بهترین ترفندهای اندروید برای گوشی‎های روت نشده

بهترین ترفندهای اندروید برای گوشی‎های روت نشده

اگر دوست دارید از همه‎ی قابلیت‎های بالقوه اندروید استفاده کنید باید گوشی خود را روت کنید. اما روت کردن خطرناک است و اگر بریتان مهم است که گوشی شما خراب نشود نباید این ریسک را بکنید. این روزها دیگر روت کردن اندروید خیلی کار واجبی نیست. با این حال بسیاری از اپلیکیشن‎های کاربردی گوگل پلی استور تنها برای دستگاه‎های اندرویدی روت شده موجود هستند. درنتیجه شاید در مواقع خیلی خاص این کار ایده‎ی مناسبی باشد. اما بیشتر ما می‎توانیم بدون این که چنین خطری را به جان بخریم از گوشی خود نهایت استفاده را ببریم. در این مقاله بهترین ترفندها را برای استفاده از گوشی‎های روت نشده اندروید به شما آموزش می‏دهیم. با فیسیت همراه باشید.

 

ترفندهایی برای صفحه‎ی خانه 

یک لانچر جدید نصب کنید 

لانچر اپلیکیشنی است که طرح بندی و راه‌اندازی اپلیکیشن‎های صفحه خانه را مدیریت می‎کند. لانچرهای مختلف طرح‎بندی، ظاهر و عملکردهای متفاوتی دارند. بعضی از آن‎ها سرعت بالاتری دارند، بعضی قابلیت و بعضی دیگر تنها زیبا و بسیار مینیمال هستند. توصیه ما این است که لانچرهای مختلفی را امتحان کنید تا همانی را که دوست دارید بیابید. هر هفته به هر لانچر زمان دهید تا ببینید چه حسی به آن دارید. 

 

پک آیکون نصب کنید 

یک راه برای تنوع در صفحه خانه این است که همه‎ی آیکون‎های اپلیکیشن را با یک پک آیکون جایگزین کنید. این تغییر کوچک می‎تواند زندگی را به گوشی شما بازگرداند. بعضی از پک‎های آیکون رایگان نستند اما گزینه‎های رایگان بسیار خوبی نیز موجود است. 

 

یک وال‎پیپر لایو نصب کنید 

وال‎پیپرهای ثابت هرچه هم که زیبا باشند پس از مدتی خسته کننده می‎شوند. از طرف دیگر وال‎پیپرهای لایو پویا و بسیار جذاب هستند. شما می‎توانید این وال‌پیپرهای جذاب اندروید را امتحان کنید و ببینید از آن‎ها لذت می‎برید یا خیر. نگران طول عمر باتری خود هستید؟ به جز بعضی موارد خاص این وال‎پیپرها باتری کمی مصرف می‎کنند. در بدترین حالت اگر مشکلی برایتان پیش آمد می‎توانید آن‎ها را حذف کنید. 

 

ویجت نصب کنید 

ویجت‎ها المان‎های تعاملی هستند که روی صفحه خانه قرار دارند. بعضی از آن‎ها کاری می‎کنند تا به راحتی به تنظیمات سیستمی دسترسی داشته باشید. بعضی دیگر اطلاعاتی مانند وضعیت هوا را به شما ارائه می‎دهند. بیشتر موزیک پلییرهای اندرویدی نیز ویجت‎هایی دارند که امکان کنترل موزیک را از طریق صفحه خانه به شما می‎دهند. ویجت‎های موجود بسیار زیاد و متنوع هستند و گزینه‌های زیادی برای کشف کردن وجود دارد. 

 

ترفندهایی برای لاک اسکرین 

یک بخش دیگر اندروید که می‎توانید ترفندهای جذاب روی آن پیاده کنید لاک اسکرین است درضمن شما همیشه باید از یک لاک اسکرین استفاده کنید. آیا شما دوست ندارید بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی از اپلیکیشن‌های خود استفاده کنید؟ ویجت‎های لاک اسکرین در اینجا به کمک شما می‌آیند. این ویجت‌ها مانند ویجت‎های صفحه خانه هستند و تنها تفاوتشان در این است که وقتی صفحه گوشی قفل است نمایان می‎شوند. 
شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که ویجت‎ها هدف لاک اسکرین را زیر سوال می‎برند. خب اینطور نیست. ویجت‌ها به شما این امکان را می‎دهند که انتخاب کنید کدام بخش‎های اندروید با قفل صفحه نیز قابل دسترسی باشند اما سایر اپلیکیشن‌های شما بدون وارد کردن رمز قابل دسترسی نباشند. تا جایی که درمورد ویجت‌های نصب شده خود هوشمندانه عمل کنید حریم شخصی شما به خطر نخواهد افتاد. 

 

ترفندهایی برای افزایش طول عمر باتری در اندروید 

نگران طول عمر باتری گوشی خود هستید؟ برای کاربرانی که گوشی خود را روت نکرده‎اند چند خبر خوب و چند خبر بد داریم. خبر بد این است که از اندروید 4.4 کیت‎کت به بعد بیشتر اپلیکیشن‎های صرفه‎جویی در باتری نیاز به روت دارند. خبر خوب این است که هنوز هم بدون نیاز به این اپلیکیشن‌ها می‌توانید طول عمر باتری خود را افزایش دهید. 
ویبره را غیرفعال کنید 
درحالی که حالت ویبره کمتر از زنگ گوشی آزار دهنده است اما باتری بیشتری مصرف میکند. بسته به این که چقدر گوشی شما زنگ می‌خورد ممکن است باتری شما خیلی زود تمام شود،  پس بهتر است که آن را غیرفعال کنید. این شامل ویبره نوتیفیکیشن و بازخورد لمسی هنگام تایپ نیز می‎شود. 

 

نفخ‌افزارها را پاک کنید 

نفخ‌افزار اپلیکیشنی است که ممکن است کاربردی باشد اما منابع بسیار زیادی از جمله رم، پردازنده، حافظه و غیره را اشغال کرده است. حتی اگر شما از این اپلیکیشن‎ها استفاده نکنید ممکن است در جایی در پیش زمینه فعال باشند و عملکرد و یا پهنای باند شما را تحت تأثیر قرار دهند. تا جایی که می‎توانید این نفخ‎افزارها را غیرفعال کنید. بهتر است که همه‌ی آن‌ها را پاک کنید اما همیشه بدون روت کردن دستگاه این کار ممکن نیست. 

 

از حالت هواپیما استفاده کنید 

حالت هواپیما تمام ارتباطات شبکه از جمله وای-فای، 2جی، 3جی و 4جی را غیرفعال می‎کند. وقتی که این قابلیت‌ها غیرفعال باشند دیگر باتری مصرف نمی‎کنند. اگر نیاز است که در مصرف شارژ خود صرفه‌جویی کنید هرگاه که نیاز به هیچ‌کدام از شبکه‌ها نداشتید حالت هواپیما را فعال کنید. 

 

ترفندهایی برای افزایش امنیت در اندروید 


همیشه از یک لاک‌اسکرین استفاده کنید 

پسورد همیشه اولین لایه محافظتی دربرابر هرکسی است که قصد دارد بدون اجازه‎ی ما از گوشی استفاده کند. تا به حال شده یک شارژ بخرید که شماره پین نداشته باشد یا ماشینی بخرید که سوئیچ نداشته باشد؟ پس برای محافظت از گوشی خود نیز باید آن را قفل کنید. درحالی که روش‎های مختلفی برای این کار وجود دارد بهترین آن‎ها استفاده از اثرانگشت یا پین است. 

 

یک اپلیکیشن آنتی‎ویروس نصب کنید 

این روزها تا زمانی که خودتان مواظب باشید نیازی به اپلیکیشن آنتی‎ویروس نخواهید داشت. هیچ‎گاه یک اپلیکیشن را که تنها چند نظر زیر آن گذاشته شده نصب نکنید. فقط از گوگل پلی استور استفاده کنید. وقتی که وب‎گردی می‎کنید هیچ‎گاه روی تبلیغات مشکوک کلیک نکنید. اما همه ممکن است اشتباه کنند و بدافزارها می‎توانند حسابی شما را کلافه کنند. در اینجاست که یک اپلیکیشن آنتی‎ویروس به کارتان می‎آید. 

 

اپلیکیشن ضدسرقت نصب کنید 

آنتی‎ویروس تنها قسمتی از مشکلات شما را حل می‎کند. اما اگر گوشی خود را جایی جا بگذارید چه می‎شود؟ یا حتی بدتر کسی آن را از شما بدزدد. بدون اپلیکیشن ضد سرقت باید به طور کامل قید گوشی خود را بزنید. اپلیکیشن‎های ضد سرقت برای اندروید به شما کمک می‎کنند به چند روش گوشی خود را ردیابی کنید: مکان یابی، زنگ هشدار، قفل و حذف اطلاعات چند قابلیت رایج در این اپلیکیشن‎ها هستند. گزینه‎ی آخر برای مواردی مناسب است که اطلاعاتی در گوشی شماست که کسی نباید به آن‎ها دسترسی داشته باشد. 

 

ترفندهایی برای برقراری ارتباط 

در نهایت ترفندهایی برای تنظیمات ارتباطات وجود دارد که می‎تواند کار شما را حسابی راحت کند. وقتی که شما در حال مرور وب هستید و در طول روز مدام پیام می‎فرستید حتی تغییرات کوچک نیز می‎توانند حالتان را حسابی بهتر کنند. 


یک اپلیکیشن SMS نصب کنید

اپلیکیشن SMS که به صورت از پیش نصب شده در گوشی‎های اندرویدی قرار دارد معمولاً بسیار ساده است. اپلیکیشن‎های SMS جایگزین رایگان بسیار زیادی برای اندروید وجود دارد که قابلیت‎ها و گزینه‎های بسیار جذاب و زیادی دارند. البته امروزه خیلی کمتر از SMS استفاده می‎کنیم چرا که اپلیکیشن‎های پیام‎رسان رایگان و خوب بسیار زیادی موجود است. 

 

یک اپلیکیشن صفحه کلید بهتر نصب کنید 

همه‎ی ما ساعت‎ها در حال تایپ‎ کردن با گوشی خود هستیم و بهتر است برای این کار یک اپلیکیشن صفحه کلید بهتر نصب کنیم. گزینه‎های رایگان بسیار زیادی موجود است اما با پرداخت کمی پول می‎توانید گزینه‎های بهتری نیز بیابید. 

 

از دستگاه اندروید خود نهایت لذت برا ببرید 

با همه‎ی این تغییرات دستگاه اندروید شما باید حس یک دستگاه جدید را به شما بدهد. اگر کسی به شما گفت که بهتر است گوشی خود را روت کنید تغییراتی که در گوشی خود داده‎اید را نشانشان بدهید تا ببینند که بدون روت کردن گوشی نیز می‎توان قابلیت‎های بسیار خوبی به آن اضافه کرد. اگر از این ترفندها استفاده کردید یا خودتان ترفندهای بهتری برای استفاده بهتر از گوشی اندرویدی را بلدید آن را با ما درمیان بگذارید. 

 

از دست ندهید:

چگونه با استفاده از بلوتوث، گوشی را به کامپیوتر متصل کنیم؟

چگونه اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را از روی دستگاه اندروید حذف کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر