مایکروسافت اعلام کرد که مشکل ویندوز آپدیت حل شده است

مایکروسافت اعلام کرد که مشکل ویندوز آپدیت حل شده است

هفته‎ی پیش ویندوز آپدیت برای بسیاری از کاربران دچار مشکل شده بود. این مشکل کمی عجیب به نظر می‎رسید و خیلی سریع کاربران به این نتیجه رسیدند که مشکل از سرویس‎های DNS است. این کاربران اعلام کرده بودند که وقتی تنظیمات DNS را به سرویس DNS تبلیغات گوگل تغییر می‎دادند مشکل ویندوز آپدیت آن‌ها حل می‎شد. مشتریان کام‎کست و بی‎تی بیش از بقیه کاربران در دنیا دچار این مشکل شدند اما تعداد کاربران دیگر در سراسر دنیا هم نسبتاً زیاد بود. حال مایکروسافت اعلام کرده که مشکل به خاطر DNS با سرویس خارجی که این شرکت با آن همکاری دارد رخ داده است. مایکروسافت نوشت :
« دلیل مشکل ویندوز آپدیت خرابی داده به خاطر قطع برق سراسری در تاریخ 29 ژانویه 2019 برای ارائه دهنده سرویس DNS خارجی رخ داده است. این مشکل همان روز حل شد و هم اکنون آپدیت به صورت نرمال کار می‎کند. اما بعضی از مشتریان باز هم اعلام کردند که برای اتصال به سرویس ویندوز آپدیت دچار مشکل می‎شوند. ما امیدواریم با آپدیت سرورهای DNS به ورودی‌های DNS ویندوز آپدیت صحیح رفع شود.» 

windows update


مایکروسافت اعلام نکرده که کدام سرویس این مشکل را ایجاد کرده و چرا این اتفاق رخ داده است اما تعداد مشتریانی که دچار این مشکل شده‎اند بسیار زیاد است. ویندوز آپدیت همچنین درایورهای اینتل جدید منتشر کرده تا مشکلی که چند ماه پیش ایجاد شده بود و باعث می‎شد ویندوز10 آپدیت 1809 روی سیستم‎هایی که از کارت گرافیک اینتل استفاده می‎کنند نصب نشود را حل کند.  درایورهای اینتل به خاطر فعال کردن قابلیت‎هایی که نباید فعال می‎شدند باعث بروز چنین مشکلی شده بودند. بنا به گزارش ZDNet، اگر به ویندوز آپدیت اجازه دهید درایورها را نصب کند این مشکل رفع می‎شود. 
در سال 2018، برنامه ریزی آپدیت‎های مایکروسافت ویندوز در پی گزارش‎های مداوم باگ و مشکلات عمده که باعث به تعویق افتادن آپدیت‌های مهم سیستم عامل می‎شد به هم ریخته است. حل مشکل  DNS کار سختی نیست اما نشان می‎دهد که کیفیت محصول و پروسه‎ی آپدیت‎های این شرکت آنطور که باید نیست. این که کاربران چقدر روی پروسه‎ی آپدیت‎ها کنترل داشته باشند به نسخه‎ی سیستم عامل آن‎ها بستگی دارد اما همیشه بهتر است که خیلی سریع آپدیت‎های ویندوز را نصب نکنید و صبر کنید تا مشکلات آن پیدا شده و رفع شوند. 

 

بیشتر بخوانید: 

با وجود نزدیک شدن به پایان پشتیبانی امنیتی، کاربران ویندوز7 افزایش یافته‎اند

توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز10 موبایل در پایان سال 2019

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر