شرکت هواوی از دولت امریکا شکایت می‌کند

شرکت هواوی از دولت امریکا شکایت می‌کند

با بالا گرفتن مشکلات بین دولت امریکا و شرکت هواوی، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد از دولت امریکا شکایت کند. این غول تکنولوژی چینی اعلام کرد که به خاطر محدودیت‌هایی که دولت امریکا برای شرکتش در محصولات و خدماتش در کشور امریکا قائل شده این شرکت قصد دارد شکایت کند. 
گو پینگ، سخنگوی هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که :« کنگره امریکا هیچ مدرکی برای محدویت‌هایی که برای محصولات هواوی قائل شده ندارد. به همین دلیل ما قصد داریم که از راه قانونی وارد عمل شویم. این تحریم‌ها نه تنها غیرقانونی هستند بلکه نمی‌گذارند که شرکت هواوی در رقابت سالم شرکت کند. این موضوع به مشتریان امریکایی هواوی نیز آسیب رسانده است. ما منتظر نتیجه‌ی دادگاه می‌مانیم و مطمئن هستیم که این به نفع شرکت هواوی و مردم امریکا است.» 
شکایت شرکت هواوی در دادگاه فدرال پلانو در تگزاس تنظیم شده و مورد اعتراض آن‌ها بند 889 قانون مجوز دفاع ملی است که همه‌ی آژانس‌های دولتی را از خرید محصولات و خدمات هواوی منع کرده است. طبق این قانون این آژانس‌ها حق انجام تجارت با شرکت‌های شخص ثالثی که از هواوی بدون داشتن اجازه قانونی دادگاه محصولات و خدمات خریداری می‌کنند را نیز ندارند. 
این شرکت معتقد است که این قانون جدید با مواد قانونی مهمی از جمله مقررات مصوب مغایرت و همچنین اصول جدایی از قدرت که در قانون اساسی امریکا آمده مغایرت دارد چرا که خود کنگره قانون را تصویب کرده و آن را اجرا می‌کند. افسر ارشد حقوقی هواوی، سونگ لیوپینگ در این باره گفت:
« بخش 889 بر اساس گزاره‌های آزمایش نشده، غلط و ثابت نشده‌ است. برخلاف این ادعا شرکت هواوی به دولت چین تعلق ندارد و توسط آن کنترل نمی‌شود. علاوه بر آن هواوی امنیت بسیار بالایی دارد و خلاف آن هیچ گاه ثابت نشده است.» افسر ارشد امنیت سایبری جهانی هواوی، جان سوفولد گفت: « شرکت هواوی بازترین و شفاف‎ترین شرکت دنیاست. ما در این شرکت به شدت به امنیت و حریم شخصی اهمیت می‌دهیم و استانداردهای بسیار بالایی را برای کار خود قائلیم.» 
هواوی می‌گوید که محدودیت‌هایی که دولت امریکا برای آن‌ها ایجاد کرده باعث شده که نتوانند تکنولوژی و دانش 5جی را به مشتریان خود در امریکا ارائه دهند. این موضوع باعث شده که روند دسترسی به تکنولوژی 5جی که می‌تواند برای کل کشور سود داشته باشد بسیار کند پیش ‎رود. علاوه بر آن محدودیت‌هایی که برای هواوی ایجاد شده به رقابت ضربه می‎زند و باعث می‎شود که مشتریان امریکایی مجبور باشند برای محصولات بدتر هزینه‎ی بیشتری بپردازند. 
این شرکت معتقد است که اگر به شرکت هواوی اجازه داده شود تا در بازار امریکا رقابت کند هزینه‎ی زیرساخت وایرلس بین 15 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت و باعث می‎شود که به طور کل در امریکا حداقل 20 میلیارد دلار در چهار سال آینده در هزینه‎ها صرفه‎جویی شود. 
این شرکت هم اکنون از بازار امریکا بیرون رانده شده است. البته هنوز هم بعضی از شرکت‌ها اجازه‎ی کار با هواوی را دارند. اما کشور استرالیا به طور کلی اوپراتورهای خود را در زمینه تکنولوژی 5جی از استفاده از هواوی در زمینه‎های امنیت منع کرده است. دلیل این محدودیت‌ها این است که تصور می‎شود که شرکت هواوی با دولت چین در ارتباط است و محصولات این شرکت دراصل به عنوان در پشتی برای مقاصد جاسوسی استفاده می‌شود. 
شرکت هواوی بارها این اتهامات را رد کرده است و گفته که با آژانس‌های امنیتی زیادی در سراسر دنیا درحال کار کردن است و محصولات خود را به اوپراتورهای بیش از 170 کشور بدون هیچ مشکلی می‎فروشد. 

 

بیشتر بخوانید:

یوتیوب مقصر اصلی افزایش تعداد معتقدان به زمین مسطح

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر