سیستم عامل Windows Core نیمه متن‌باز است

سیستم عامل Windows Core نیمه متن‌باز است

مایکروسافت که زمانی بزرگ‌ترین شرکت ضد متن‌باز در دنیا بود اخیراً موضع خود را تغییر داده است. شایعات مبنی بر آن است سیستم Windows Core OS مایکروسافت از اجزای متن‌باز استفاده خواهد کرد. استقبال مایکروسافت از تکنولوژی متن‌باز یکی از تغییرات اساسی است که پس از انتصاب ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل رخ داده است. هم اکنون نه تنها مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت کنندگان در پروژه‌های متن‌باز است بلکه اخیراً گیت‌هاب را خریداری کرده که یکی از بزرگ‌ترین مخازن برای کد و پروژه‌های متن‌باز است. 
تا به حال مایکروسافت درمورد استفاده از المان‌های متن‎باز در سیستم عامل ویندوز10 خود بسیار محتاط عمل کرده است. با این حال در یک پروفایل لینکدین که مربوط به مدیر برنامه‌نویسی در مایکروسافت است دیده شده که از کسانی درخواست همکاری کرده که این مشخصات را دارند: « قابلیت حفظ امنیت سیستم عامل Windows Core از کدها و عاملین مخرب. ارتقای امنیت اجزای متن‌باز ویندوز با استفاده از ابتکاراتی که نقاط ضعف را یافته و آن‌ها را رفع کند.» این پروفایل لینکدین را  WalkingCat یافته است که یک کاربر توییتری است که پیش از این نیز به خاطر نشت اخبار مایکروسافت معروف شده بود. 


آیا ویندوز متن‌باز می‌شود؟ 


بعید است که Windows Core OS یا هر نسخه‎ی دیگری از ویندوز به طور کامل متن‌باز شود اما مایکروسافت پس از این که اعلام کرد که قصد دارد مرورگر وب اج خود را با موتور کرومیوم متن‎باز خود جایگزین کند ثابت کرد که در مواقعی که لازم باشد مشکلی با تکنولوژی متن‌باز نداشته و از آن استقبال خواهد کرد. درنتیجه ممکن است که ما اجزایی از سیستم‌عامل‌های متن‌باز مانند لینوکس یا اندروید در Windows Core OS ببینیم؟ شاید. این سیستم‌عامل‌ها در اجرا شدن روی دستگاه‌های مدل‌پایین و سامانه نهفته موفق بوده‌اند و به نظر می‌رسد که هدف از ساخت سیستم عامل Windows Core OS نیز همین دستگاه‌ها هستند. 

اخبار مرتبط:

توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز10 موبایل در پایان سال 2019

مایکروسافت: پشتیبانی امنیتی ویندوز7 سال دیگر به پایان خواهد رسید

ویندوز 11، بازگشتی به دنیای ویندوز XP؛ آیا منتظر این ویندوز باشیم؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر