Harry Potter: Wizards Unite، جدیدترین بازی سازندگان پوکمون گو

Harry Potter: Wizards Unite، جدیدترین بازی سازندگان پوکمون گو

وقتی که بازی پوکمون گو شرکت نیانتیک در تابستان 2016 منتشر شد دنیای گیمینگ را برای همیشه تغییر داد. این بازی نه تنها طرفداران پوکمون را تشویق کرد که با دیگران ارتباط برقرار کنند بلکه آن‌ها را وادار ساخت به بیرون از خانه رفته و محیط اطراف خانه خود را کشف کنند. 
به طور کلی بازیکن‌های این گیم 23 میلیارد کیلومتر راه رفتند، بیش از 199 میلیون رابطه دوستی شکل گرفته و بیش از سه میلیون بازیکن در رویدادهای نیانتیک شرکت کردند. به بیان دیگر فاصله‌ی بین زمین تا ماه 384400 کیلومتر است در نتیجه بازیکن‌های پوکمون گو این میزان را 59833 بار طی کردند. 
با این که تب پوکمون گو کمی کاهش داشته اما طرفداران آن هنوز آنقدر زیاد هستند که شرکت نیانتیک قول داده تا چند دهه به آن‌ها قدمات رسانی کند اما کارشان به همینجا ختم نمی‌شود. پس از انتخاب یکی از معروف‌ترین سری کاراکترها در تاریخ رسانه اینبار نیز شرکت نیانتیک قصد دارد روی یک سری دیگر از داستان‌ها و کاراکترها مانور دهد: دنیای جادوگری هری‌ پاتر 
شرکت نیانتیک قصد دارد با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در یک پلتفرم واقعی شخصیت‌های تخیلی را زندگی بخشد. Harry Potter: Wizards Unite دراصل معادل هری‌ پاتری پوکمون گو است اما در آن از قابلیت‌های جدید استفاده شده و نقش راوی نیز پررنگ‌تر است. 
داستان از این قرار است: در دنیای امروز اتحادیه جادوگران متوجه می‌شوند که دنیای جادوگری در بحرانی قرار می‌گیرند که توسط آن مشنگ‌ها ( کسانی که جادوگر نیستند) در دنیای جادوگری قرار می‌گیرند. این افراد می‌توانند هیولا، شخصیت‌ها و المان‌های سری داستان‌های هری‌پاتر را ببینند که در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند و بازیکن‌ها باید آن‌ها را بیابند. 
وزارت جادو از جادوگرها ( بازیکن‌ها) می‌خواهد که به یک مأموریت بپیوندند تا آیتم‌های جادویی را یافته و سحر و جادوی اطراف آن را از بین ببرند و آن‌ها را پیش از آن که مشنگ‌ها ببینند بازگردانند. نیانتیک قصد دارد کاری کند که بازیکن‌ها در طول بازی داستان را پیش ببرند و با یکدگیر بحث و مبادله داشته باشند. از آنجایی که جی‌کی رولینگ هیچ نقشی در داستان نقشی ندارد باید دید که پلات داستان به چه صورت خواهد بود. 

هری پاتر


پلتفرم واقعی نیانیتک به این معنی است که نقشه‌ی  Wizard’s Unite مشابه نقشه‌ی پوکمون گو خواهد بود. اما با این که هردو بازی با یک نرم‌افزار واقعیت افزوده نوشته شده‌اند در طول بازی متوجه تفاوت‌های آن‌ها می‎شوید. دنیای Wizards Unite یک دنیای کامل با جغدهایی است که بالای سرتان پرواز می‌کنند، بقایای وردی که دیگر بازیکن‌ها می‌خوانند و اجزای دیگرمثل فاز ماه است که سفر شما را به دنیای این بازی کامل می‌کند. 
در طول بازی ظرف‌های انرژی می‎بینید که باید آن‌ها را بگیرید. بعضی از این ظرف‌ها بیشتر از بقیه انرژی دارند که باید آن‌ها را یافته و بگیریدشان. اگر بدشانسی بیاورید باید پنج دقیقه صبر کنید تا یک ظرف انرژی دیگر بیابید. بعضی از ساختمان‌های علامت‌گذاری شده روی نقشه گلخانه هستند که به شما موادی می‌دهند که می‌توانید با آن‌ها معجون بسازید و یا کارهای دیگر بکنید. این معجون‌ها در جنگ بین جادوگرها بسیار کاربردی است. این جنگ‌ها بین هیولاها و جادوگرهایی است که سعی دارند از آیتم‌‎های جادوگری که شما در جست‌وجویشان هستید مراقبت کنند. 

هزی پاتر


اگر وظیفه‌ی شما این است که وردی که روی این آیتم‌ها خوانده شده است را از بین ببرید باید با جادوگر محافظ آن بجنگید و برای آن می‌توانید میزان خطرناک بودن دشمن را بفهمید و فکر کنید که ارزش ریسک کردن را دارد یا خیر. درحالی که این کار ساده به نظر می‌رسد ولی وقتی که قصد بازی کردن داشته باشید می‌بینید که پیچیده‌تر از چیزی است که تصور می‌شد. 
Wizards Unite یک بازی رول‌پلی است و شما در آن می‌توانید انتخاب کنید که چه شخصیتی باشید. به این صورت که در ابتدای بازی یک سلفی از طریق واقعیت افزوده از خود گرفته و به آن چیزهایی مثل کلاه، عینک و کلاه‌گیس اضافه می‌کنید. حتی می‌توانید خانه هاگواردز برای خود انتخاب کنید ( مثل گریفیندور یا اسلیدرین) و اطلاعات شخصی دیگری نیز به آن اضافه کنید. 
با حرف‌هایی که زده شد شاید فکر کنید که این بازی یک نفره است. اما اینطور نیست بلکه حل معمای Wizards Unite یک کار گروهی است و این موضوع بیشتر در قابلیت Fortresses خودش را نشان می‌دهد. درست مانند پوکمون گو، Fortresses جنگ‌هایی است که به شما آیتم‌های قوی‌تری می‌دهد اما برای دستیابی به آن‌ها شما باید با بقیه گروهی کار کنید. شما می‎توانید با چهار نفر دیگر یک گروه تشکیل دهید. درضمن در Wizards Unite به شما این امکان را می‌دهد تا از بین سه شغل یکی را انتخاب کنید: سرگردان، هیولاشناس و پروفسور. هرچه در طول بازی پیش روید در زمینه‎ی خود نیز حرفه‎ای تر می‎شوید. هرکدام از این شغل‌ها نقاط قدرت و ضعف خود را دارند در نتیجه وقتی که یک شغل را انتخاب می‌کنید باید حواستان به قدرت‌های خودتان هم باشد. درضمن اگر از شغلتان خوشتان نیامد می‌توانید آن را تغییر دهید. 
با این که نیانتیک تنها گفته که این بازی در سال 2019 منتشر می‎شود اما فکر می‌کنیم که مانند پوکمون گو، Harry Potter: Wizards Unite نیز تیر امسال منتشر شود که مصادف است با تعطلات تابستانی مشنگ‌ها!

 

بیشتر بخوانید:

سامسونگ: برای حفظ امنیت گلکسی اس10 به حای فیس آنلاک از اسکنر اثرانگشت استفاده کنید

آپدیت ویندوز10 باعث کاهش عملکرد در بعضی از بازی‌ها می‌شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر