مروری بر دنیای گیمینگ در سال 2018

مروری بر دنیای گیمینگ در سال 2018

سال 2018 سال پر محصولی برای بازی‌های ویدئویی و رسانه تعاملی بوده است. درحالی که 12 ماه شاید مدت خیلی طولانی به نظر نرسد اما امسال پر از بالا و پایین بود. از ماه ژانویه تا به حال بازی‌های خیلی خوبی منتشر شده و از طرفی شرکت‌های خوب دیگر نیز ورشکست شده‌اند. 
بازی Battle royale در سطر فروش بازی‌ها قرار داشت. Esports و بازی‌های ورزشی رقابتی بیش از پیش گسترش یافتند و یک شرکت کوچک به اسم Rockstar نیز یک شبیه ساز دنیای کابویی را منتشر کرد. 
همانطور که گفتیم سال 2018 سالی عجیب بوده است. 


Fortnite

fortine


هیچ کس فکر نمی‌کرد که بازی Fortnite که در تابستان سال 2017 منتشر شد بتواند تا این حد محبوب شود. اما پس از انتشار PlayerUnknown’s Battlegrounds یک زیر شاخه‌ی جدید در دنیای گیمینگ به وجود آمد که در آن بازیکن‌ها آنقدر با هم مبارزه می‌کنند که تنها یک برنده باقی می‌ماند. 
شرکت اپیک گیمز حالت Battle Royale را به Fortnite اضافه کرد که رایگان بود. اینطور بود که این بازی به محبوب‌ترین بازی سال 2018 تبدیل شد. در نوامبر سال 2018 شرکت اپیک گیمز اعلام کرد که 200 میلیون کاربر در این بازی ثبت نام کرده‌اند که البته بیش از یک میلیون از این گیمرها کاربران نینتندو سوئیچ هستند. 

 

Red Dead Redemption 2

red dead redemption


شرکت  راک استار نیز امسال حسابی خبرساز شد. چرا که رئیس این شرکت، دن هوسر اعلام کرد که بسیاری از کارمندان این شرکت 100 ساعت در هفته کار می‌کردند تا بتوانند بازی Red Dead Redemption 2 را به رتبه یک برسانند. او با این حرف قصد داشت که سخت کوشی کارمندان شرکتش را ستایش کند اما در اصل به یک مشکل بزرگ در دنیای گیمینگ اشاره کرد که پیش از این نیز برای استودیو GTA خبر ساز شده بود. آن هم این که از کارمندان این شرکت‌ها انتظار می‎رود تا آخر هفته و بعد از ظهرها نیز به کار بپردازند. 
برای شرکتی مثل راک استار که معمولاً هیچ چیزی درمورد استودیوهایش نمی‌گوید این موضوع تا حدی رسوایی به حساب می‌آمد. به خاطر این رسوایی این شرکت مجبور شد یک بند از قراردادش را لغو کند که کارمندانش را از حرف زدن درمورد تجربه کاریشان با رسانه‌ها منع می‌کرد. بسیاری از برنامه‌نویسان، طراحان و تسترها گفته بودند که هیچ‌گاه برای اضافه کاری فشاری روی خود احساس نکرده بودند اما بسیاری نیز به چنین مشکلی اقرار کرده بودند. این موضوع باعث شد که Red Dead Redemption 2 آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگیرد. با این حال این بازی هنوز هم پس از انتشار میلیون‌ها نسخه فروخت. 

 

سرقت ادبی امسال بیداد می‌کرد


همیشه اخبار سرقت ادبی و هنری در صدر سایت‌های گیمینگ دیده می‌شود. اما چیزی که عجیب بود این بود که یک کانال کوچک یوتیوب نقد شرکت Boomstick Gaming را درمورد بازی Dead Cells با سایت IGN.com دزدی خواند. این ویدئو وایرال شد و همه‌ی سایت‌های گیمینگ و تکنولوژی درمورد سرقت هنری صحبت می‌کردند و کار به جایی رسید که  IGN.com نقد این بازی را از سایت خود حذف کرد. 
مشخص شد که ویرایشگر نینتندو، فیلیپ میوسین بیشتر بخش‌های این نقد را کپی کرده بود و مدت زیادی طول نکشید تا خواننده‌ها متوجه سرقت‌های ادبی بیشتر در دیگر نقدهایش شوند. سایت IGN بیشتر مقالات میوسین را حذف کرده و خیلی زود او را اخراج کرد اما یک رسوایی بزرگ برای این سایت معتبر به جا گذاشت. میوسین در یک ویدئو در یوتیوب عذرخواهی کرد. 

 

 بازگشت کنسول‌های قدیمی 

playstation


سال 2018 سال بازگشت نسل جدید کنسول‌ها و بازی‌های قدیمی بود. 
انتشار نینتندو سوئیچ آنلاین در ماه سپتامبر بسیاری از بازی‌های NES با پشتیبانی  Joy-Con را به همراه داشت. شرکت سونی اما کنسول پلی استیشن کلاسیک را به صورت مینی منتشر کرد. اما تناقضاتی در شبیه ساز استفاده شده روی این کنسول و همچنین نبود بازی‌های خیلی محبوب آن دوران باعث شد که این کنسول آنقدر که باید محبوب نشود. 

 

شرکت‌های خریداری شده 


هرسال ما شاهد پیدایش شرکت‌های جدید هستیم اما از طرفی دیگر بسیاری از استودیوها نیز با شکست رو‌به‌رو می‌شود. سال 2018 از این نظر هم بسیار پربار بوده است. 
اول از همه این که مایکروسافت نشان داد که آماده‌ی تولید نسل بعد ایکس‎باکس است و شش شرکت جدید از جمله Obsidian Entertainment, The Initiative, inXile Entertainment, Compulsion Games, Undead Labs, Playground Games and Ninja Theory را برای ساخت بازی‌های مخصوص شرکت خود خریداری کرده است. 
بسیاری از کارمندان شرکت  Telltale Games که زمانی به خاطر Walking Dead, A Wolf Among Us و بتمن جزء بزرگ‌ترین برندها بود در ماه سپتامبر از این شرکت جدا شدند. دلیل این موضوع برنامه ریزی فوق فشرده برای پروژه‌ها، از دست دادن سرمایه گذاران و داستان به خاطر مدیریت نادرست بود. این پایان بسیار غم انگیزی برای این شرکت بزرگ بود. 

 

گیم، گیم و باز هم گیم 


البته امسال بازی‌های بسیار زیادی منتشر شد که ما به آن‌ها اشاره نکردیم.
سونی با بازی‌هایی مثل God of War به بازی‌های دو بعدی عمقی بیشتر داد. Detroit: Become Human داستانی بسیار زیبا و جذاب داشت و به جرعت می‌توان گفت که Insomniac’s Spider-Man پس از بازی Spider-Man 2 برای پلی استیشن 2 بهترین در نوع خود بوده است. 
ایکس باکس وان اپلیکیشن‌های خیلی خوب ارائه نداد اما Sea of Thieves یک بازی مولتی‌پلیر خیلی خوب درمورد دزدان دریایی بود. بازی Forza Horizon 4 ثابت کرد که یک اسپین آف می‌تواند به اندازه بازی اصلی جذاب باشد. نینتندو سوئیچ نیز در سال 2018 بازی‌های بسیار خوبی مثل Octopath Traveller, Mario Tennis Aces, Pokemon: Let’s Go Pikachu/Let’s Go Eevee, Kirby Star Allies و Super Smash Bros. Ultimate بود. 
امسال سال بسیار مهمی برای دنیای گیمینگ بوده است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سال 2019 به چه صورت خواهد بود. 

مقاله‌های مرتبط: 

لیست کامل کدهای تقلب و یا رمزهای بازی GTA V برای PC

Red dead redemption 2؛ یک کابوی مجهز و واقعی باشید

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2018

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر