاله پنج باگ اصلی آپدیت ویندوز و همچنین روش دور زدن آن‌ها را به شما می‌گوییم. 

1- باگ حذف فایل آپدیت ویندوز10

درحالی که آپدیت اکتبر 2018 ویندوز10 قابلیت‌های جدید خیلی خوبی دارد اما باگ‌های بسیار بدی نیز دارد. یکی از بدترین این باگ‌ها حذف داده است. داده‌های شخصی. 

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که آپدیت اکتبر 2018 ویندوز10 خود را متوقف کرده تا مشکل را یافته و رفع کند. این باگ بعضی از فایل‌ها را حذف می‌کند. 

وقتی که مایکروسافت می‌گوید «بعضی فایل‌ها» منظورش داده‌های شخصی ذخیره شده روی کامپیوتر است. 

متاسفانه این اتفاق خیلی هم غیرمنتظره نبود. آپدیت قبلی (فوریه 2018) نیز چنین مشکلاتی را به همراه داشت. متاسفانه هنوز هم راه حلی برای رفع این مشکل پیدا نشده است. 

برای مقابله با این مشکل بهترین کار این است که از داده‌های خود بکاپ بگیرید. درضمن اگر خوش‌شانس باشید ویندوز سیستم ریستور به شما امکان بازگشت به گذشته را می‌دهد. در این صورت می‌توانید فایل‌های خود را بازگردانید. 

 

2- کاربران اچ‎پی پس از دریافت آپدیت اکتبر با BSOD مواجه می‌شوند 

صفحه آبی مرگ یا BSOD هرچندوقت یک بار گریبان کاربران مایکروسافت ویندوز را می‌گیرد. این صفحه پس از خطاهای مرتبط با حافظه یا درایو ظاهر شده و کامپیوتر شما را ریبوت می‌کند. پس از انتشار ویندوز8 این مشکل کمتر شد ولی به طور کامل از بین نرفت. 

صفحه آبی مرگ در دستگاه‌های اچ‌پی،  مرتبط با درایو صفحه کلید یا HpqKbFiltr.sys است. برای رفع این مشکل از کاربران خواسته شده بود تا درایو خود را حذف کنند. درضمن آپدیت این درایور دیگر در آپدیت ویندوز قرار ندارد. 

دو روش برای حل این مشکل وجود دارد. اولی این است که امید داشته باشیم که ویندوز ریبوت شده و آنقدر کار کند تا بتوانیم به صورت دستی درایور را حذف کنیم. برای این کار باید اول به منو استارت رفته و در کادر جست‌وجو،Device Manager را وارد کنید. 

سپس بخش Keyboards را باز کرده و درایور صفحه کلید اچ‌پی را بیابید. روی آن کلیک راست کرده و Properties > Driver را انتخاب کنید. سپس نسخه 11.0.3.1 را بیابید. اگر آن را یافتید روی Roll Back Driver کلیک کرده و صبر کنید تا درایور قبلی نصب شود. 

البته بسیاری از دستگاه‌های دل نیز مشکل مشابهی داشتند. 

 

3- مشکلات کنترل نور روی تبلت‎های سرفیس گو 

حتی کاربران محصولات مایکروسافت نیز با مشکلات آپدیت ویندوز10 مشکل پیدا کرده‌اند. تبلت سرفیس گو ( که نسخه ارزان قیمت سرفیس پرو است) با روشنی صفحه نمایش به مشکل برخورده‌اند. 

یک آپدیت سفت‌افزاری برای سرفیس‌گو منتشر شده است. البته شما می‌توانید تبلت خود را ریستارت کرده و یا درایور گرافیک اینتل آن را دوباره نصب کنید. 

لپ‌تاپ‌های ایکس پی اس دل نیز چنین مشکلی دارند. کاربران دل باید برای رفع این مشکل درایورهای گرافیک خود را دوباره نصب کنند. 

 

4- ابزار زیپ نسخه‎های قدیمی را بازنویسی می‌کند 

درحالی که بسیاری از کاربران برای آنپک کردن آرشیو‌های زیپ خود از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند اما ویندوز ابزار مخصوص خود را برای این کار دارد و متاسفانه در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز10 این ابزار دیگر به درستی کار نمی‌کند. 

اصولاً این ابزار هنگام اکسترکت کردن آرشیوها نسخه‌های قبلی فایل‌ها را چک می‌کند. سپس از شما می‌خواهد که آیا می‌خواهید داده‌ها را بازنویسی کنید یا خیر. 

اما در آپدیت اکتبر 2018، دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد. درعوض فایل‌ها خودشان بازنویسی می‌شوند. مشکل اینجاست که این مورد به خاطر یک باگ قدیمی در ویندوز رخ می‌دهد که توسط مایکروسافت نادیده گرفته شده است. 

شاید این مشکل کاربران زیادی را درگیر نکند اما باز هم مشکل بزرگی است. برای حل این مشکل از یک ابزار زیپ شخص ثالث مثل WinZIP یا 7-ZIP استفاده کنید. 

 

5- ناکارآمدی Font Substitution

Font Substitution  سیستمی است که کاراکتر یونیکد هنگام وارد کردن متن در آن نمایش داده می‌شود و اگر خراب شود هر ورودی و یا متن نمایش داده شده با مشکل مواجه می‌شود. 

کاراکترها به صورت علامت ستاره‌ای سیاه و سفید هستند که با عنوان یونیکد 2605 و یونیکد 2606 شناخته شده‌اند که این باگ باعث می‌شود تنها به صورت مستطیل‌های خالی نمایش داده شوند. 

درحالی که مایکروسافت آفیس با مشکل مواجه نشده اما اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر روی سیستم عامل ویندوز10 درگیر شده‌اند. اگر می‌خواهید این مشکل را حل کنید عوض کردن فونت در ویندوز بهترین روش است. 

البته این باگ تقریباً دوماه پیش از انتشار آپدیت اکتبر 2018 گزارش شده بود. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پیمان

شنبه, 12 آبان 1397

من در حال حاضر از ویندوز 8/1 در اداره استفاده می‌کنم و آخرین آپدیت‌های ویندوز نیز روی سیستمم نصب است. قصد داشتم به ویندوز 10 مهاجرت کنم ولی با اخباری که در مورد آخرین نسخه شنیدم پشیمان شدم. میشه اینطوری گفت که واقعاً تیم مایکروسافت گند زده به ویندوز 10 و آفیس جدیدش!!!
در آفیس 2016 هم همین مشکلات را هم داشت، مثلاً شماره صفحات را نمی‌توان با روش و استفاده از کلیدهای همزمان کنترل و شیفت راست، فارسی تایپ کرد! به همین خاطر آفیس 2013 را روی سیستمم نصب کردم...

پاسخ

ثبت نظر