وعده جدید وزیر ارتباطات؛ افزایش سرعت اینترنت به حداقل 70 مگابایت

وعده جدید وزیر ارتباطات؛ افزایش سرعت اینترنت به حداقل 70 مگابایت

وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در توییتی از افزایش سرعت اینترنت در همه ایران خبر داده است. وی در توییت خود چنین نوشته است:

حس خوبیه وقتی تجربه‌ی حداکثر سرعت اینترنت خانگی 16 مگابایت به حداقل 70 افزایش پیدا کند. با ارتقای تکنولوژی ADSL به #FTTC این کار امکان پذیر است. امروز و آستانه دهه فجر، شرکت شاتل این تکنولوژی را در دزفول ارتقا داد و 6000 مشترک شاتل در دزفول اینحس را تجربه می‌کنند. به زودی همه ایران.

وعده وزیر ارتباطات برای رسیدن سرعت اینترنت به حداقل 70 مگابایت

وعده وزیر ارتباطات برای رسیدن سرعت اینترنت به حداقل 70 مگابایت

FTTC چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم در مورد FTTC بدانیم باید یک یادآوری کنیم که FTTX چیست. FTTX درواقع یک مدل رساندن اطلاعات بر پایه فیبر نوری است که در برخی مدل‌های آن مثل FTTH و FTTO این ساختار از ابتدا تا انتها بر روی فیبر نوری است و به طبع پهنای باند قابل ارائه بسیار بالاست. ساختار FTTC ترکیب مدل رساندن اطلاعات از طریق فیبر و DSL است.

در مدل‌های DSL از نقطه‌ای که می‌تواند محل تولید برق (کافوهای فیبر نوری مرکز مخابراتی) یا محلی که دسترسی به خطوط تلفن میسر باشد (در مجتمع‌های بزرگ و محل‌هایی که خطوط تلفن تحویل مجتمع شده است) تجهیزات مناسب (ADSL/VDSL) نصب شده و در محل مشترک یک عدد مودم نصب می‌شود.

در ساختار FCCT به خاطر محدودیت نقل و انتقال داده بر روی زوج سیم مسی، این محدودیت‌ها از طریق کوتاه کرده مسیر زوج سیم اتفاق می‌افتد که به این ترتیب پهنای باند ارائه شده بیشتر از مدل‌های ADSLاست.

مقایسه ساختارهای مختلف FTTX

مقایسه ساختارهای مختلف FTTX

 

این ویدیو را تماشا کنید:

 

 

در ایران چه می‌گذرد:

رمز ارز پیمان؛ ارز دیجیتال بومی، با پشتوانه طلا معرفی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیر

جمعه, 12 بهمن 1397

قیمتش هم حس خوبیه |:

پاسخ

ثبت نظر