به هفت دلیل کامپیوتر گیمینگ از کنسول بهتر است

به هفت دلیل کامپیوتر گیمینگ از کنسول بهتر است

اگر بازی ویدئویی دوست دارید به احتمال زیاد دلتان می‌خواهد که یک کنسول گیمینگ داشته باشید. این دستگاه‌ها بازی‌های زیادی به شما ارائه می‌دهند و کارهای بسیار زیادی می‌توان با آن‌ها انجام داد. 

با این حال کامپیوتر گیمینگ گزینه‌ی بسیار بهتری است. در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا بهتر است که به جای کنسول یک کامپیوتر گیمینگ تهیه کنید. 

 

1- می‌توانید کامپیوتر خود را شخصی سازی کنید 

گیمینگ

 

کنسول‌ها گزینه‌های زیادی پیش روی شما نخواهند گذاشت. شاید نسل جدید این دستگاه‌ها کیفیت خیلی بالاتری نسبت به قبل و کامپیوتر و یا فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد اما تنها مزیت آن همین است. 

وقتی که شما از کامپیوتر استفاده می‌کند کنترل و آزادی کامل را برای استفاده از دستگاه خود دارید. 

شما می‌توانید با هزینه‌ی کم یک کامپیوتر گیمینگ بسازید و یا گران‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار را بخرید و یک دستگاه خیلی حرفه‌ای داشته باشید. 

شما می‌توانید اجزایی را خریداری کنید که لازم دارید نه اجزایی را که سازندگان کنسول انتخاب کرده‌اند. درضمن یک دسکتاپ گیمینگ را به راحتی می‌توان ارتقا داد. اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتر و یا رم نیاز دارید می‌توانید به سادگی آن‌ها را تغییر دهید. 

اما با کنسول‌ها گزینه‌های زیادی برای ارتقا پیش روی شما نیست. 

 

2- می‌توانید به رایگان آنلاین بازی کنید 

یکی از هزینه‌های پنهان کنسول‌ها این است که برای انجام بازی‌های آنلاین نیاز به پرداخت پول دارید. شما باید پلی‌استیشن پلاس یا ایکس‌باکس لایو گلد داشته باشید تا بتوانید نهایت لذت را از سیستم خود ببرید که هزینه‌ی هرکدام 60 دلار در سال است. حتی اگر نینتدو سوئیچ دارید نیز باید 20 دلار در سال بپردازید تا بتوانید آنلاین بازی کنید. 

کامپیوتر گیمینگ هیچ محدودیتی ندارد. شما هرچه بخواهید می‌توانید به رایگان آنلاین بازی کنید و با پول پس‌اندازه شده خود لوازم جانبی کامپیوتر خریداری کنید تا تجربه‌ی گیمینگ شما جذاب‌تر شود. 

 

3- گزینه‌های بیشتری برای کنترل خواهید داشت 

گیمینگ

 

اگر کنسول داشته باشید تنها از طریق کنترل‌گر خود کنسول می‌توانید همه چیز را کنترل کنید. اما اگر کامپیوتر گیمینگ داشته باشید خودتان انتخاب می‌کنید که چگونه بازی‌ها را کنترل کنید. 

برای مثال صفحه کلید و موس برای بازی‌های اول شخص ( مثل اسنایپر) و بازی‎های استراتژیکی بهتر است. اما برای بازی‎های پلتفرمرها و انواع دیگر که با صفحه کلید خیلی قابل کنترل نیستند می‌توانید به کامپیوتر خود یک کنترل‌گر متصل کنید. 

درضمن لوازم جانبی زیادی با کامپیوتر سازگار است. شما می‌توانید برای بازی‌های مسابقه‌ای فرمان، برای بازی‌های جنگی جوی‌استیک پد و حتی برای بازی‌های خیلی قدیمی به کامپیوتر خود کنترل‌گر USB متصل کنید. 

شما می‌توانید با توجه به بازی خود بهترین ورودی را انتخاب کنید. 

 

4- از بهترین گرافیک‌های موجود لذت ببرید 

اگر دوست دارید از بهترین گرافیک‌های موجود در بازی خود لذت ببرید استفاده از کامپیوتر گیمینگ بهترین گزینه است. کامپیوتر گیمینگ امکان کنترل جزئیاتی مثل سایه، متن، نور و دیگر المان‌های گرافیکی را به شما می‌دهد. 

البته با یک کامپیوتر قوی و یک مانیتور مدل بالا می‌توانید گرافیکی بسیار بالاتر از کنسول‌ها را تجربه کنید. با سخت افزار کامپیوتر شما می‌توانید از بازی‌های 4K لذت برده و یا آن‌ها را در بالاترین نرخ فریم اجرا کنید. 

 

5- از هرکجا می‌توانید بازی بخرید 

گیمینگ

 

روی کنسول، جدا از کپی فیزیکی بازی‌ها تنها منبع دانلود دیجیتال شما استورهای رسمی است ( مثل پلی‌استیشن استور). درحالی که این گزینه‌ها به اندازه کافی خوب هستند اما بازیکن‌های کامپیوتر گزینه‌های بسیار بیشتری دارند. 

Steam بهترین گزینه برای خرید گیم است اما تنها گزینه نیست. GOG بازی‌های رایگان زیادی برای کسانی دارد که هیچ محدودیتی نمی‌خواهند. Green Man Gaming همیشه تخفیف‌های خوبی دارد. با  Humble Bundle می‌توانید با تخفیف‌های خوب بازی‌های زیادی بخرید. 

شما به یک پلتفرم برای خرید گیم روی کامپیوتر محدود نیستید چرا که تعداد فروشندگان این گیم‌ها نسبت به کنسول بسیار بیشتر هستند. درضمن کاربران کامپیوتر گزینه‌های بسیار بیشتری برای بازی‌های رایگان خواهند داشت. 

 

6- سازگاری عقبرو 

سازگاری عقبرو این امکان را به شما می‌دهد تا روی سیستم‌های جدیدتر بازی‌های قدیمی را انجام دهید. این قابلیت ارزش کنسول‌ها را بسیار بالا می‌برد چرا که شما می‌توانید روی کنسول جدید خود بازی‌های قدیمی‌تر را نیز انجام دهید. 

روی کامپیوتر، شما می‌توانید تقریباً هر بازی را که در دهه گذشته برای ویندوز منتشر شده انجام دهید. بازی‌های روی Steam که برای نسل‌های قدیمی‌تر کنسول‌ها ساخته شده بود خیلی خوب روی کامپیوترهای مدرن اجرا می‌شود. حتی بازی‌های خیلی قدیمی نیز روی نسخه‌های جدید ویندوز قابل اجرا هستند. 

ایکس‎باکس‌وان سازگاری عقبرو بسیار خوبی دارد اما همه‌ی کنسول‌ها اینطور نیستند. برای مثال بازی‌های Wii U روی نینتندو سوئیچ قابل اجرا نیستند و پلی‌استیشن4 نیز تقریباً هیچ سازگاری عقبرویی ندارد. یک سیستم مثل کامپیوتر که می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید بهترین گزینه پیش روی شماست. 

 

7- کامپیوترها کارایی بیشتر از گیمینگ دارند 

شاید پرداخت هزینه‎ی خیلی زیاد برای کامپیوتر گیمینگ کمی ولخرجی به نظر برسد. با این حال یک کامپیوتر قوی هر کار دیگری را نیز می‌تواند انجام دهد. 

با قابلیت‌های مورد نیاز بازی‌های خیلی مدل بالا شما می‌توانید کارهای دیگری مثل ویرایش ویدئو را نیز انجام دهید. علاوه بر این که می‌توانید از همه‌ی قابلیت‌های یک کامپیوتر استفاده کنید می‌توانید از کامپیوتر خود به عنوان سرور مدیا برای کارهای دیگر نیز استفاده کنید. 

به جای خرید یک کنسول و یک کامپیوتر ارزان قیمت می‌توانید دستگاهی بخرید که هردو کار را با هم انجام می‌هد و در نهایت سود کنید. 

 

آیا آماده‌ی بازی با کامپیوتر خود هستید؟ 

ما دلایل زیادی را به شما گفتیم که چرا کامپیوتر گیمینگ از کنسول بهتر است. اول این که شما می‌توانید به راحتی سیستم خود را شخصی‌سازی کنید و تقریباً هرکاری که دوست دارید با آن انجام دهید. درضمن یک کامپیوتر خوب سال‌ها برای شما دوام خواهد آورد و می‌توانید از آن استفاده‌های مختلف کنید. 

 

مقالات مرتبط:

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ 2018

لیست کامل کدهای تقلب یا رمزهای بازی Red Dead Redemption 2

شاهکار راک استار، رد دد ردمپشن 2 و رکود شکنی تنها در کمتر از یک ماه

خرید بازی Red Dead Redemption 2، جنجالی‌ترین بازی بعد از جی تی ای 5

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نشاناس

جمعه, 30 آذر 1397

سلام

آخه این چه مقاله ای که انتخاب کردین این دیگه فکردن یا خوندن مطلب می خواد!
اکثر کسایی که کنسول می خرن بخاطر قیمت پایین است و تعداد کمی هم بخاطر بازیهای انحصاری سونی که دیگه این هم لازم نیست چون تمام بازی ها با سیمولاتوری که هکرا ساختن بازی اجرا میشه مثلا خودم بازی زلدارو اجرا کردم روی کامپیوتر
کسی که پول داشته باشه میره کامپیوتر می خره
درضمن کیو دیدی که تاحالا بتونه با کامپیوتر رایگان آنلاین بازی کنه
نکنه منظورتون کانتر 1.6 هست یا ماین کرافت یا بعضی از بازی های رایگان
کانتر 1.6 بازیش که ماله عهد بوقه که خودمم بازیش می کنم و دصدر در صد اگر پول کافی می داشتم بازیش نمی کردم میرفتم سیستم ارتقا می دادم و بازی بتلفیلدُ از استیم یا گوگ خریداری می کردم و حال می کردم
ولی یه بازی رده بالا که 60 دلاره قیمتش به تومان در میاد 720 هزار تومان تازه بدون اضافت که اگر اضافتی که برای بازی می دن و امکانات بیشتر اضافه می کنه به 1 ملیون هم می رسه که در همین مورد یه بازی دیدم توی استیم با اضافتش از 100 دلار عبور کرده بود
و اینکه اگر بخوام ماین کرافتُ مثال بزنم سرورای کرکی مزخرف من نتونستم تاحالا یه سرور درستُ حسابی پیدا کنم ولی سرورایی که بازی خریداری شده می خوان وقتی ویدیوهاشونو توی یوتیوب میدیدم کیف می کردم
و اگر بخوام بازی هایی که خودشون رایگان هستن مثال بزنم یه نمونه بازی کردم انقدر مزخرف بود حالم بهم خورد

اکثر ایرانی ها آفلاین با کرک بازی می کنن که حدأقل استفاده از امکانات بازی هست که مهم ترینش همون آنلاین نبودن بازی هست که بازی فقط آنلاین حال میده نه آفالین مگر بازی ای که کلا آفلاین ساخته شده باشه ، ما مجبوریم فقط با بات های مزخرف بازی کنیم که یه سری حرکات از پیش تأیین شدرو انجام میدن

پاسخ

CHRIS-7

جمعه, 30 آذر 1397

بسیار زیبا و دقیق گرچه دلایل بیشتر دیگری هم می توان بیان کرد.
قابل توجه دوستانی که فکر می کنند کنسول خیلی بهتر از کامپیوتر هست ولی بعد از گذشت چند سال دیگر نمی تونن از کنسولشون استفاده ببرن و بازی های جدید رو اجرا کنن ، درصورتی که با نصب شبیه ساز مربوطه بر روی کامپیوتر می توان هر بازی را انجام داد.

پاسخ

امین

جمعه, 30 آذر 1397

مشکل کنسول در کشوری مثل ایران که شامل گارانتی معتبر نمیشه اینجاست که نمیشه داخل دستگاه رو دید، کیفیت قطعات داخلی را از ظاهر و بسته بندی نمیشه تشخیص داد، 60% کنسول هایی که از امارات وارد ایران میشوند معیوب هستند و بعد از مدت کوتاهی دچار مشکل میشوند، بیشتر این کنسولها دارای هارد و فن و دسته بازی و درایو دست دوم هستند، یعنی هر قطعه‌ای که قابل تعویض باشه قبلا با جنس درجه سه یا معیوب تعویض شده!

پاسخ

Bruce Wayne

جمعه, 30 آذر 1397

همه این موارد که گفتین کنسول هم داره. کامپیوتر فقط از نظر جزئیات گرافیکی بالاتره. ضمنا الان تو ایران بخوایی یه سیستم معمولی جمع کنی هزینه اش حداقل 3 برابر کنسوله.

پاسخ

ثبت نظر